Dodge Challenger SRT Hellcat má nakonec přes 700 koní!

Ještě žádný sériově vyráběný americký muscle car neposílal na silnici takový výkon. Aspoň to tedy tvrdí Chrysler o brutálním Challengeru Hellcat.
Seznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogalerie

Chrysler oficiálně potvrdil parametry kompresorem přeplňovaného osmiválce Hellcat, který pohání stejnojmenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V naprosto sériovém a homologovaném provedení posílá tohle monstrum na zadní kola výkon 527 kW, tedy pěkných 717 koní.

Ani točivý moment s hodnotou 884 Nm nezní nějak podvyživeně. Automobilka tak skutečně splnila sliby, když tvrdila, že Hellcat bude mít „přes 600 koní“. Challenger Hellcat dostal i zesílenou osmistupňovou automatickou převodovku 8HP90 místo verze 8HP70. Manuální šestikvalt pak pochází přímo z Viperu.

Retro | Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Cestování

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Vůz strávil o 35 % více času v aerodynamickém tunelu než jakýkoli jiný Chrysler a například chlazení spolu s přísunem dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžádalo zásadní přepracování konstrukce přední části auta.

Jen připomínáme, že k vozu dostanete dva klíčky. Černý dáte manželce, dětem nebo servisu, protože dovolí používat jen maximálně 500 koní. Červený klíček, který si samozřejmě necháte v kapse vy, potom odemkne stavidla výkonu a děj se vůle boží.

Retro | Americká auta | Ford | Fascinace | Chevrolet | Jeep | Chrysler

10 Amerik, které byste si měli koupit

Ačkoli se o přemotorovaných amerických autech říká, že umí jezdit jenom rovně a pálit gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si přeci jen poradí i se zatáčkami. Dostal odlišné nastavení podvozku a také pořádné brzdy. Přední kotouče Brembo teď mají průměr 391 mm.

Sice to vzhledem ke své hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale těch pár desetin, které ztratí v zatáčce, dožene brutální silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastně nejvýkonnější sériový muscle car všech dob. Když se podíváme na konkurenci, Chevrolet to dotáhl s modelem Camaro ZL1 jen na ušmudlaných 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládl jen 671 koní v modelu Shelby GT500, pokud tedy nepočítáme speciální model GT500 Cobra o výkonu 850 koní, který vznikl jen v jediném exempláři.

Následující kapitola
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků