Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

84 komentářů

drk222
18. října • 13:19

Za 450 000 to rozhodně není "levný" elektromobil. Abych ho mohl označit a levný, musel by mít cenu na úrovni dejme tomu 50% malého auta tj do 150 000kč.. Takto ¨je to prodejné jen pro úplné nadšence či blázdny...

Savignon
12. září • 6:26

Skvělé autíčko. Jen tam kdosi ,,zapomněl" vyčíslit provozní náklady. Skutečná životnost baterií, náklady na servis, crash testy, jízdní vlastnosti, atd. Pak bych rád slyšel, jediný rozumný důvod, proč bych si měl takové auto, za takovou cenu kupovat !

Pražan
12. září • 8:04

to Savignon: v Praze s ním můžeš parkovat na všech modrých zónách ;-), ale to je asi tak jediný rozumný důvod ke koupi auta na "baterky". Kdyby stálo 150.000,- Kč a 1x za 4-5 let by jsi dal 30.000,- Kč za výměnu baterií tak by těch důvodů ke koupi bylo podstatně víc.

Marek71
12. září • 15:31

To si radšej kúpim Citygo za 200-250 a za parkovanie si kľudne zaplatím. A aj keď započítam benzím vs. elektrika, tak sa mi to vyplatí.

Savignon
12. září • 15:14

To je právě ono, to - kdyby - !!!!!!!!! A další maličkost, co pasivní bezpečnost ? Třeba mezi dvě auta . Co z toho zbyde ?

Kott02
11. září • 11:40

Dokud nebudou mít reálný dojezd, elektroauta prostě nemají smysl

audax
11. září • 1:40

obávam sa toho,že všetko čínske,čo je lacné,má aj tomu zodpovedajúcu kvalitu......krátko po skončení záruky tomu buchne bateria,zdemoluje najbližšie okolie v aute a hurá,bude treba kúpiť ďalšie superlacné eko-auto.....je to pomalé,s velmi krátkym dojazdom,typicky len na prevádzku po meste,keby to vymysleli na 4 tužkové baterky,to by bolo o inom......

Zelí
10. září • 7:57

To autíčko má obrovskou informační hodnotu. Je to jediná elektrokára, která je postavená a vyráběná bez dotací a ukazuje kolik je reálná cena elektromobilu. My si můžeme říct, jestli je to cena v porovnání s nabídkou aut se spalovacími motory konkurenceschopná.

Kuk Vykuk
12. září • 11:41

Která kára je vyráběná s dotacema?

Kuk Vykuk
12. září • 11:44

elektrokára

Josef
10. září • 8:38

....my si můžeme říct pouze to, že jen zákazníci a jejich potřeby rozhodnou, jestli jim toto "auto" a jeho cena vyhovuje. Nějaké "Zelí", který si toto auto nikdy nekoupí, může akorát kecat ("říkat") něco o "konkurenceschopnosti" ceny. ..

rychlost
10. září • 22:06

„jen zákazníci a jejich potřeby rozhodnou, jestli jim toto "auto" a jeho cena vyhovuje”To ale nebude moc těžký rozhodování ;-)

Josef
12. září • 18:38

To nebude rozhodně těžké rozhodování pro zákazníky hledající další vůz do rodiny (či rodinné řemeslnické firmičky), kteří denně najezdí cca 100 km, zejména "poskakováním" po městě či mezi vesnicemi, kteří nechtějí "huntovat" normální auto častými studenými starty, kteří chtějí, aby jim to topilo hned co vlezou do tohoto "autíčka" a zejména ti, kteří mají možnost dobíjet aku zadarmo. A když se k tomu přidá to, že zrovna toto "autíčko" se jim líbí a dokonce chtějí uplatnit svoje "ekologické" cítění, tak to pro ně rozhodně nebude těžké rozhodování. Minimální náročnost na údržbu a s ní spojené finančí náklady je už zbytečné připomínat.
(Jako jediný rodinný vůz tohle "autíčko" nikdo rozhodně kupovat nebude, to musí být snad všem jasné.)

drk222
18. října • 13:21

V zimně je potřeba to temperovat jinak jde baterie do kytek, Stejně tak to těžko ujede těch 100km jakmile s tím budu i topit...

Marek71
13. září • 9:46

Za polovinu ceny tejto elektroparódie na auto kúpim normálne auto a aj keď započítam benzín a náklady na servis, tak ma 1 km vyjde lacnejšie. Zvlášť ak vezmem do úvahy fakt, že normálne auto po pár rokoch v pohode predám s akceptovateľnou stratou, kdežto tento čínsky drek odo mňa nikto svojprávny po 5 rokoch nekúpi, možem to odviezť na šroťák :-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
13. září • 21:34

Jak jsem už psal - zákazníci a jejich potřeby rozhodnou, jestli jim toto "auto" a jeho cena vyhovuje.
Tobě ne, a proto toto "autíčko" nekoupíš. Jinému ale třeba ano, a proto se pro toto autíčko rozhodne. Je na každém aby se rozhodl a vybral si podle svých představ a přání.
Jinak k Tvým "výpočtům" - zkus kalkulovat a argumentovat tak, aby to předmětné "autíčko" dávalo smysl. Já jsem se to pokusil a zkusím to zopakovat: 1.životnost baterií je v pohodě 10-15 let. 2. existuje možnost nabíjet zadarmo, u benzinu či nafty to nelze. 3. při denním ježdění 120 km to může být za 10 let celke najetých 410 tisíc km. 4. roční cena servisních prohlídek je minimální -žádný motorový olej, filtry, svíčky,.. a brzdové destičky se díky rekuperativnímu brždění též minimálně opotřebovávají. 5. "autíčko" je lehoučké a tím je i menší opotřebování pneu.
No a teď si udělej kalkulaci pro 410 tisíc km a 10 let provozu s tebou uvažovaným normálním autem za 225 tisíc Kč...
Jo, a pro jistotu poznamenávám, že já bych si něco takového jako toto "autíčko" nekoupil a ani tebou uvažované "pseudoauto" za 225 tisíc Kč. Já jezdím v pořádném autě a naštěstí hlídat každou korunu za benzin nemusím. Jsou ale jiní, kteří musí uvažovat jinak, ale já je neodsuzuji a snažím se je pochopit.

drk222
18. října • 13:23

Kdo s druhým domácím autem najede popojížděním po měste 41000km ročně??

Ludek_II
10. září • 11:49

Nechtěli byste jít vy dva už do prdele ?

Elektromaniak
10. září • 0:00

No ja jsem nasel nejake info na www.zd-cr.cz a sice design moc neokouzlil ale vzhledem ke usporam je to snad prvni elektromobil ktery se vyplati :-o mam na mysli cena vs rocne uspory

Alfred
9. září • 23:29

Nasel jsem na youtube video, a padla mi sanka. Ved to vypadá kurva dobře !!!
https://www.youtube.com/watch...

Antiblb
11. září • 19:08

Počítačová grafika snese všechno...

Ludek_II
10. září • 11:49

Já taky zírám. Má to dokonce OTÁČIVÝ volant !!

Alva
9. září • 20:37

Nevím, přijde mi to takový na baterky...

your.god
9. září • 15:51

Za cenu 150.000 Kč by se o tom dalo uvažovat. Co je pro mě 150.000 je pro Němce vzhledem k jeho mzdě 600.000, takže cena elektromobilu je úplně v pořádku. Co není v pořádku jsou české platy ve výši 27% německých a české ceny, mnohdy ještě převyšující ty německé. Opak tvrdí pouze česká vláda, zloději a nastrčené figury západních firem a korporací, které na v Čechách vyplácených mzdách astronomicky vydělávají a sanují jimi ztráty z vysokých mezd, které jsou nuceny vyplácet ve vlastních zemích.

R
9. září • 16:04

Sice díky naší trochu nižší produktivitě (a tunelům) to číslo není úplně přesné ale jinak souhlas B-]

tom brava
9. září • 15:32

Do elektroauta bych zatím kvůli rychlé degeneraci stávajícíh baterií nešel, ale kdyby někdo chtěl, tak tady je něco přijatelnějšího, sice bez klimy ale udávaný dojezd 180km.
Doporučená prodejní cena YOGOMO Q9 : 295.000,- Kč s DPHhttp://www.greencars.cz/cenik...

Adolf
9. září • 16:52

Co ty olověné baterie????:-D Kolik by to stálo s LIFEPO?

Brouk
9. září • 13:50

Výborný dopravní prostředek pro satelitáře. Na co tahat obrovskou dehtovou kraksnu, když stačí malinkaté vozítko, se kterým snadno zaparkujete? Fandím číňanům za to, že vypustili rybník evropským automobilkám. Ty jsou ovládané socialistickým anti-eko parlamentem, tvářícím se jako eko. To je furt plno keců "eko-eko" a když chce někdo vyrobit eko auto, nadiktují mu takové podmínky, že to zdraží výrobek na nekonkurenceschopnou cenu. Ty euroregulace nás jednou zabijí. Táhnou nás ke dnu. Velmi stručně i názorně je to popsané v knize Modrá, nikoli zelená planeta. Každý to pochopí, když si ji přečte.

Antiblb
11. září • 19:04

Takže nefandíš socialistickým euro parlamentům ale komunistická čína je tvůj vzor. No super.

Adolf
9. září • 14:47

Na co tahat obrovskou dehtovou kraksnu, když stačí malinkaté vozítko, se kterým snadno zaparkujete?:-D:-D Za půl míče :-D:-D Raději CitygooB-]

JA-NE
9. září • 12:46

levny mi to ale fakt nepride... :-P

Fana
9. září • 12:15

Zapomněli napsat že za tu cenu dostanete dva kusy. Jeden na ježdění a druhý na náhradní díly. A stejně je to dost drahý.

Mirek
9. září • 10:58

Tady něco smrdí. Zeman propaguje Čínu, socani také, jeden socan tady zastupuje Číňany a jak na potvoru se tady objeví tohle čínské auto a k tomu vláda začne podporovat nákup "ekoaut". :-(
http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-poprve-dotovat... ...

jo
9. září • 15:43

Ano, smrdí to. A nejvíc mě vadí, že stát bude dotovat sám sebe. Čili z peněz daňových poplatníků bude přispívat na drahé limuzíny politikům. To je nehorázné!

Jirka
9. září • 11:23

Ty jsi hňup odchovaný iDnes-za všim vidíš Zemana.
Bože takový kretén v tak hezkém dni...

Mirek
9. září • 13:19

Čekal jsem, že se nějaký blb chytne na konspirační teorii. :-P Kdyby sis přečetl o čem to je, tak ti dojde, že to je jediná možnost pro nemajetné lidi, jak dostat šrotovné za relativně levné auto. A protože socani jsou přece pro lidi, tak se mi to hodilo. Jinak nevím, kdo by si takovou blbost koupil.

Adolf
9. září • 11:43

Putin za to může :-))

Mirek
9. září • 16:18

Je vidět, že máš rozum a pochopil jsi o co jde. Ať žijí konspirace. ;-)

Ludek_II
9. září • 11:44

Hitler

von Paulus
9. září • 20:35

Jo, posral to u Stalingradu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
9. září • 23:15

Tam jsi to posral ty. Hitler to zkonil u Dunkerque, když nechal pláchnout spojence z Evropy.

Zelí
9. září • 11:52

Když už jsme u těch konspirací.... v roce 1989 při nástupu sametového kulisáka měl Adolf sté výročí narození. Sametem převzala čtvrtá říše opět protektorát nad ztraceným BuM.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
10. září • 8:25

Zelí opět projevil svým "příspěvkem" prudkou "Zelnatou" inteligenci a "vtipnost". Jeho (ne)myšlení se projevuje i v jeho "konspiračních" "úvahách"...

Ludek_II
9. září • 11:57

To nemůže být náhoda.

Adolf
9. září • 9:48

449.900 Kč, což sice může na první pohled připadat moc,v podobných cenových relacích se ale pohybují i mikroauta se spalovacími motory.:-D:-D:-D Která mikroauta to jsou????????????????????? Asi od Mercedesu:-O PS. Na druhý pohled se mi to zdá zase neprodejné. Bez dotací

brk77
11. září • 15:15

Ono tu těch mikroaut asi zas tolik není, takže se blbe porovnává. Pokud tě napadá nějaké krátké dostupné na našem trhu, tak mě doplň, ale jestliže má tenhle Číňan na baterky 2 763 mm tak mě nenapadá délkou jiný konkurent, než ten Smart od Mercedesu.Hyundai i10 - 3585mm
Škoda Citigo - 3563 mm
Fiat 500 - 3546 mm
Paugeot 108 - 3475 mm
Mini Cooper - 3699 mm
Smart - 2 695 mm

Jig
9. září • 20:17

Jen blbni, ještě tohle dotovat

Ludek_II
9. září • 10:18

Radovan Elektro to rád zaplatí.

krakonoš
9. září • 10:49

Hyundai i30 combi je za bratru 370.000 a je to ,,dospělé" auto s klimatizací, velkým kufrem a pěti pohodlnými sedadly. A za tuhle nepovedenou nákupní tašku s dojezdem nula nula nic bych měl dát skoro půl mega? Jak daleko to dojde v zimě, když si budu chtít zatopit, pokud to vůbec nějaké topení bude mít?!? Nedávno jsme otestovali BMW i3 na komfort a dojezd. Zkusili jsme trasu Praha - Liberec. Já jsem vyjel na dálnici, tempomat nastavil na 135 a za hodinu a čtvrt byl v Turnově, kde mne dohonil telefonát, že BMW do Liberce nedojede, protože baterka to nedá. Já jsem spálil osm litrů, protože jsem jel jak nejrychleji to šlo a pilně proháněl klimatizaci. Bavorák se z posledních sil doplížil o půl hodiny později. Protože jezdím na směs N 95 a E 85 v poměru 1:1, vyjde mne litr na 25 Kč. (O.. tank). takže jsem jel za 2 Kč/km, ale umím i za 1,50 Kč/km. BMW strávilo osm hodin na 230 V zásuvce a lízlo si 28 kW po 6 Kč/ kW (Nabíječky na parkovištích jsou ještě o něco dražší, i když o něco rychlejší). Takže: Já jsem zaplatil 200 Kč a jel rychle a pohodlně, elektromobil spapal 168 Kč, jel o půl hodiny déle, protože nad 100 km/h už se mu moc nechce a po dálnici na plný plyn se baterie vybíjí velice rychle; v zimě by to, se zapnutým topením, bylo ještě mnohem horší. Po příjezdu do Prahy musel bavorák znovu na nabíječku a při představě, že po cca 800 cyklech nabití/vybití budete muset do vozidla investovat minimálně 180.000 Kč za výměnu baterie se iluze o levném ježdění rychle rozplyne.

Taf
12. září • 15:29

Z Prahy do Turnova rychlostí 135 km/h za hodinu a čtvrt? To jste jeli přes Kolín? Touhle rychlostí jsem tam max za 40 minut. Navíc mi přijde kuriózní tahat městské vozítko na dálnici, kde je jasné, že pro tohle určené není a vysmívat se tomu v porovnání s benzíňákem. Zkuste si takhle projet Prahu ve špičce, kde budete popojíždět v kolonách. Tam to bude asi o hodně zajímavější porovnání spotřeby. Baterky v budoucnu budou řešeny automatickou výměnou na "benzínce" a bude to v řádu minut. Pokud se vše zautomatizuje, tak nemusíte vylézt ani z auta a odjedete rychleji než při tankování plné nádrže a placení. Ano, máte pravdu, nevýhoda čistých elektromobilů jsou dlouhé dálniční trati, kterým se tu posmíváte - to řeší hybrid. Berte to i tak, že váš benzínový motor má za sebou přes 100 let evoluce (první benzínový vůz - 1886) a elektromobily teprve pár let...

dano
1. října • 23:57

Elektromobily tu boli skor ako spalovacie, a po relativne kratkej dobe zavrhnute ako slepa ulicka ;-)

antidebil
10. září • 0:50

Kdyby byli všichni jako ty, tak bydlime porad v jeskynich a kolo by nikdo nikdy nevynalezl. Chce to myslet trosku do budoucna a nezavrhovat všechno cemu nerozumíš.

Savignon
12. září • 6:33

A ty myslíš do budoucna, debile ? Promiň, zapomněl jsem napsat anti.

Quebe
9. září • 10:18

Na jedno si vzpomínám - Aston Martin Cygnet. Hádám, že to ale není typický vzorek z kategorie mikroaut, jak se autor snaží naznačit :-D

Mirek
9. září • 10:56

Podívejte se na ceny Aixamů a Ligierů, které autor zmiňuje.

Quebe
9. září • 12:01

"ZD spadá do stejné kategorie jako Aixamy nebo Ligiery, na rozdíl od nich jej ale není možné řídit od patnácti let."Tahle věta ve druhé části popírá část první. Když jej není možné řídit od 15, nepatří do stejné kategorie aut. To je totiž jediný (a navíc hodně chabý) argument pro nákup takového vozítka za cenu auta nižší střední třídy s důstojným motorem a výbavou.

Plejtvak
9. září • 9:40

Půl mega za čïnskej výrobek, ani náhodou.

Brouk
9. září • 12:23

Vždyť tě nikdo nenutí. Neotravuj.

Ludek_II
9. září • 17:47

Deckam skoncila skola a zas oxiduji na diskuzich.

Hloupej Honza
9. září • 9:03

Tak zpráva nemá moc velký dopad kvalita a cena nic moc.
Co ale si zaplatí pravděpodobně všici v ČR bez ohledu jestli si auto koupej nebo ne je , že zase na vládě někdo vymýšlí šrotovné s příspěvkem na alternativní paliva.

Brouk
9. září • 12:22

Hloupej Honzo, jak muzes vedet, ze ta auta nejsou kvalitni? Ty uz ho mas doma?

Hloupej Honza
9. září • 14:20

Tak si stárnu a zapomínám, vsak mi připomeňte kdy jaké onaké auto určené pro čínský trh , v Číně vymyšlené a v Číně vyrobené, bylo vy testu v EU označeno za kvalitní.

Brouk
9. září • 23:00

:-D To je dobre, jak sis stanovil nekolik podminek, kdyby nahodou...No hele, hledat to kvuli tobe nebudu, ale i kdyby nebylo do ted zadne cinske auto kvalitni, co to ma co delat s timto autem? Znamena to snad, ze toto nemuze byt "kvalitni"? Odpoved si sam. Apropo, co si predstavujes pod pojmem "kvalitni", Kefalin?

Hloupý Honza
12. září • 20:51

Například splněním bezpečnostních testů EURO NCAP, víme? Čínské kopie 20 let starých mercedesů a bavoráků v těch testech pravidelně propadají a dosahují horších výsledků než jejich letité vzory. Dokonce i u Tesly se muselo dělat hodně kompromisů, aby došlo ke splnění bezpečnosti - kromě řidiče musí být při nehodě chráněné i akumulátory, jinak začnou hořet. Jaká je tedy záruka, že bezpečnostní normy splní i tenhle vlhký sen všech ekoteroristů?Tím jsem nechtěl říct, že je, při současném buzerování slušných řidičů zklidňováním dopravy barevnými zónami, auto o velikosti nákupní tašky na kolečkách do města špatnou volbou. Jen ho musí dodat důvěryhodná společnost. Tedy za podmínky, že dotace na jejich pořízení zaplatí soudruzi Bursíci ze svého a ne daňoví poplatníci.

SHX
9. září • 9:59

ano je to veliká náhoda, že ty auta se tu začínají nabízet po odjezdu čínské delegace a zároveň vychází články, že vláda bude dávat šrotovné i na elektroauta a to 150.000.
Jak to říká Sheldon, náhody neexistují? (devilish smile)

pet
9. září • 8:43

To moc levne neni :-)Kdyby delali benzinove dvoumistne auto ve stylu Smarta za 100 - 150.000 tak bych ho bral hned

krakonoš
9. září • 10:56

Jenže tady není cena za to, jak je to užitečné a jak to vypadá, ale za to, že to jezdí na baterky! A za příplatek ti tam namontují pedály z kola a dynamo, abys mohl za jízdy posilovat a ty baterky dobíjet.:-D

pet
9. září • 8:44

Ceny aut v Evrope jsou nastaveny na Nemecke platy a tak my s tretinovymi nemame sanci kupovat nova auta

Hloupej Honza
9. září • 9:04

Ceny nových aut jsou po celé zeměkouli plus-mínus stejné.

Toky
9. září • 9:37

Áno? Tak si pozri cenu takého mustanga či camarra v porovnatelnej výbave v USA a na Slovensku.

Jig
9. září • 20:16

Však je cena stejna... Tedy ta bez DPH a cla.

andrejlm
9. září • 10:52

čo je to camarro?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
9. září • 11:43

To v madarske salasi nemuzes znat

martin
11. září • 12:21

Cim vice "r", tim vice Camaro :-D

Panoramix
9. září • 8:22

Tady něco nesedí. Auto jede maximálně 80 km/h, ale už za 8 sekund zrychlí z 0 na 100 km/h. To asi když ho majitel shodí z mostu, protože ten krám zase nejde. :-D

krakonoš
9. září • 10:51

A těch 80 to pojede i do kopečka?:-D:-D:-D

Ludek_II
9. září • 11:51

Když to vezme nafťák na lano, tak i 90 km/hod

Karel
9. září • 9:08

Zrychlení je z 0 na 45! Musíte číst pozorně!

krakonoš
9. září • 10:54

Za 8 sekund rozjedu Hunďu na sto.:-D Až bude někde ve městě nějaký hodně dlouhý štrůdl, bude na jeho začátku nejspíš tohleto.

Ekoterorista
9. září • 9:58

Uz to opravili, bolo tam 0-100

Karel
9. září • 11:28

To jsem nevěděl. V tom případě beru připomínku zpět.

Ekoterorista
9. září • 8:10

Urcite si za cenu Fiesty ST kupim toto pseudoauto, co vyzera jak krabica od topanok.

blb
9. září • 8:36

je tá fiesta ST elektrická?

Ludek_II
9. září • 9:06

Naštěstí ne.

Doporučujeme

Články odjinud