Do Česka přijela tříkolka Morgan. Bude stát 906 000 korun

„Tahle tříkolka, to je oslava motorismu,“ řekl na představení tříkolového Morganu Jan Zvelebil, muž, který stroje britské značky v Česku od letošního roku prodává. 

A měl pravdu. Morgan 3-Wheeler, který byl poprvé představen letos na autosalonu v Ženevě jako ještě nepojízdný prototyp, podněcuje na první pohled fantazii, vybízí k hrátkám.

Klepněte pro větší obrázek
Továrna Morgan vyráběla tříkolové Morgany od svého založení v roce 1909, po celé období před druhou světovou válkou. Nyní na tuto tradici navazuje.

Na voze je na první pohled vše nezvyklé. Tvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem. Pod kapotou zakulacené zádi se skrývají dvě nádrže, jsou umístěné v bocích.

Kokpit připomíná letoun. Palubní deska s přístroji se dvěma koženými opláštěními z každé strany v interiéru působí až zneklidňujícím dojmem. Kdo se má v tomhle vyznat?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Do Česka budou tříkolky dodávané samozřejmě s levostranným řízením.
 

Po odklopení bezpečnostní klapky a zmáčknutí „odpojovače bomb“ uvedete do chodu dvoulitrový vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s výkonem 115 k. Vyrábí ho kalifornská firma S&S a je připojený k pětistupňové převodovce.

„Vybíralo se ze čtyř převodovek, ta z Mazdy MX5 vyhovovala nakonec nejvíc,“ řekl Zvelebil.

Trubkové chassis (podvozek) má dva bezpečnostní oblouky pro řidiče a spolujezdce. Pohon zadního kola zajišťuje ozubený řemen.

Výhled dopředu i dozadu je dobrý, horší to je s „krytím“ jezdce. Při teplotách kolem deseti stupňů abyste ve voze seděli v zimní letecké kombinéze.

Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli Morgan ještě nezahájil oficiálně ve světě prodej, už prodal 650 tříkolek. V Česku si ji zatím pořídili dva zájemci. Ti další si ale budou muset počkat. Čekací doba na tyto stroje je kolem třinácti měsíců.
 

„Jízdní vlastnosti jsou překvapivě dobré. Měl jsem šanci vyzkoušet vůz cestou z Bruselu do Prahy, kdy jsem ujel více než 900 kilometrů,“ řekl Jan Zvelebil. „Hmotnost motoru i pasažérů je vzájemně vyrovnaná. Celkové umístění těžiště stroje je totiž uprostřed pomyslného trojúhelníku.“

A na závěr cena. Je dosti vysoká. Verze Sport stojí 906 000 korun, varianta s leštěným výfukem, leštěným motorem a chromovanými světly pak 987 000 korun.

Foto Kristýna Zvelebilová

Technické údaje: Morgan 3 Wheeler

  • Rok 2011
  • Počet válců 2
  • Zdvihový objem 2 000 cm3
  • Nejvyšší výkon 85 kW (115 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 600 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,5 s
  • Nejvyšší rychlost 190 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Hmotnost: pohotovostní 485 kg


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků