Dodge Challenger SRT8 392: HEMI 6,4 a 470 koní

V Las Vegas se po boku dalších novinek Chrysleru představí také verze Challengeru jménem SRT 392. Její naladění vypadá slibně.

Na show SEMA, jež vypukne již za několik týdnů v Las Vegas, vystaví Chrysler řadu novinek včetně omezených sérií Dodge Redline Charger nebo Fiat 500 z dílen vlastní ladičské značky Mopar. Sportovní Dodge Challenger má pro modelový rok 2011 ve svém standardním provedení nabídnout decentní retuše karoserie a nový vidlicový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l a výkonem 305 koní (224 kW). V nabídce se však objeví především omezená edice špičkové verze Challenger SRT8 392, která vznikne v sérii čítající 1 492 vozů.

Jak již doplňkové číselné označení napovídá, najdeme pod její kapotou nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l, tedy 392 kubických palců. Naladěn má být na výkon 470 koní (346 kW) a točivý moment 637 Nm, což je údajně o 122 Nm více než u dosavadního osmiválce o objemu 6,1 l. Novinka dostala nově odladěné pérování a tužší tlumiče a strmější převod řízení. Americký výrobce tvrdí, že Challenger SRT8 392 je nyní „mrštnější a hravější, ale zároveň schopný dosáhnout příčného zrychlení plných 0,93 g, což je nejvyšší hodnota, jakou kdy sériový Challenger vykazoval.

Modifikace mechanických skupin vozu šly ruku v ruce s drobnými úpravami karosérie. Pro SRT8 392 budou k mání pouze ve dvou barevných provedeních, tmavomodrém s bílými „rychlými pruhy“, nebo v přesně opačné kombinaci. Všimneme si také specifických emblémů „392 HEMI“, výfuků s čtveřicí koncovek, většího „lízátka“ pod předním nárazníkem, nepatrně rozšířených blatníků nebo zvýrazněné odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru. Sadu specifických prvků završuje sada nových dvacetipalcových litých ráfků. Uvnitř SRT8 392 nabídne do běla laděné kožené čalounění s modrými pruhy a kontrastním stehováním a plakety s pořadovým výrobním číslem.

Omezená edice Dodge Challenger SRT8 392 má do světa přivést nový osmiválec, v showroomech se objeví na konci příštího léta a ukáže, že velkým a silným motorům veskrze konvenčního uspořádání ještě zdaleka neodzvonilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8 392 na jediných dosud uvolněných snímcích
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 125 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků