Dodge Challenger: šestiválec v edici Rallye Redline

Značka Dodge o víkendu představila novou omezenou sérii vycházející z kupé Challenger.

Její plné jméno zní 2012 Dodge Challenger Rallye Redline a v amerických dealerstvích se objeví během letošního dubna. A pánové z Dodge při její přípravě postupovali velmi podobně jako u teprve před několika dny představené edice Dodge Avenger SE V6, takže za základ zvolili jeden z nejlevnějších výbavových stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger v nové edici Rallye Redline poznáte, jak již název napovídá, především podél trojice rudých podélných pruhů

Dodge Challenger je v současnosti k dispozici ve výbavách SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Classic, SRT8 392 a SRT8 Yellow Jacket, přičemž novinka v podobě edice Rallye Redline vychází z cenově dostupného stupně SXT Plus. Na výběr je ze čtyř odstínů Bright Silver Metallic, Tungsten Metallic, Bright White a Pitch Black.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Challenger Redline bude k mání ve čtyřech barvách a s tužším podvozkem

Zvenčí si na Challengeru Rallye Redline všimneme především rudých podélných pruhů procházejících středem přední kapoty, střechy a víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem. Vyznačuje se ale také sportovním podvozkem s upraveným řízením, tlumením a výkonnějšími brzdami.

Americká auta | Dodge | Chrysler

Dodge Challenger 2011: inovace v detailech

Celek dokresluje sada dvacetipalcových litých, černě lakovaných ráfků Pitch Black obouvající pneumatiky Firestone Firehawk o rozměru 245/45 R20. Interiér se vyznačuje voličem převodovky z nabídky Moparu, koženým volantem s řadicími pádly a specifickým, rudě zbarveným koženým čalouněním Radar Red doplňujícím v nabídce standardní šedý odstín Dark Slate Grey.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka vychází z výbavového stupně Challenger SXT Plus

O pohon se stará dobře známý šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem naladěným na 305 koní (224 kW) při 6 350 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 363 N.m při 4 800 ot./min. Navazuje na něj výhradně pětistupňová automatická převodovka, nicméně celkový převod byl pro lepší dynamiku zkrácen z 2,65:1 na 3,06:1.

Americká auta | Dodge | Chrysler

Dodge Challenger SRT8 392: exkluzivita detailně

Challenger Rallye Redline je opatřen paketem Super Sport Group. Podvozek dostal tlumiče tužší vpředu o 42 a vzadu o 22 % a zkrutné stabilizátory s průměrem 30 mm vpředu a 20 mm vzadu, což je o 3, resp. 4 mm více než v sérii. Brzdy mají větší kotouče o rozměrech 345 x 28 mm vpředu a 320 x 22 mm vzadu, řízení obdrželo citelně strmější převod a o 20 % zvýšenou stabilizaci v přímém směru.

Nový Dodge Challenger Rallye Redline je nabízen v přepočtu za 552 000 Kč včetně všech poplatků, což je jen o nějakých 32 000 Kč více než u výchozího Challengeru ve výbavovém stupni SXT Plus.
 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků