Dodge Challenger 2011: inovace v detailech

Chrysler v plné parádě představil modernizované provedení svého „muscle caru“ Dodge Challenger. Podívejme se mu na zoubek.

V roce, kdy řada Challenger slaví čtyřicáté výročí od své premiéry (a my je bez pozornosti neponecháme), představuje Dodge vylepšené provedení její aktuální podoby, o kterém jsme se v minulosti již párkrát zmínili. Nyní o něm konečně víme vše.

Ruku na srdce, novinek je nakonec poněkud méně, než jsme čekali. Za nejvýznamnější z nich lze považovat nové motory v podobě šestiválce Pentastar V6 3,6 l pro základní provedení a osmiválec HEMI 6,4 l pro vrcholné provedení SRT8. V otázce stylingu karoserie se konstruktéři omezili snad jedině na nově tvarované otvory pro přívod vzduchu k chladičům, zatímco z kapoty zmizelo logo Dodge. Výsostné znaky se přestěhovaly na přední blatníky, za zmínku stojí také výraznější „lízátko“ pod předním nárazníkem, „závodní“ hrdlo palivové nádrže či osmnáctipalcové litá kola, jež se stala nově standardní výbavou všech verzí řady Challenger.

Od počátků prodeje stávající generace Challengeru patřilo k nejčastěji kritizovaným oblastem tvarování interiéru, který patří k těm nejfádnějším na trhu se sportovními automobily. Smutnou zprávou je, že v tomto ohledu se prakticky nic nemění. Chrysler z nepochopitelných důvodů nakonec upustil od záměru nahradit stávající tříramenný volant (který mimochodem najdete také na řadě dalších modelů Chrysleru včetně Caravanu...) něčím zajímavějším. Zákazníci tak alespoň ocení novou konstrukci sedadel, upravený přístrojový štít nebo automatickou klimatizaci, jež se stává sériovou výbavou všech variant Challenger.

Závěsy kol na obou nápravách doznaly dílčích úprav s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a stability. Novinkou je zcela nový elektrohydraulický posilovač řízení EHPS, modifikovaná brzdová soustava má zajišťovat citlivější ovládání.

Jak bylo naznačeno výše, nejlevnější provedení Dodge Challenger SE dostalo nový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 305 koní (224 kW), což je o 55 koní více než u jednotky, kterou Pentastar V6 nahrazuje. Opatřen je standardně pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení Auto Stick, jelikož je nový motor lepší, podařilo se mírně změnit rozložení hmotnosti mezi nápravy ve prospěch té zadní (52,4:47,6).

Středem nabídky je Challenger R/T, který si zachovává dosavadní verzi osmiválce HEMI s objemem 5,7 l. V kombinaci s populární šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060 je naladěn na výkon 376 koní (277 kW) a točivý moment 555 Nm, ve spojení s pětistupňovým „automatem“ se musí spokojit s hodnotami 372 koní (274 kW), resp. 542 Nm. Challenger R/T s „manuálem“ prý zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 6 s.

Podrobné představení vrcholné verze Dodge Challenger SRT8 najdete na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger R/T
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8 392
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek