Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

32 komentářů

CHEPOS
9. března • 9:55

Přál bych si výrobu osobních TATROVEK,krásná a elegantní auta.Nejhezčí byla samozřejmě TATRA 603.Podařila se také 613.Byl jsem rád, když M.Zeman používal tatrovku.Snad, kdyby k reprezentačním účelům byla tatrovka znovu využita a fabrika měla perspektivu.Trochu hrdosti na vlastni čs auto.

Ludek_II
7. prosince • 9:46

Tatra nezná bratra.

Adolf
7. prosince • 9:04

Vole už je také politicky nekorektní??:-D:-D:-D ty volééé:-O

Jerry.Gunman
6. prosince • 13:01

Snít je hezké, ale obávám se, že tento sen (byl-li vůbec kdy myšlen vážně) nepřekročí hranice úvah "coby kdyby".
Tatra 600 (Tatraplán) byl nejmenším a po mém soudu i nejméně významným členem rodiny "tatrováckých aerodynamických vozů", navíc byl osazen "pouhým půlmotorem" - tedy V4 a nikoli V8. Správná Tatra vrčí, vrní, burácí, hřmí a přede svojí vzduchem chlazenou V8.OK, dejme tomu, že by se nakonec v Tatře rozhodli, že by začali malosériově vyrábět "něco jako repliky" T-600. Narazíme zde na mnohá ALE, protože:
- Vyšší světlá výška podvozku? ALE TO NEJDE, protože podvozková platforma má nějaké limity
- Vzduchem chlazená V4 vzadu? ALE TO NEJDE, musí tam být klasická, vodou chlazená R4 vpředu
- Přední i zadní dveře zavěšené na středovém sloupku karoserie? ALE TO NEJDE, protože přední dveře musejí být zavěšeny vpředu
- Dělené přední sklo? ALE TO NEJDE
- Střecha na celkem teňounkých předních a středních sloupcích? ALE TO NEJDE
- kapsy nasávání chladícího vzduchu na zadní kapotě motoru? Když vodou chlazený motor je vpředu?
- Malinkatá zadní okna? ALE TO NEJDE
- Běloboké pneumatiky o (na dnešní dobu) velmi vysokém profilu? ALE TO NEJDE
- Shora zavěšené stěrače? ALE TO NEJDE
atd atd atd.Prostě auto, aby mohlo být dnes schváleno pro jízdu na pozemních komunikacích, musí splňovat neuvěřitelné množství (mnohdy zcela šílených) předpisů a regulací. A obávám se, že pokud by se designový základ Tatry 600 měl všem těmto požadavkům přizpůsobit, tak by z původního Tatraplánu nezbylo nic, co by dostatečně velkou fanoušskovskou skupinu motivovalo, aby si to za nějaké 3 mega koupili

Radon
8. prosince • 16:02

ad) ALE TO NEJDE - s takovou by Britové nemohli vyrábět ten dřevěnej Morgan ..

your.god
6. prosince • 7:44

Kdyby v Tatře udělali poctivé lidové auto za 300 tisíc, tak mě to zajímá. Kusovou retro utopii za tři mega nikdo kupovat nebude. Spíš mají vyvinout vlastní slušný náklaďák, bylo by to pro Tatru přínosnější než montovat staré šasi od Renaultu s americkými motory.

Mirek
6. prosince • 14:04

Ty to máš teda pěkně pomotané. Také si myslíš, že auta se běžně sériově vyrábějí v garáži? Ten konec raději nekomentuji.:-D

E15
6. prosince • 11:23

svatá prostoto :-D

Vincent
5. prosince • 21:39

Tatra 603 na podvozku Porsche Panamera Turbo.
Koneckonců, Ferry v Tatře přikrádal, proč to nevrátit, že :)

Jan G.
5. prosince • 22:00

To už spiš rovnou 911 at to má motor vzadu aby to dodrzelo puvodni koncepci.Jediny dalsi auto s motorem vzadu me napada aktualni Renault Twingo ale to by byl dobry ulet.

Antiautomat
5. prosince • 19:41

...a co tak skor nejakeho terenaka, s tatrovackou koncepciou. Moze byt aj *normalnych* dimenzii, toho know-how je z historie znacky tolko ze sa tym vie pochvalit len malokto. Pocas agresie v zalive, ked slo o ropu, Tatry boli snad jedine, ktore nemali s HOCIJAKYM terenom problem a vzbudili opravneny obdiv. Pamatnik /!/ Tatre 111 na Sibiri /!/ nepotrebuje komentar. No a T613, s ktorou som si dal par jazd, jednu aj dost dlhu, to je pocta dame, ktora sa neodmieta. Jazda kralov.

Serafín
5. prosince • 19:31

Vyrábět repliky je zajímavý nápad, určitě to potěší sběratele a nostalgiky. Ovšem co takhle jít do výroby luxusních limuzín na zakázku. Jméno prvního automobilu vyrobeného v Kopřivnici "Präsident" od předchůdkyně dnešní Tatry firmy NW, přímo k tomuto vybízí.

Lord Owl
9. prosince • 9:33

Jeden novodobý (polistopadový) pokus o prezidentské auto už v Tatře byl. Výsledek máš v muzeu. No jo, pražští potentáti na hradě (čti Havel) holt neradi Tatru, že je to komunistické auto. Tak si radši sedl do Daewoo od portugalců a pak do Meďáka od Helbigů.....

Nostal-gig
8. prosince • 10:36

Čoveče Mercedes pohořel s Maybachem a Tatra z východu by si brousila zuby na úspěch? V dnešní době? Časy se změnily, ve 20. letech byl legendou Bugatti, který byl vlastně jen garážová maloseriová dílna. Ale bohatí zákazníci tehdy nějak měli koule kupovat auta jako obrazy. Hledat neokoukané talenty a riskovat jejich vrtochy.

Dagmarrr
5. prosince • 16:02

Nebylo by špatné, kdyby udělali moderní auto, ale s retro geny (něco takového, jako se to povedlo s Fiatem a nepovedlo s Broukem...). A třeba tam opravdu rovnou instalovat elektromotory ( u modelu Křižík ;-) ). A pustit se třeba i do šestikolových SUV (jako před válkou), to by mohlo nadělat vrásky i Géčku.

puk123
6. prosince • 8:13

Proč Křížík? Když už, tak Sousedík.

E15
5. prosince • 18:10

jak může někdo porovnávat možnosti koncernů jako je Fiat a VW s Tatrou. To je fakt hodně mimo.Oni nechtějí dělat moderní retro auto. Oni chtějí dělat repliky původních aut s technikou pohonu od nějakého renomovaného výrobce (kdysi se mluvilo o Subaru). Předpokládám, že jsou nyní myšleny co možná nejvěrnější repliky T600, rozhodně ne něco jako New Beetle nebo F500 (to by bylo jednak naprosto nereálné a ani by to nemělo žádný smysl).

Takurcite
5. prosince • 14:35

Nechci byt osklivej, ale nemeli by se nejdriv soustredit na to, at jim ty nakladaky fakt frcej, byt dlouhodobe ve slusnym zisku a pak vymyslet takovyhle "kraviny"? Lepsi nechat legendy v klidu "odpocivat".
Podle me vcelku zbytecnost... chapu... on to nakonec stejne nekdo koupi, protoze toho bude vyrobeno asi jen par kusu, ale stejne mi to prijde proste zbytecne.

kolemjdoucí 2
5. prosince • 15:51

Já to chápu tak že by možná zase rádi vyráběli i osobáky, ovšem díky ojedinělé koncepci i historii původních typů dnes v podstatě nemají na co a jak navázat (myšleno do současných poměrů). Tohle má být zřejmě takový malý průzkum bojem, když bude odezva dobrá a značka se chytne, tak se třeba dočkáme i něčeho dalšího - z tohoto pohledu vybrali ten "replikační" model velmi dobře.

E15
5. prosince • 18:11

myslím, že tu má mnoho lidí velké oči. Já si to představuju jako takovou trochu lepší restaurátorskou dílu bez dalších ambicí....

Mirek
5. prosince • 18:10

Určitě nebudou chtít vyrábět znovu osobní automobily. To retro by možná šlo, ale z výroby osobních automobilů nezůstalo v Tatře vůbec nic a nedovedu si představit, jak by tuto výrobu chtěli zavést. To by musela vzniknout úplně nová továrna na zelené louce, ale kde nato vzít peníze a lidi. Navíc velice riziková záležitost.

E15
5. prosince • 18:14

oni myslím žádnou výrobu osobních aut v pravém smyslu slova zahajovat nechtějí. To jen novináři dělají z komára velblouda.

Mirek
6. prosince • 10:31

Na a takto jsem to myslel, ale vidím, že se našlo několik jedinců, kteří se mnou nesouhlasí a myslí si, že je to naprosta sranda vytvořit dnes novou továrnu na osobní automobily. Vidím, že vůbec nemají představu o tom, co to obnáší.
Myšlenka s replikami v Tatře je stará asi deset let, z období před krizi, a dnes to jen někdo oprášil. V žádném případě však nepůjde o běžnou sériovou výrobu.

JA-NE
5. prosince • 13:49

to by bolo super:-O

E15
5. prosince • 13:03

No nevím nevím....Navíc proč Tratraplan? Když už se o něco takového pokoušet, tak musí být předloha co možná nejexkluzivnější. Volil bych Tatru 77a, přinejhorším 87 a nebo potom až 603. Taky je otázka cena. Při uváděných 2-3 mil Kč se obávám, aby z toho nevyšla nějaká blamáž. Například Eagle Low Drag GT (replika Jaguar E-Type) stojí cca 20mil Kč.Pokud jde o techniku, tak jelikož vzduchem chlazený vidlicový motor už tam stejně nedají, tak by nebylo od věci postavit to rovnou jako elektromobil.Představme si něco jako T77a na podvozku Tesly S. To by byl dobrý úlet a možná by se to v USA mohlo i líbit. Docela by to až na šířku, kde je rozdíl asi 25 cm, sedělo i rozměrově...:-D

puk123
5. prosince • 15:34

Já bych volil střední cestu - T87. Je elegantnější než T77a. Tatraplan už je poměrně tuctovka. Kdyby to byl alespoň sporťák. Jestli to Číňani zbouchnou za milion, tak ta cena může být. Raději čínské baterky a elektromotor, než čínský spalovák.

bzzz
5. prosince • 15:21

Alternativni pohon mne napadl taky (treba na strechu a zad by se slunecnich clanku veslo...).

Sarcasticus
5. prosince • 13:24

Slovo Tatra má stejný počet písmen jako Tesla, takže by to mohl být i Teslaplan. Ale chtělo by to i nějakou dobovou upomínku na původní techniku. Co kdyby taková Tatra S měla navíc oproti Tesle S někdejší startovací kliku, která by nyní sloužila pro případné ruční dobíjení? ;-)

hihihi
5. prosince • 21:21

Takový klikový mechanizmus, který by sloužil k ručnímu dobíjení elektromobilů, by mohl být i poměrně užitečný zejména v zimě. Sice by se to asi moc nedobilo, ale aspoň by se řidič nebo cestující při točení klikou hezky zahřáli. :-)

E15
5. prosince • 13:29

Teslaplan, dobře ty :-D

Surcuf
5. prosince • 12:47

Osmdesát sedmičku bych si koupil, ale původní i když repliku, žádné moderní motory a elektronické srágory, poctivou kovařinu..-)

Axel Toronto (xax41)
5. prosince • 13:51

Kdyz oni asi chteji, aby slo to auto i prihlasit a bylo zpusobile k provozu dle dnesnich norem. A byt je nostalgie hezka, tak ono na tech starych autech nic dobreho nebylo. Je mi skoro padesat a moc dobre si pamatuju kdyz jsem jako malej koukal na tech par aut v ulici jak si vsichni nosili v zime baterie domu do tepla, rano je montovali zpatky a stejne potom museli tlacit. Nebylo auto v ulici aby nemelo minimalne 5 x tydne otevrenou kapotu, protoze proste z nejakeho duvodu nejelo a kdyz jsem se ptal dedy jestli to budu muset jednou delat taky, tak mi vypravel, jak to bylo kdysi jeste horsi, jak meli lide domlacene ruce od startovaci kliky a stejne pak sli do prace pesky, jak byla v zime zatuhla rizeni ze neslo otocit volantem, ... Vyrob si dinosaura sam, ja jsem uz zvyklej do auta sednout, nastartovat a dojet tam, kam potrebuju a moc by se mi to libilo treba s replikou Tatry, protoze ta nostalgie ....

Doporučujeme

Články odjinud