Je to uplně jedno.Dejme tomu, že budu jezdit denně stále stejnou trasu, která mi zabere 20 minut.Je úplně jedno jestli strávím parkováním více času na začátku, nebo na konci jízdy.Jediný rozdíl může být, že při jízdě se mi bude motor rychleji ohřívat, ale to je taky přitažené za vlasy. Pokud pojedu po městě, stejně vetšinu času strávím popostáváním ve frontách a navíc, kolik to vyparkování zabere času? Kdyby 15s?Určitě na tohle přišel někdo z kanceláře EU, nikde jinde podobné blbce člověk nenajde.
Zajíždím jak je to potřeba, abych zabral co nejméně místa. Ale pokud si můžu vybrat tak zacouvávám. Odjezd je pak pohodlnější.
no, ale až na to, že třeba v Praze je vyhláškou dané, že parkovat se smí jen čumákem k chodníku a ne výfukem k chodníku...
O akú vyhlášku ide? Kde by som to našiel?
Téměř v každém případě couvám, vyjížděni je pak rychlejší a couváním se vlezu do jakékoli mezery jen na šířku zrcátek :) pravda že se pak nedají otevřít dveře, ale to je jiná válka :)
Obzvláště v zimě zajíždím na parkovací místo před domem popředu, protože je to trochu z kopce. Náhon mám na přední nápravu, takže se bojím, že bych po zacouvání už nevyjel. ;-)
Já stávám v garáži, kde čumák kapoty schovám pod regál. Mám kombíka, takže zacouvat bych asi nemohl, neboť vy páté dveře sejmuli reál :-D Nicméně pravdu mají v tom, že pokud jsou třeba dělat "vyjížděcí operace" je pohodlnejší je udělat ještě s teplým autem když je člověk rozježděný jj.
S tou zvýšenou spotrebou je to pravda. Pri studenom motore a prvom pridaní plynu mi na palubnom počítači naskočí okamžitá spotreba 99.9 l/100 km. Určite je aj vyššia, ale spotrebu nad 100 litrov palubný počítač ukázať nedokáže. :-))Jazdil som na bráchovej benzínovej 1.4-ke. Na dlhších trasách žerie do 5,5 litra, ale prvý kilometer so studeným motorom je za 15...
A aj sa pri tom prvom pridani plynu nejako hybes, ci to je len naprazdno? a ak sa hybes, tak kolko metrov (alebo len cm) prejdes?? Pri takom minimalnom pohybe by mal PP ukazovat spotrebu na hodinu (niektore pod urcitu rychlost okamzitu spotrebu ani neukazu). Ja aj tak radsej do parkovacieho miesta necuvam, kedze vacsinou vyberam aj nieco z kufra (napr. nakup) a z druhej strany by som sa tam nedostal, kedze tam nie je trava ale plot :) ale vyhody to cuvanie ma, to sa nehadam.
A máš taky dvacetinásobný rozdíl ve spotřebě podle toho jestli jedeš dopředu nebo couváš ?
cuvam pri parkovani tak casto ako sa len da ...oktrem faktov v clanku plati este jeden:je rozhodne lahsie nacuvat z otvoreneho priestoru do uzkeho miesta (v 99% to zvladnem na jeden šup), ako cuvat z uzkeho miesta do otvoreneho priestoru (ktory sa navyse moze pocas parkovania dalsimi autami trocha obmedzit a v 99% pripadoch musim vycuvat na 3-4pokusy)...
Souhlasim
Nezvládnout vycouvat do otevřeného prostoru chce fištrón. Obecně platí, že na běžných místech couvají na místo ti, co to moc neumí. Asi to chtějí mít za sebou.
Tak to rozhodně obecně neplatí.
On ten otevřený prostor bývá málokdy otevřený neomezeně. A navíc asi nevíš, jestli bude stejně otevřený i pak, až budeš odjíždět. Stačí aby se ti tam někdo šikovně postavil...
Na druhou stranu je dost lidí, co po nastartování studenej motor pořádně protůrujou a pak pod plným plynem vyrazí do světa, takže ti neušetří ani když se budou rozjíždět z kopce.
To jsou ti, co prodávají auto s pravdivým stavem tachometru.....
Lebo pri realnych 80 tisic km sa ho uz v takom stave treba zbavit...?:-|
A prozradili aspoň čím je způsobeny ten dvacetinásobný nárůst spotřeby ?
Nepřemýšlej, to tady nikdo nepotřebuje a táhni s davem...B-]
Vždyť to v článku popsali - je to celková spotřeba se studeným motorem od nastartování nejspíš do opuštění parkoviště, není to průměrná spotřeba.Když se studeným motorem nastartuješ, pracně vycouveš, vymanévruješ a odjedeš, tak spotřebuješ ten násobek paliva, než když nasedneš, nastartuješ a rovnou odfrčíš.
Fantomas: Ne v článku to napopsali. V článku píšou o spotřebě během prvních pár sekund po nastartování a tam já opravdu nevidím žádný dramatický rozdíl mezi jízdou dopředu a couváním.
No dobře, uznávám, že ta jedna konkrétní věta,kde se to píše, není napsaná zrovna nejlíp, že to chtělo vysvětlit jinak.
Myslím že to nevysvětlili vůbec
Já ale myslím, že zrovna ty jsi to pochopil velmi dobře.
On ten nárůst spotřeby je skutečně skoro nekonečněkrát vyšší. Když vycouváš, musiš zastavit a teprve se rozjet. Celé vycouvání je do doby, kdy se budeš rozjíždět ono nekonečněkrát, pokud vezmeme výchozí bod rozjetí směrem vpřed.Takže matematicky to mají správně a je to titulek jako brno. Pokud vezmu, že při couvání (rozjíždění na I.) je průměrná spotřeba 25l/100km a jedno couvání představuje 10m, tak průměrný britský soudruh ročně nacouvá 320km což je 32 000 couvání a denně tuto činnost provede takřka 100x. Prostě na vypulikování tohoto článku musí mít člověk koule nebo být bezmozek.
Zase to tak nepřeháněj. Pro mě je poselství článku jasné a líbí se mi - že stačí trochu přemýšlet a člověk může výrazně ušetřit. A to i na jednoduché věci.
Naopak. Kdyz trochu premyslis, tak prijdes na to ze usetris prd.
Samozřejmě člověk ušetří jen když má sám zájem ušetřit.
psali to v novinách, tak je to pravda a šmytec.
Proč? Tobě to smysl nedává?
Standardně couvám, je to pohodlnější než najíždět čumákem napřed. Na nákupy mám služenictvo. ;-)
Pokud budu na parkovací místo couvat u obchoďáku, tak se tam potom strašně dobře zajíždí s vozíkem nákupu (nákup dávám zásadně do kufru) :-)
samotných nakupou sa ta zasadna uspora netyka. Leda ze tie nakupy trvaju aspon 3h v zime a v lete cely den :-D
leda samara? :-D:-D:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.