Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6. Akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %.

S neplněním emisí, respektive se švindlováním při jejich měření, v tom asi nebude Volkswagen úplně sám. Nyní se do pasti chytlo i BMW, když jeho SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6.

Podle normy Euro 6 smí diesel vypouštět 0,08 gramu NOx na kilometr, ale testované BMW X3 xDrive20d mělo v reálném provozu 11x vyšší hodnotu emisí oxidů dusíku. To je dokonce víc, než kolik dovolovala norma Euro 3, od které se začaly emise NOx regulovat.

Život řidiče | Technika | Názory

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

Organizace ICCT provedla měření tohoto mnichovského SUV v reálném provozu a zjistila velký rozdíl. Nepodařilo se ale zatím zjistit, jestli auto funguje v jiném režimu na měřícím zařízení a v provozu.

Právě software, který rozpoznal měření emisí v laboratoři a podle toho upravil řízení motoru, uměle snižoval motoru 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To vedlo až k rezignaci šéfa celého koncernu Martina Winterkorna

I když ještě nebylo BMW usvědčeno ze stejného podfuku, akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %. Připomeňme ale, že evropská metodika měření emisí je jasně definována a pokud auto projde homologační zkouškou, nelze vyšší emise v reálném provozu považovat za porušení zákona. 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků