Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Kauza manipulace s emisemi koncernem VW nabírá stále větší obrátky a už teď je v podstatě jasné, že bude mít dalekosáhlé důsledky. Určitě to neskončí pouze tím, že VW dostane pokutu, případně že nahraje do vyrobených aut nový software. Do věci se vkládají další instituce a stranou nezůstal ani ministr dopravy Dan Ťok, který chce vyšetřit, kolika přesně českých automobilů se tento problém týká a případně je dostat do servisu. 

Zajímavosti | Dieselgate | Palivo | Krimi | Byznys | Volkswagen

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Podle oficiální tiskové zprávy bylo MDČR ujištěno, že všechna koncernová auta plní normu Euro 6, ale přesto je potřeba vše prověřit. „Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh,“ říká doslova tisková zpráva. 
Ministerstvo dopravy je údajně připraveno svolat auta do servisů, aby se všechny parametry motoru zkontrolovaly. Ostatně krátké vyjádření MDČR najdete níže. 

Zajímavosti | SUV | Technika | Dieselgate | Volkswagen | Audi | Porsche

Aféra TDI: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Samotná Škoda zatím na náš přímý dotaz přesné detaily o této aktivitě ministerstva nezná a podrobnosti zjišťuje, stejnou odpověď jsme dostali také od českého zastoupení automobilky Volkswagen. 

Vyjádření ministra dopravy

České Ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen zahajuje šetření, kolika vozů se týká problém se staršími  dieselovými motory v České republice. Byli jsme ujištěni, že současné vozy koncernu VW s dieselovým motorem splňujícím standard EU6 jsou v pořádku. Ministerstvo dopravy i přes to situaci prověří ve spolupráci s německým spolkovým ministerstvem dopravy. Zároveň se obrátíme na příslušnou autoritu ve Velké Británii, kde probíhá homologace vozidel tovární značky Škoda pro evropský trh.

Jsme zároveň připraveni případně svolat majitele dotčených automobilů, kterých by se problém týkal, do servisů, kde by jim výrobce bezplatně všechny parametry motoru zkontroloval a případně opravil. Věříme, že se výrobce automobilů postaví v tomto ohledu k zákazníkům čelem a bude je dostatečně informovat o všech svých krocích.

Dan Ťok, ministr dopravy

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků