Dodge Challenger Rallye: nový automat i pro šestiválec

Značka Dodge se rozhodla instalovat pětistupňovou automatickou převodovku nově také do základního šestiválcového Challengeru SE, neboť ji dosud montovala jen do osmiválcových verzí HEMI.

Pro prezentaci novinky zavedla také akční sérii Rallye, která se začne prodávat v příštím měsíci. Pětistupňový „automat“ má za úkol zlepšit dynamiku a snížit spotřebu. Širší rozpětí převodů v porovnání s dosavadní čtyřstupňovou skříní umožnilo zkrátit převod „jedničky“, což bude mít příznivý vliv na zrychlení z klidu. Motor samotný zůstal beze změn, z objemu 3,5 l dává výkon 250 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 339 Nm.

Tip: Přečtěte si o modifikacích Dodge Challenger od společnosti Hurst.

Ačkoli série Rally vychází ze základní výbavy SE, přidává řadu prvků z dražších verzí včetně varianty SRT8. Kromě nové kapoty a „rychlých pruhů“ zmíníme třeba osmnáctipalcové ráfky s pěti paprsky, jejichž vnitřní části jsou lakovány černě, chromované víčko nádrže či decentní spoiler pod předním nárazníkem.

Výroba začne v Chryslerově továrně Brampton v kanadském Ontariu. Cena verze Challenger SE Rally byla stanovena na 26 490 dolarů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger Rally
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 130 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 55 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2005
Stav: 163 402 km
Cena: 100 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků