Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k myšlence vyrábět repliky svých historických osobních automobilů

Bezmála dvacet let po ukončení výroby osobních aut uvažuje vedení kopřivnické automobilky Tatra o tom, že by opět přišlo na trh s autem podstatně menším a lehčím, než jsou současné těžké nákladní automobily.

Využít chce zájmu o aerodynamické modely, které se v Kopřivnici montovaly před druhou světovou válkou a těsně po jejím skončení. Proto hodlá v první fázi nabídnout repliku modelu T-600 Tatraplan. Mělo by ovšem jít o automobil s moderním motorem, podvozkem i elektronickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek

Tatra 600 na dobovém prospektu

Plány zatím nejsou oficiálně zveřejněné, ale podle zdrojů týdeníku Ekonom se tím představitelé značky Tatra v současné době zabývají. Rozhodnutí by mohlo padnout na jaře příštího roku.

Retro | Technika | Luxusní auta | Fascinace | Sedany | Ostatní značky

Tatra 603 (1955-1975): Vzduch a obliny

Podobné plány měla Tatra už zhruba před deseti lety. Tehdejší generální ředitel Ronald Adams prezentoval záměr vyrábět repliky vozů Tatra 87, Tatra 600 a 603. Plány ovšem realizovány nebyly, automobilka naopak sklouzávala do stále větších problémů.

Ekonom zdůvodňuje, proč se nový vlastník Tatry rozhodl právě pro model, který zlidověl díky říkance: "Uč se v..e, budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem. "Je zajímavý proto, že má elegantnější a praktičtější tvary než průkopnické předválečné modely. Současně je už tak starý, že si jej téměř nikdo nespojuje s představiteli bývalého režimu," uvádí se v článku.

Tiskové zprávy

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší TATRA v historii

Původní Tatraplán se vyráběl v letech 1948-52. Poháněl ho vzduchem chlazený čtyřválec umístěný vzadu. Výkon 38 kW umožňoval dosažení maximální rychlosti 130 kilometrů v hodině. Spotřeba se pohybovala mezi 10-12 litry benzinu na sto kilometrů.

Na jeho konstrukci se údajně tajně podílel i slavný konstruktér značky Hans Ledwinka, který ale v té době byl ve vězení kvůli údajné kolaboraci s nacisty. 

Pokud by se replika skutečně začala vyvíjet, mohl by se malosériově vyráběný vůz dostat do prodeje někdy na přelomu tohoto a příštího desetiletí. Cena by se mohla pohybovat kolem 100 tisíce eur, tedy zhruba 2,7 milionu korun. 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků