Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

Říká vám něco značka Zhidou? Pokud ne, zbystřete – tyto vozy se u nás již prodávají a jde o nejdostupnější elektromobily na trhu.

Čím dál více výrobců automobilů se uchyluje k elektrifikaci svých modelů, přičemž ne vždy zůstává pouze u hybridů. Dokonce už i v Česku se ale objevují značky, o kterých jste možná nikdy neslyšeli. Například značka ZD, která se snaží prorazit s mikroauty na elektrický pohon.

Automobily ZD (Zhidou) vyrábí společnost Shandong Xindayang Electric Vehicle, kterou vlastní automobilka Geely Auto. Ta už by vám něco říkat mohla – vlastní totiž značku Volvo, a to do toho díky přívalu čínských financí v posledních letech pořádně šlape.

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Ostatní značky

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

ZD lze ale považovat za naprostý opak Volva – jsou to jednoduchá mikroauta, to ale neznamená, že se chtějí krčit v koutě. Značka to totiž s „invazí“ do Evropy (konkrétně Itálie, Francie, Španělsko, Lucembursko, Německo nebo Rakousko) myslí opravdu vážně. Sází přitom na zkušenosti z Číny, kde se jí mezi elektromobily prodejně daří.

ZD u nás aktuálně nabízí dva modely - D1 a D2 - přičemž první jmenovaný vzniknul i ve verzi Sharing pro sdílení ve městech (má například neodstranitelný klíč, navigaci a kožené čalounění). Malá bublina D1 na délku měří 2.763 mm, je 1539 mm široká a 1524 mm vysoká, má rozvor 1765 mm a váží 670 kilogramů. Rozměry verze D2 se nemění, pouze hmotnost je vyšší o 50 kilogramů. ZD spadá do stejné kategorie jako Aixamy nebo Ligiery, na rozdíl od nich jej ale není možné řídit od patnácti let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze D1 Sharing (vlevo) se vyrábí pouze ve žluté barvě a má podobnou výbavu jako D2. Vozy se liší lehce pozměněným vzhledem předních partií.

Pohon obstarává elektromotor o maximálním výkonu 18 kW a točivém momentu 82 N.m, který je napájen LFP (lithium-železo-fosfát) akumulátorem o kapacitě 11,5 kWh. Maximální rychlost vozu je 80 km/h, zrychlení z 0-45 km/h zabere asi osm sekund. Inu, auto do města. Dojezd na jedno nabití je až 120 kilometrů, po městě tak můžete „drandit“ klidně několik dní a z běžné domácí sítě máte znova nabito za pět až šest hodin.

A teď to nejzajímavější – ceny. Základní ZD D1 stojí 449.900 Kč, což sice může na první pohled připadat moc,v podobných cenových relacích se ale pohybují i mikroauta se spalovacími motory. Ve výbavě nechybí elektricky ovládaná okna, elektrický posilovač řízení, klimatizace, kožené čalounění sedadel, přípojka USB, navigace, litá třináctipalcová kola nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Verze Sharing je o 10.000 Kč dražší, vrcholné D2 u nás bude mít cenu až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Volvo V50 1.798
Rok výroby: 2005
Stav: 206 173 km
Cena: 85 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků