Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6. Akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %.

S neplněním emisí, respektive se švindlováním při jejich měření, v tom asi nebude Volkswagen úplně sám. Nyní se do pasti chytlo i BMW, když jeho SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6.

Podle normy Euro 6 smí diesel vypouštět 0,08 gramu NOx na kilometr, ale testované BMW X3 xDrive20d mělo v reálném provozu 11x vyšší hodnotu emisí oxidů dusíku. To je dokonce víc, než kolik dovolovala norma Euro 3, od které se začaly emise NOx regulovat.

Život řidiče | Technika | Názory

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

Organizace ICCT provedla měření tohoto mnichovského SUV v reálném provozu a zjistila velký rozdíl. Nepodařilo se ale zatím zjistit, jestli auto funguje v jiném režimu na měřícím zařízení a v provozu.

Právě software, který rozpoznal měření emisí v laboratoři a podle toho upravil řízení motoru, uměle snižoval motoru 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To vedlo až k rezignaci šéfa celého koncernu Martina Winterkorna

I když ještě nebylo BMW usvědčeno ze stejného podfuku, akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %. Připomeňme ale, že evropská metodika měření emisí je jasně definována a pokud auto projde homologační zkouškou, nelze vyšší emise v reálném provozu považovat za porušení zákona. 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek