14
Fotogalerie

Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Jednou z hvězd letošního veletrhu SEMA v Las Vegas se stala speciální edice odvozená z Dodge Challengeru. Nyní o ní víme více.

O modelu Dodge Challenger SRT8 392 jsme psali již dříve, teprve nyní ale máme k dispozici podrobné údaje a více fotografií, jakkoli snímky interiéru mezi nimi bohužel stále chybí.

Challenger SRT8 392 bude vůbec prvním strojem, o jehož pohon se postará zcela nový vidlicový osmiválec HEMI s objemem 6,4 l (tedy 392 kubických palců), výkonem 470 koní (346 kW) a točivým momentem 637 Nm, což je o 45 koní (33 kW), resp. 122 Nm více než u dosavadní verze HEMI s objemem 6,1 l.

Podle informací značky Dodge zrychlí její Challenger SRT8 392 z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a čtvrtmíli absolvuje za 12 s. Oproti standardnímu provedení Challnegeru SRT8 pro modelový rok 2011 nabízí série 392 také přepracované závěsy kol a nové řízení a bude schopen vykázat příčné zrychlení až 0,93 G, což je nejvíce mezi sériovými Challengery všech dob.

Dodge Challenger 392 ofic 10.JPG Dodge Challenger 392 ofic 11.JPG Dodge Challenger 392 ofic 12.JPG

Bez zajímavosti není, že v případě kombinace s novou pětistupňovou automatickou převodovkou bude motor opatřen odpojováním čtyř válců v případě částečné zátěže, což by se mělo promítnout do citelného snížení spotřeby paliva. Za příplatek si ale bude moci nový majitel objednat šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Tremec TR6060, která se dnes sice běžně objevuje například ve sportovních vozech General Motors, ale svoji premiéru oslavila již před třemi lety v modelu Dodge Viper SRT10.

Na první pohled si na této edici všimneme dvacetipalcových ráfků, emblémů 392 HEMI, čtveřice koncovek výfuků Mopar, většího předního spoileru, zadního přítlačného křídla, rozšířených blatníků nebo v barvě karoserie lakovaného rámu masky chladiče. V nabídce budou dvě barevné kombinace, bílá s modrými „rychlými pruhy“ a modrá s pruhy bílými. Uvnitř prý najdeme sedadla čalouněná kůží ve zbarvení Smooth Pearl White a opatřená kontrastním, modrým stehováním, z leštěného nerezu vyrobenou středovou konzoli nebo adekvátně zpracované obklady dveří.

Challenger SRT8 392 se do prodejů dostane během několika týdnů a vznikne pouze v několika stovkách exemplářů, 1 100 jich bude určeno trhům USA a dalších 392 pro Kanadu.

Dodge Challenger 392 ofic 01.JPG Dodge Challenger 392 ofic 02.JPG Dodge Challenger 392 ofic 06.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 07.JPG Dodge Challenger 392 ofic 08.JPG Dodge Challenger 392 ofic 09.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 13.JPG Dodge Challenger 392 ofic 14.JPG Dodge Challenger 392 ofic 03.JPG
Dodge Challenger 392 ofic 05.JPG Dodge Challenger 392 ofic 04.JPG 
Dodge Challenger SRT8 392

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud