Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

56 komentářů

Ficus
5. října • 22:21

Ty emise je velkej humkuk jak okolo nastavených hodnot, tak i o podivných měřeních..... Dodnes zřejmě autor těch pravidel okolo měření neví co vlastně způsobil, a že to vlastně o ekologii není. Všechny ty EURO II-VI je velikej bullshit ve srovnání s kouřícími trajekty a obrloděmi spalující odpad, v kamnech bez filtrů s mizerným přívodem vzduchu shoří, či zdoutná a vylítne do vzduchu daleko větší porce emisí, než nějakej motůrek co spotřebuje 5litrů na 100km, i když ho má taky dost lidí. Hlavně tzv ekologičtější motory víc žerou, a dále spotřebovávají na výrobu a provoz další chemikálie, které se taky musí vyrábět, vozit, skladovat, navíc se ekologické systémy v motorech pochopiteleně víc porouchávají, a opravy a díly je další zátěž jak ekologická tak i finanční......
A tak by všichni tihle zelení mozci měli být pohnáni k odpovědnosti a nastolit nějakou trvale rozumnou ekologii okolo motorů.

Ficus
5. října • 22:25

A co se týče kotlů a kamen, mám kamna od domácího výrobce LS kamna, a mohu jen doporučit z hlediska účinnosti tak i emisí a kvality zpracování. Jedinou nevýhodou je cena, ale to právě vyvažuje ta účinnost-menší spotřeba, kvalita případný servis atd..
Bohužel ale, na to řadový Čech neslyší, ten chce mít všechno zadarmo, at to stojí co to stojí (a kouří)

Jiří Hlisnikovský
25. září • 13:30

Začíná být jasné, proč se ovzduší v městech nelepší. Důsledky - nemoci, astma, alergie. Podle všeho to vypadá, že diesely budou mít problémy.
V Německu už nesmí starší do center měst, po této aféře nebudou ani nové. A zbytek Evropy asi udělá totéž.
Za 10 let se moc dieselů do osobáků vyrábět nebude. Možná už za 5 let.
Nafta prostě hoří pomaleji než benzín. A když má auto zrychlovat s dieselem, režim spalování není příznivý emisím.

Adolf
26. září • 7:20

Nafta patří do kamen. :-D

Vana666
26. září • 7:25

Kamna mají lepší emise ?

Fantomas
26. září • 8:31

Západní kamna určitě, východní kouří. Řekl jsem to správně? :-))

Vana666
26. září • 17:20

Před pár dny jsem byl pracovně u velkého tuzemského výrobce kotlů na tuhá paliva. Přišla řeč že nedokážou konkurovat na polském trhu. Ten je obsazen domácími malovýrobci, pro které nejsou téměř žíádné normy a jejich kotle tedy nemusí splňovat téměř nic.. Takže myslím že jsi to napsal správně, východní kamna určitě kouří víc.

zoja
25. září • 13:11

kdyby byly továrny v majetku lidu, tak by se to nestalo. navíc by se měla snížit povolená rychlost a snížit zbytečně vysoký výkon. dřív lidem úplně stačilo 50 pk. provozování auta by se mělo také patřičně zdražit , aby stát měl víc na přerozdělování. kilometry by se např. mohly přidělovat a dávat jen za odměnu za dobře vykonanou práci pro společnost. občan by tak přestal vůz zbytečně používat pro ježdění bez vážnějšího smyslu. zatím jsme se dopracovali pouze ke kontrolám rychlosti a to je velice málo. tedy továrny do rukou lidu, zvýšená kontrola státním úředníkem a emisí ubude stejně jako podvádějících továren i jednotlivých občanů.

Kankunen
26. září • 12:56

Jako v NDR v roce 88 osle.

Jef
25. září • 13:40

Táhni ty komunisto...

Vana666
25. září • 13:39

Továrny už v rukou lidu jednou byly a smradu tehdy bylo mnohem víc

Fantomas
25. září • 14:35

A určitě byl tehdy ten smrad jen u nás a způsobený právě druhem vlastnictví?

Vana666
26. září • 6:11

Fantomas: ne, nebyl jen u nás. Smrad byl ve všech východoevropských zemích s všelidovým vlastnictvím továren. Dokonce se tím chlubili, správná fabrika tehdy musela vypouštět hromady dýmu

vzpomínka
26. září • 22:01

Vana666: Kdyby jen dýmu. Třeba papírny ve Štětí nebo na Slovensku v Harmanci, to byl neuvěřitelný zápach. Nebo třeba jet kolem chemičky v Lovosicích nebo strávit pár hodin v Neratovicích ... Člověk zvyklý na špinavé prostředí pod komíny spalovací elektrárny nechápal, jak v takových městech může někdo přežít delší dobu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. září • 18:26

To ale bylo všude, protože technologie té doby zkrátka byly takové. Chemičky smrděly stejně u nás, jako na západě.

Vana666
28. září • 20:00

Dobrá soda byla tehdy návštěva Budapešti. Maďarsko bylo plné 2T Trabantů a Wartburgů a koncentrace těchhle smraďochů ve velkoměstě znamenala příšerný smog. Občas jsem tam jezdil a ten zápach byl opravdu humus a ještě z něj dobře štípaly oči. Zajímavé ale že při návštěvě měst v NDR jsem to nějak nezaznamenal

Vana666
27. září • 3:49

Taky pamatuju že když třeba v Ostravě napadl sníh, druhý den byl temně šedý černý. A řeka Ostravice byla absolutní stoka. Myslím že ty katastrofální záchody do toho tak nějak i zapadaly

Fantomas
26. září • 7:25

A na Západě nejspíš ani nechodili na záchod :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
26. září • 17:09

To sice chodili, ale na dost jiné záchody než bylo zvykem ve všelidovém vlastnictví

Fantomas
26. září • 20:04

Ale prosím tě.

vzpomínka
26. září • 21:21

Když uvážím, jak tady před r. 1990 vypadaly jakékoliv veřejní WC třeba na odpočívadlech u dálnic nebo na nádražích, kde nebyl nějaký dozor, tak to bylo opravdu otřesné. Problém byl hlavně v obecném nedostatku takových běžných věcí, jako vodovodní baterie, takže na takových veřejných místech byly obvykle odmotované = ukradené.
Na podzim 1986 jsme jeli přes NSR do Francie a třeba automatické WC budky na ulicích v Paříži se ze zdejší realitou nedaly vůbec porovnávat. A v NSR na WC také neuvěřitelný pořádek a všude (i na každé kabince) varování "Tchernobyl ist überall" (Černobyl je všude).

Vana666
27. září • 3:46

Jj, je to tak. Fantomas tu dobu zjevně nezažil

Fantomas
27. září • 9:46

I u nás byly věci pěkné stejně jako u nich byly i ty obyčejné. Rozdíl tam samozřejmě byl, hlavně v dostupnosti a možnosti výběru, ale zase to tak nepřehánějte.
Překvapuje mě spíš logika, že u nás, ač bylo vše nedostatkové, továrny podle tebe kouřily mnohem víc než tak ,kde měli nadvýrobu a všeho dostatek. Dává ti to smysl?

Vana666
27. září • 15:23

Smysl mi to sice taky nedává ale bylo to tak. Ty si to fakt už nepamatuješ nebo jsi tak mladý ?

Fantomas
28. září • 10:06

Já si to samozřejmě pamatuju, ale zdá se mi, že ty (a spousta dalších) si to pamatujete velice zkresleně a zmanipulovaně a odmítáte vidět cokoliv jiného, i když se to třeba příčí zdravému rozumu. Ale já tě chápu, každá doba a společnost má svoji propagandu a uznává jen tu svoji pravdu, uměle vytvořenou, aby stádo dělalo co se mu poručí. Vše ostatní se bere jako lež a pomluvy a kdo by se to odvážil zpochybňovat, ten je nepřítel a nejlíp nějaký ...ista.

Vana666
28. září • 14:29

No pokud chceš srovnat třeba zboží v obchodech, například sortiment jídla (téměř nebylo maso, prakticky žádné tropické ovoce, mizerná elektronika, katastrofa v autech a motocyklech, nedostupnost stavebnin, železářského zboží, další mizérie u sportovních potřeb atd. tak ten rozdíl byl prakticky stejně propastný jako mezi záchody v tuzemské restauraci a třeba v NSR. Tohle si teda pamatuju naprosto zřetelně. Takže žádná uměle vytvořená propaganda, žádné zmanipulované stádo nebo pomluvy. Jen holá pravda.

Fantomas
28. září • 17:17

No jo, no, je to marný, máš prostě svoje utkvělé představy :-)
Já si to zas pamatuju takhle: západní džíny měl každý, stejně jako kazeťák, digitálky a další věci, co kdo chtěl, to měl. Stejně tak maso, ovoce, prostě všechno.
Ano, rozdíly samozřejmě byly, ale ne takové, jak se je snažíš vykreslovat ty. A už vůbec to není tak, jak tvrdíš, že továrny kouřily jen u nás a jinde ne. Jestli u nás smrděla papírna a ocelárny, tak smrděla i jinde. My jen máme nevýhodu, že jsme maličký stát a tak je to u nás všechno nahuštěné na malém prostoru a tudíž neustále na očích.

vzpomínka
28. září • 20:39

Západní džíny rozhodně každý neměl. My jsme byli rádi, když se podařilo koupit aspoň jedny "rifle" značky Pilot z OP Prostějov. Kazeťák jsme dlouho neměli, jen kotoučák Tesla B444, později 119 (opotřebovaný od kamaráda). První digitálky jsem koupil až v r. 1986 v Paříži v nejlevnější (=arabské) čtvrti, stály jen 10 franků (tedy 30 Kčs) a měly jen jedno tlačítko na nastavení času (tzn. bez osvětlení). Třeba u kolotočářů bylo možné koupit relativně levné digitálky, ale stály nejmíň 3x tolik a to bylo pro nás moc drahé.Banány, arašídy nebo jiné tropické ovoce jedině před vánoci, pokud to ovšem neměl odloženo pod pultem personál prodejny pro soudruhy a své známé. To pak pro obyčejné lidi nebylo takové ovoce vůbec. Podobné to bylo s masem i s dalšími produkty. Jediné štěstí bylo, že otec jezdil s náklaďákem po republice a sem tam někde něco sehnal.Přitom někteří spolužáci opravdu měli kazeťáky, značkové oblečení, digitálky, zkrátka všeho relativní dostatek - třeba rozmazlený synáček ředitele cihelny a funkcionáře KSČ. Měl sice špatné známky a z ruštiny dokonce propadal, ale dostal se na medicínu, zatímco holka, která měla od 1. třídy jen samé jedničky, se na medicínu nedostala. Oni ho pak za rok z té medicíny vyhodili, protože na to opravdu neměl, a dělal pak taxikáře. Když jsem viděl poprvé "hořkou komedii" Gympl od T. Vorla, tak hlavní hrdina v tom filmu byl přesně takový namyšlený hajzl, kterému vše prošlo díky tatínkovi. To snad točili podle toho spolužáka, jen to posadili do jiné doby. Ale takoví lidé dnes můžou tvrdit, že spousta věcí bylo dobrých, protože to horší tenkrát na vlastní kůži nepoznali?

Vana666
28. září • 17:38

To já pamatuju úplně jinak. Sem tam něco bylo jen v Tuzexu - tj. oficiálně nedostupné běžným občanům. Džíny stály kolem 140 bonů což ve veksláckém kursu byla třetina výplaty. Tuzexový kazeťák představoval klidně i víc než jednu výplatu. Banány a pomeranče byly v běžném obchodě jen občas a okamžitě s frontou jak kráva. Tj kdo přišel trochu později nedostal nic - několkrát.se mi to stalo taky. To stejné vepřové na řízky a některé další masa. Spousta technických věcí nebyla prakticky vůbec - vzpomínám například jak jsem při návštěvě Vídně jen zíral na výlohu obchodu s astrodalekohledy. Při prohlížení Neckermannu jsme nechápali, co všechno se už tehdy dalo v rajchu koupit
V tomhle všem a ještě ve spoustě dalšího byly rozdíly jak kráva a jestli to chceš popřít tak jsi v ČSSR nežil

vzpomínka
28. září • 13:30

Ale ono se to tehdy opravdu příčilo zdravému rozumu. Však se v té době vyprávěli vtipy, jako třeba tento (zdroj http://tomzan.borec.cz/vtipy/totac.htm... ):
Africký student se vrací po studiích z Československa. Na letišti se ho novináři ptají, jak se mu u nás líbilo. Odpovídá lámanou češtinou :
Těžkoslovensko je lihovědemagogický stát se šokalistickým zřízením, šizený Komickou stranou a výstředním výborem v čele s genitálním nájemníkem Mustafem Rusákem. Nejvíc se mi líbilo to pětileté hospodářské flámování. Letos se očekává v Těžkoslovensku zvýšení cestovního ruchu. Je zde totiž sedm divů světa.
1) Každý má práci, není nezaměstnanost.
2) Přesto, že má každý práci, nikdo nic nedělá.
3) Přesto, že nikdo nic nedělá, plán se plní.
4) Přesto, že se plán plní, nikde nic není.
5) Přesto, že nikde nic není, dá se všechno sehnat.
6) Přesto, že se dá všechno sehnat, všude se krade.
7) Přesto, že se všude krade, nikde nic nechybí.
Proto se mi v Těžkoslovensku velice líbilo a přeji dobré procitnutí po posledním pětiletém hospodářském flámování.

Vana666
26. září • 6:19

"...stačí se jenom trochu porozhlédnout, kolik je kolem krás,
dým z továren a houfy dětí nad pískem ..."http://www.budovatel.cz/pisne.phtml/Rozkvetly_den...
https://www.youtube.com/watch... :-D:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vzpomínka
26. září • 21:08

Matně se mi vybavuje jen nějaká parodie na tuhle píseň, kde refrén začínal: "Že každý den začíná vodkou, končí Budvarem ....". To bylo zhruba v době, kdy jsme si jako děti hráli na písku a všude ve městě a okolí poletoval popílek z místní tepelné elekrárny. Ale konkurovala jí z hlediska znečíštění mj. slévárna spalující uhlí (až do doby, než ji předělali na elektřinu z té elektrárny). Tenkrát ovšem měla snad každá větší fabrika ve městě nějaký ten vysoký komín, dokonce i mlékárna.

Vana666
28. září • 7:40

jj oslava kouřících komínů byla i na komunistické stokoruněhttp://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx...

Vana666
29. září • 6:09

Námořní lodě asi nejsou vhodný příklad, ty čadí i dnes

Vana666
29. září • 6:09

Námořní lodě asi nejsou vhodný příklad, ty čadí i dnes

Fantomas
28. září • 10:09

Že tys nečetl ten článek z odkazu, co jsem o kousek výš dal? A nebo možná číst začal, ale jakmile jsi zjistil, že se tam píšou věci, které ti do tvého vidění světa nezapadají, tak jsi to určitě hned zavřel, že takové lži číst nebudeš.

Vana666
28. září • 12:34

Článek jsem proletěl protože je dlouhý a dočetl jsem se, že u nás na emise kašlali prakticky až do pádu komančů. Na rozdíl od západní Evropy která s omezováním začala podstatně dříve.
V každém případě jsem ty smrady zažil na vlastní nos a o nějaké menší produkci lidové výroby oproti západu nenaznačovaly nic

Fantomas
28. září • 17:08

Já se ti jen snažím ukázat, že když se smrdělo tady, smrdělo se i jinde. Smog a kyselé deště decimovaly celou Evropu a i velké části Ameriky. Jenže to ty slyšet nechceš.

Vana666
28. září • 17:57

Možná máš v tomhle přece jen kus pravdy, pamatuju jak jem ještě za komančůjel přes Rakousko a zastavil jsem někde v oblasti Mondsee a byl tam taky strašný smrad z nějaké chemičky. A dokonce ještě i loni jak jsem jel kolem Linze tak to byl otřesný pohled na ty kouřící průmyslové areály - asi Voest

Antiautomat
25. září • 15:55

Minuskari tomu veria ;-)

runner42
25. září • 11:58

Všechny automobilky v Evropě podvádějí. Ale tváří se, že to nedělají. Úřady to samozřejmě vědí. Ale tváří se, že nevědí nic. Lidé to samozřejmě vědí také, ale je jim to jedno.
Do těď to tak krásně fungovalo, takový fantasy svět, ale teď se to po***lo.Výsledkem bude oslabení ekologických lobby. Protože fyziku prostě směrnicí udolat nelze.

Art Vandelay
25. září • 12:37

Priznam sa Runner, takto si ma uz davno nerozosmial, ze oslabenie eko-loby. Kto je podla teba ta eko-loby? Myslis primatori a poslanci mestskych parlamentov takmer vsetkych svetovych velkomiest? Dieselgate praveze urychli prechod na plug in hybridy a elektriku. V Parizi su od 2020 diesle zakazane, o chvilu da prida Londyn atd atd

mkgery
27. září • 18:53

sem jenom zvědavej kdo ty elektroauta bude živit,najednou se zjistí,že nestačí elektrárny,rozvodná síť a vše se sesype jak domeček z karet

jednabedna
25. září • 12:23

Oni nepodvádějí. Jde o jednu z mnoha palivových map v řídící jednotce motoru. To, že se pro test podle metodiky Euro..x vybere právě tahle mapa neznamená, že ji motor nemůže mít aktivní i v některém z reálných jízdních režimů.
A ruku na srdce - kdyby neexistovaly nesmyslné limity a na ně nalepené nesmyslné metodiky měření, automobilky by rozhodně nemusely takové softwarové bejkule vymýšlet. Stejně jako je nevymýšlí výrobci námořních lodí, kde se spaluje podřadné palivo v obrovských objemech, emise jsou přímo obludné a nikdo to neřeší, protože automobilky jsou snadnější cíl.

Kankunen
25. září • 11:21

Spáchat sebevraždu plynem z výfuku by měli i všichni, co schválili tu nesmyslnou metodiku měření.

kozlus
25. září • 10:30

"Organizace ICCT provedla měření tohoto mnichovského SUV v reálném provozu a zjistila velký rozdíl. "
By me zajimalo, co s timhle chcou zkouset. Tohle jim kazdej aspon trosku schopnej pravnik rozcupuje a hned poda protizalobu za poskozeni dobreho jmena spolecnosti.
Co je to realny provoz? Podle jake metodiky byl ten "test" provaden? Jak byl proskolen testujici? Nemate co odpovedet? Nazdar a padejte. Ze oficialni test neodpovida realite a je absolutne pitomej? To neni nas problem, nase auto ho splnuje.

Martin
25. září • 15:52

Problém není s reálným provozem. Problém je v tom, že to auto má speciální režim pro měření emisí, kdy řídící jednotka rozpozná oficiální měření a změní charakteristiku motoru tak, aby auto tím měřením prošlo, i když v reálném provozu má ten motor úplně jinou charakteristiku. To je asi stejné, jako kdyby bylo na ledničce napsáno, že má energetickou třídu A+++ ale ve skutečnosti měla podle vyúčtování elektřiny spotřebu v energetické třídě C. Přitom podle spotřeby jste si ji také určitě kupovali. Navíc v reálném provozu ta auta neodpovídají ani normě Euro 3, tzn. nesmí do nízkoemisních zón, atd.

jarecek
25. září • 10:27

jedou v tom vsichni. dobrej clanek na tohle tema dnes publikoval d-fens ..

Clanek
25. září • 8:54

Tak pokud neprokazi podvodnej soft jako u VW, ale jen chytrou (cti vychcanou) optimalizaci pro evropsky test tak je BMW z obliga (v tomto konkretnim pripade). Jestli maj taky soft tak jsou nahrani.
Btw. prodavala se X3 s timto motorem i v USA? Tam by jim nepomohla ani ona chytra optimalizace.

JA-NE
25. září • 8:16

..tak kto bude dalsi? :-O

Adam
26. září • 17:47

Vyber si na koho ukazes ten bude ma vyssi emise

Zelí
25. září • 15:32

Podle odchylek měření v provozu a na zkušebně dopadlo nejhůř dieslové volvo. Ale co by z nich vyrazili za peníze, když ti švédští ušmudlanci jsou více méně stále v klinické finanční smrti. VW to je jiná dojná kráva. Tam se dá něco vymáčknout.

kluc
25. září • 15:20

Zatím je jen VW. Ty někde vidíš dalšího PODVODNÍKA? Dej sem důkaz. Doufám, že to nebude podnikový časopis VW - AutoBild.:-)

JPP
25. září • 8:53

Všichni a všichni to dobře víme, jenom ofiko se nic neví. ICCT měřila 15 dieselů a neprošel ani jeden.

Doporučujeme

Články odjinud