Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.

Tím, že na konci jízdy zacouváte do svého parkovacího místa, můžete údajně uspořit i několik tisíc korun ročně. Vyplývá to z průzkumu, který provedl britský Institute of Advanced Motorists. Britští řidiči prý tím, že špatně parkují a couvají jenom neochotně, ročně vyplýtvají zhruba 80 litrů benzínu.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Říkáte si, že je to nějaký nesmysl? Možná ne tak docela. Průzkum ukázal, že studený motor při vycouvávání z parkovacího místa spotřebuje během prvních několika sekund chodu zhruba dvacet až pětadvacetkrát více paliva než studený motor auta, které prostě odjede popředu.

Institute of Advanced Motorist proto doporučuje na konci jízdy, kdy je motor ohřátý, do parkovacího místa zacouvat. Je to prý i bezpečnější, neboť pak máte lepší přehled o situaci v místě, do kterého vyjíždíte.

Život řidiče | Technika | Palivo

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Na tom určitě něco bude. IAM doporučuje do kolmého stání zacouvávat i z toho důvodu, že v případě naléhavé potřeby můžete rychle odjet, ať už prý jde o vaše zdraví nebo bezpečnost.

Jak parkujete do kolmého stání vy? Couváte, nebo najíždíte popředu? Napište nám do komentářů pod článkem.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků