Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Před koncem prázdnin jsme na tomto místě konstatovali, že dlouhodobý test nejrychlejšího Leonu bude jízda. A také ano! Španělské kombi nás při několikaměsíčním soužití přesvědčilo o neobyčejně širokém repertoáru svých schopností.
Seznam kapitol
  1. Úvod; postavení na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotřeba
  3. Výbava a dlouhodobé zkušenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Když jsme v létě přebírali klíče od světle šedého Seatu Leon ST Cupra, nebyla to pro nás žádná neznámá. Už dříve na nás Cupra s krátkou karoserií udělala vynikající dojem při duelu s Renaultem Mégane RS a měli jsme za sebou i mezinárodní prezentaci ve Španělsku. Proto jsme nepochybovali, že nás čeká šest měsíců s fantastickým autem. A nemýlili jsme se.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlé kombi od Seatu se pyšní i skvělými jízdními výkony, výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 6 s a nejvyšší rychlost 250 km/h

Dnes se proto nebudeme tolik zaobírat jízdními výkony a zážitkem z jízdy Seatem Leon ST Cupra, těm jsme se dostatečně věnovali v samostatných článcích. S Cuprou jsme vyrazili mimo jiné na autobahn, ale také na mostecký závodní okruh, abychom ji podrobili konfrontaci s koncernovou příbuznou:

Testy | Kombi | Sportovní auta | Seat

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Testy | Video | Kombi | Sportovní auta | Statistiky | Škoda | Seat | Škoda Octavia

Duel na okruhu: Leon ST Cupra vs. Octavia RS 230 Combi

Pouze si připomeneme to nejdůležitější z naměřených údajů a jinak se budeme soustředit zejména na zkušenosti z dlouhodobého praktického používání, v němž – jak už to v životě chodí – sportovní jízda na oblíbených silnicích tvořila jen relativně nízké procento času stráveného za volantem. Nejprve si ale stručně připomeneme, co je to vlastně za auto a kam na trhu patří. Zasvěcení čtenáři mohou následující odstavce přeskočit a přejít rovnou na další kapitolu.

Seat Leon ST Cupra 280 je sportovní kombi založené na modulární platformě MQB skupiny Volkswagen. Přímého soupeře v rámci koncernu nemá: Octavia RS 230 má sice delší rozvor a prostornější karoserii, ale slabší motor; Golf GTI se s karoserií kombi nevyrábí, Golf R je pak ještě výkonnější a má pohon všech kol. Tomu odpovídá i jeho cena.

Testy | Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Kombi | Sportovní auta | Volkswagen | Volkswagen Golf

Golf R Variant: Jak vysoký má výkon a o kolik je Cupra slabší?

Naprosto srovnatelné auto bychom ostatně na trhu hledali těžko nejen v rámci koncernu. Nabídka rychlých kombíků nižší střední třídy je dnes sice bohatší než kdykoliv v minulosti, žádný jiný ale neposkytuje kombinaci tak vysokého výkonu, adaptivních tlumičů a samosvorného diferenciálu, dokonce elektronicky řízeného. A to Cupra během našeho dlouhodobého testu vlastně zastarala.

Na trh totiž mezitím přišel mírně aktualizovaný model. Označení 290 prozrazuje, že nominální výkon narostl z 206 kW (280 k) na 213 kW (290 k). Jinak se nic zásadního nezměnilo.

V další kapitole si zrekapitulujeme základní naměřená data a posvítíme si také na dlouhodobou spotřebu během celého testu. 

Radosti
Vynikající motor
Vysoký reálný výkon
Bohatá standardní výbava
Citlivě reagující samosvor a tlumiče
Komfort v každodenním provozu
Schopnosti při sportovní jízdě
Starosti
Jen 6,5" obrazovka
Nepříliš luxusní vyznění interiéru
Omezená trakce na mokru
Viditelnost v dešti (LED světla)
Už jsme ho museli vrátit
9  /10
116 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie116 fotografií
_DSC1194.jpg _DSC1199.jpg _DSC1195.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; postavení na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotřeba
  3. Výbava a dlouhodobé zkušenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie
Seat Toledo 1.197
Rok výroby: 2015
Stav: 21 265 km
Cena: 219 000 Kč
Seat Altea 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 200 678 km
Cena: 135 000 Kč
Seat Alhambra 1.896
Rok výroby: 2003
Stav: 191 818 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků