Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k myšlence vyrábět repliky svých historických osobních automobilů

Bezmála dvacet let po ukončení výroby osobních aut uvažuje vedení kopřivnické automobilky Tatra o tom, že by opět přišlo na trh s autem podstatně menším a lehčím, než jsou současné těžké nákladní automobily.

Využít chce zájmu o aerodynamické modely, které se v Kopřivnici montovaly před druhou světovou válkou a těsně po jejím skončení. Proto hodlá v první fázi nabídnout repliku modelu T-600 Tatraplan. Mělo by ovšem jít o automobil s moderním motorem, podvozkem i elektronickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek

Tatra 600 na dobovém prospektu

Plány zatím nejsou oficiálně zveřejněné, ale podle zdrojů týdeníku Ekonom se tím představitelé značky Tatra v současné době zabývají. Rozhodnutí by mohlo padnout na jaře příštího roku.

Retro | Technika | Fascinace | Sedany | Luxusní auta | Ostatní značky

Tatra 603 (1955-1975): Vzduch a obliny

Podobné plány měla Tatra už zhruba před deseti lety. Tehdejší generální ředitel Ronald Adams prezentoval záměr vyrábět repliky vozů Tatra 87, Tatra 600 a 603. Plány ovšem realizovány nebyly, automobilka naopak sklouzávala do stále větších problémů.

Ekonom zdůvodňuje, proč se nový vlastník Tatry rozhodl právě pro model, který zlidověl díky říkance: "Uč se v..e, budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem. "Je zajímavý proto, že má elegantnější a praktičtější tvary než průkopnické předválečné modely. Současně je už tak starý, že si jej téměř nikdo nespojuje s představiteli bývalého režimu," uvádí se v článku.

Tiskové zprávy

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší TATRA v historii

Původní Tatraplán se vyráběl v letech 1948-52. Poháněl ho vzduchem chlazený čtyřválec umístěný vzadu. Výkon 38 kW umožňoval dosažení maximální rychlosti 130 kilometrů v hodině. Spotřeba se pohybovala mezi 10-12 litry benzinu na sto kilometrů.

Na jeho konstrukci se údajně tajně podílel i slavný konstruktér značky Hans Ledwinka, který ale v té době byl ve vězení kvůli údajné kolaboraci s nacisty. 

Pokud by se replika skutečně začala vyvíjet, mohl by se malosériově vyráběný vůz dostat do prodeje někdy na přelomu tohoto a příštího desetiletí. Cena by se mohla pohybovat kolem 100 tisíce eur, tedy zhruba 2,7 milionu korun. 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků