Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.

Tím, že na konci jízdy zacouváte do svého parkovacího místa, můžete údajně uspořit i několik tisíc korun ročně. Vyplývá to z průzkumu, který provedl britský Institute of Advanced Motorists. Britští řidiči prý tím, že špatně parkují a couvají jenom neochotně, ročně vyplýtvají zhruba 80 litrů benzínu.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Říkáte si, že je to nějaký nesmysl? Možná ne tak docela. Průzkum ukázal, že studený motor při vycouvávání z parkovacího místa spotřebuje během prvních několika sekund chodu zhruba dvacet až pětadvacetkrát více paliva než studený motor auta, které prostě odjede popředu.

Institute of Advanced Motorist proto doporučuje na konci jízdy, kdy je motor ohřátý, do parkovacího místa zacouvat. Je to prý i bezpečnější, neboť pak máte lepší přehled o situaci v místě, do kterého vyjíždíte.

Život řidiče | Technika | Palivo

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Na tom určitě něco bude. IAM doporučuje do kolmého stání zacouvávat i z toho důvodu, že v případě naléhavé potřeby můžete rychle odjet, ať už prý jde o vaše zdraví nebo bezpečnost.

Jak parkujete do kolmého stání vy? Couváte, nebo najíždíte popředu? Napište nám do komentářů pod článkem.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků