Dnes je to přesně osmdesát let od doby, kdy Škoda Rapid objela svět

Škoda dnes slaví jedno zajímavé výročí. Přesně před osmdesáti lety se z cesty kolem světa vrátil původní model Rapid. Jeho dvoučlenná posádka s ním během 97 dnů ujela dohromady 27 700 km. 

Testy | Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Hatchbacky | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Škoda Rapid se na svou cestu kolem světa vydala 25. dubna 1936, přičemž startovala z Prahy. Vedoucím expedice byl podnikatel Břetislav Jan Procházka, kterému pomáhal navigátor a druhý řidič Jindřich Kubias. K dispozici měli stroj s motorem o objemu 1,4 litru, který disponoval maximálním výkonem 23 kW (31 k). 

Po startu z Prahy v dubnu roku 1936 se posádka vydala se svou Škodou Rapid do Německa, Polska, Litvy, Lotyšska a Sovětského svazu. Plavbou přes Kaspické moře se Rapid dostal do Íránu a následně zamířil do Bombaje, odkud pokračoval trajektem na Srí Lanku. Po průjezdu Malajsií a Singapurem vedla další plavba přes Hongkong a Šanghaj až do japonského Kóbe. Následně přes Honolulu doplula dvojice do San Franciska. 

Retro | Sportovní auta | Škoda | Fascinace | Kupé | Sport

Škoda 130 RS (1975-1980): Okřídlený šíp pro okruhy i soutěže

Americkou etapu dlouhou 5300 km do New Yorku zvládl Rapid za 100 hodin a 55 minut. Po plavbě do Evropy, konkrétně do francouzského Cherbourgu, se posádka vrátila přes Paříž a Norimberk zpět do Prahy. Stalo se tak přesně 1. srpna roku 1936 pět minut před polednem. 

Celkově tato cesta zabrala 97 dnů, ovšem 53 dnů trvaly různé plavby nebo vyřizování celních formalit. Čistý čas jízdy Škody Rapid byl 44 dnů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků