Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Jednou z hvězd letošního veletrhu SEMA v Las Vegas se stala speciální edice odvozená z Dodge Challengeru. Nyní o ní víme více.

O modelu Dodge Challenger SRT8 392 jsme psali již dříve, teprve nyní ale máme k dispozici podrobné údaje a více fotografií, jakkoli snímky interiéru mezi nimi bohužel stále chybí.

Challenger SRT8 392 bude vůbec prvním strojem, o jehož pohon se postará zcela nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l (tedy 392 kubických palců), výkonem 470 koní (346 kW) a točivým momentem 637 Nm, což je o 45 koní (33 kW), resp. 122 Nm více než u dosavadní verze HEMI s objemem 6,1 l.

Podle informací značky Dodge zrychlí její Challenger SRT8 392 z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a čtvrtmíli absolvuje za 12 s. Oproti standardnímu provedení Challnegeru SRT8 pro modelový rok 2011 nabízí série 392 také přepracované závěsy kol a nové řízení a bude schopen vykázat příčné zrychlení až 0,93 G, což je nejvíce mezi sériovými Challengery všech dob.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že v případě kombinace s novou pětistupňovou automatickou převodovkou bude motor opatřen odpojováním čtyř válců v případě částečné zátěže, což by se mělo promítnout do citelného snížení spotřeby paliva. Za příplatek si ale bude moci nový majitel objednat šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Tremec TR6060, která se dnes sice běžně objevuje například ve sportovních vozech General Motors, ale svoji premiéru oslavila již před třemi lety v modelu Dodge Viper SRT10.

Na první pohled si na této edici všimneme dvacetipalcových ráfků, emblémů 392 HEMI, čtveřice koncovek výfuků Mopar, většího předního spoileru, zadního přítlačného křídla, rozšířených blatníků nebo v barvě karoserie lakovaného rámu masky chladiče. V nabídce budou dvě barevné kombinace, bílá s modrými „rychlými pruhy“ a modrá s pruhy bílými. Uvnitř prý najdeme sedadla čalouněná kůží ve zbarvení Smooth Pearl White a opatřená kontrastním, modrým stehováním, z leštěného nerezu vyrobenou středovou konzoli nebo adekvátně zpracované obklady dveří.

Challenger SRT8 392 se do prodejů dostane během několika týdnů a vznikne pouze v několika stovkách exemplářů, 1 100 jich bude určeno trhům USA a dalších 392 pro Kanadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Dodge Challenger SRT8 392
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků