Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

Říká vám něco značka Zhidou? Pokud ne, zbystřete – tyto vozy se u nás již prodávají a jde o nejdostupnější elektromobily na trhu.

Čím dál více výrobců automobilů se uchyluje k elektrifikaci svých modelů, přičemž ne vždy zůstává pouze u hybridů. Dokonce už i v Česku se ale objevují značky, o kterých jste možná nikdy neslyšeli. Například značka ZD, která se snaží prorazit s mikroauty na elektrický pohon.

Automobily ZD (Zhidou) vyrábí společnost Shandong Xindayang Electric Vehicle, kterou vlastní automobilka Geely Auto. Ta už by vám něco říkat mohla – vlastní totiž značku Volvo, a to do toho díky přívalu čínských financí v posledních letech pořádně šlape.

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Ostatní značky

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

ZD lze ale považovat za naprostý opak Volva – jsou to jednoduchá mikroauta, to ale neznamená, že se chtějí krčit v koutě. Značka to totiž s „invazí“ do Evropy (konkrétně Itálie, Francie, Španělsko, Lucembursko, Německo nebo Rakousko) myslí opravdu vážně. Sází přitom na zkušenosti z Číny, kde se jí mezi elektromobily prodejně daří.

ZD u nás aktuálně nabízí dva modely - D1 a D2 - přičemž první jmenovaný vzniknul i ve verzi Sharing pro sdílení ve městech (má například neodstranitelný klíč, navigaci a kožené čalounění). Malá bublina D1 na délku měří 2.763 mm, je 1539 mm široká a 1524 mm vysoká, má rozvor 1765 mm a váží 670 kilogramů. Rozměry verze D2 se nemění, pouze hmotnost je vyšší o 50 kilogramů. ZD spadá do stejné kategorie jako Aixamy nebo Ligiery, na rozdíl od nich jej ale není možné řídit od patnácti let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze D1 Sharing (vlevo) se vyrábí pouze ve žluté barvě a má podobnou výbavu jako D2. Vozy se liší lehce pozměněným vzhledem předních partií.

Pohon obstarává elektromotor o maximálním výkonu 18 kW a točivém momentu 82 N.m, který je napájen LFP (lithium-železo-fosfát) akumulátorem o kapacitě 11,5 kWh. Maximální rychlost vozu je 80 km/h, zrychlení z 0-45 km/h zabere asi osm sekund. Inu, auto do města. Dojezd na jedno nabití je až 120 kilometrů, po městě tak můžete „drandit“ klidně několik dní a z běžné domácí sítě máte znova nabito za pět až šest hodin.

A teď to nejzajímavější – ceny. Základní ZD D1 stojí 449.900 Kč, což sice může na první pohled připadat moc,v podobných cenových relacích se ale pohybují i mikroauta se spalovacími motory. Ve výbavě nechybí elektricky ovládaná okna, elektrický posilovač řízení, klimatizace, kožené čalounění sedadel, přípojka USB, navigace, litá třináctipalcová kola nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Verze Sharing je o 10.000 Kč dražší, vrcholné D2 u nás bude mít cenu až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo C30 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 139 983 km
Cena: 113 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Volvo XC70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 210 009 km
Cena: 230 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků