Do těchto Škodovek byste tankovat nový benzin E10 neměli [fotogalerie]

Koncem července přišla zpráva o tom, že v roce 2019 bude nahrazen klasický Natural 95 novým palivem E10, který nedělá dobře starým motorům. Do jakých Škodovek byste tuto novinku tankovat neměli?

Od roku 2019 nenajdeme na čerpacích stanicích klasický Natural 95, ale pouze palivo E10. Jde o benzin, který má destiprocentní obsah biosložky. Ta tedy svůj podíl při přechodu z Naturalu 95 na E10 zdvojnásobí. Oficiálním přínosem má být ekologické hledisko, ale starým motorům takový podíl biosložky dobře nedělá. Jak si budou rozumět u nás nejrozšířenější Škodovky s novým palivem? 

Život řidiče | Byznys | Palivo

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Škoda, stejně jako ostatní výrobci, už ve své nabídce aktuálně má výhradně modely, které jsou na benzin E10 připravené. Bezstarostně mohou jezdit majitelé motorů MPI, FSI a TSI. Výjimkou je motor Škoda 1,3l-OHV o výkonech 40 a 50 kW, který používala Felicia v letech 1994 až 2001. A samozřejmě všechny starší modely. 

Škoda

Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Co se stane, když natankujete palivo E10 do motoru, který na něj není připraven? „Obecně může etanol za určitých hraničních podmínek působit korozivně na nechráněné kovové povrchy, a tím vést k poruchám vstřikovacího systému. Kromě toho může dojít ke křehnutí plastových a pryžových dílů. To se může dít u dílů palivového systému jako je palivové čerpadlo, palivové vedení nebo těsnění“, vysvětluje Dr. Martin Hrdlička, vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve Škoda Auto. 

Případným řešením zřejmě bude Natural 98, který v nabídce zůstane. Ten je ale samozřejmě dražší a ne každá čerpací stanice ho má v prodeji. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků