Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Jednou z hvězd letošního veletrhu SEMA v Las Vegas se stala speciální edice odvozená z Dodge Challengeru. Nyní o ní víme více.

O modelu Dodge Challenger SRT8 392 jsme psali již dříve, teprve nyní ale máme k dispozici podrobné údaje a více fotografií, jakkoli snímky interiéru mezi nimi bohužel stále chybí.

Challenger SRT8 392 bude vůbec prvním strojem, o jehož pohon se postará zcela nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l (tedy 392 kubických palců), výkonem 470 koní (346 kW) a točivým momentem 637 Nm, což je o 45 koní (33 kW), resp. 122 Nm více než u dosavadní verze HEMI s objemem 6,1 l.

Podle informací značky Dodge zrychlí její Challenger SRT8 392 z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a čtvrtmíli absolvuje za 12 s. Oproti standardnímu provedení Challnegeru SRT8 pro modelový rok 2011 nabízí série 392 také přepracované závěsy kol a nové řízení a bude schopen vykázat příčné zrychlení až 0,93 G, což je nejvíce mezi sériovými Challengery všech dob.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že v případě kombinace s novou pětistupňovou automatickou převodovkou bude motor opatřen odpojováním čtyř válců v případě částečné zátěže, což by se mělo promítnout do citelného snížení spotřeby paliva. Za příplatek si ale bude moci nový majitel objednat šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Tremec TR6060, která se dnes sice běžně objevuje například ve sportovních vozech General Motors, ale svoji premiéru oslavila již před třemi lety v modelu Dodge Viper SRT10.

Na první pohled si na této edici všimneme dvacetipalcových ráfků, emblémů 392 HEMI, čtveřice koncovek výfuků Mopar, většího předního spoileru, zadního přítlačného křídla, rozšířených blatníků nebo v barvě karoserie lakovaného rámu masky chladiče. V nabídce budou dvě barevné kombinace, bílá s modrými „rychlými pruhy“ a modrá s pruhy bílými. Uvnitř prý najdeme sedadla čalouněná kůží ve zbarvení Smooth Pearl White a opatřená kontrastním, modrým stehováním, z leštěného nerezu vyrobenou středovou konzoli nebo adekvátně zpracované obklady dveří.

Challenger SRT8 392 se do prodejů dostane během několika týdnů a vznikne pouze v několika stovkách exemplářů, 1 100 jich bude určeno trhům USA a dalších 392 pro Kanadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Dodge Challenger SRT8 392
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků