Dlouhodobý test: Seat Leon ST Cupra umí jezdit i za sedm litrů

76 komentářů

lipan
14. listopadu • 19:25

Zdravím nadšence Leona! V lednu jdu objednávat (Seat Leon ST FR 1.8 TSI) - těším se jak díte. Chtěl bych se ale zeptat majitelů tohoto autíčka - je možný dostat od kufru (se sklopenými sedačkami) celé cyklistické kolo bez rozložení (tzn. bez sundání předního kola)? V současné době mám Peugeot 307 SW a tam kolo vleze jak do maminy. Dík moc za odpovědi.

Lad
14. listopadu • 20:21

Zdravím kolego, taky mám objednaného Leona,stejnýho - ST 1.8 akorát DSG , kolo jsem tam nacpat nezkoušel, takže ti teda neporadím. Jak dlouhou čekací lhůtu budeš trpět, na jakou slevu jsi se dostal jestli se smím zeptat(já fyz.osoba-8%).Mně má dojít začátkem prosince, tak ti to pak můžu s tím horalem vyzkoušet, abys byl v obraze:-)..

lipan
14. listopadu • 21:56

Před týdnem mi bylo řečeno, že čekačka 4 měsíce (nevěřím). Byla mi nabídnuta sleva 9 % + další 3 % za referenčku. U jiného dealera narovinu 14 % (referenčka), takže se budu snažit cenu tlačit co nejvíc dolů (chtěl bych alespoň 15 % - fyz. osoba). Jinak držím pěstí, aby autíčko přišlo OPRAVDU v prosinci :D

Aleš
8. listopadu • 14:43
oxygen
8. listopadu • 13:54

Audi A4 kombik, manual, benzin sestivalec 3,2 fsi tzn. origo N95, k tomu je to kombik a trvale quattro - a spotreba? Dlouhou cestu lze i za 6,7 svizne pak za 7,4-7,8 uzivat si lze uz od 8,3 a stylem plyn (do plnych 7.500ot) brzda na okresce cca 8,8-10,7 litru max...
Zadne turbo egr cidla mezichladice aj., tj. zadne prip. vydaje ani komplikace, nic + naopak bonus max. 7.500 ot, pruznost od 900 ot a nadherny zvuk - je to jako s tou M4, M3 a podobne

Antiautomat
8. listopadu • 17:06

....trvale quattro?
Za motor samozrejme 1+

Honziss
8. listopadu • 14:37

To je vsechno hezky, jenze takovou kombinaci uz dneska nekoupis a kdo nema auto na par km/rok, ale na praci, tak kupuje novy. Myslim ze cupra je dobrou alternativou treba pro obchodaka, kteryho jezdeni bavi a nechce se nudit v dalsim naftovym posunovadle.

Zdeny Horáček (3MPS)
7. listopadu • 13:22

Co tady řešíte? STačí si pozorně přečíst nadpis článku a bylo by po diskuzi. Tam se píše, že "UMÍ" jet za 7 litrů, ne že se s tím v praxi dlouhodobě za těch 7 litrů jezdí. Jinak k věci - já osobně nevidím nejmenší důvod, aby lehký auto s relativně malým motorem nemohlo jezdit za spotřeby mezi 6-8/100. Spotřeba není o motoru (tam to je o fyzice, potažmo o termodynamice a mechanice), ale zbytek je o tom, kdo to řídí. Charakter jízdy dokáže ovlivnit spotřebu auta o 100%. Je zcela jasný, že kod "nechce", tak s tím za 7 nepojede. Ale kdo chce, tak pojede. Pak ovšem přichází otázka, zdali pro toho, pro koho je spotřeba zásadním faktroem, raději neřešit zcela jiné auto se zcela jiným motorem o jiném objemu a výkonu.Ad downsizing: je to jen "podraz" na lidi a jejich oblbování. Pokud má motor rozpohybovat hmotu X, potřebuje k tomu vydat jistou energii. A´t je velký, nebo malý. Zatímoc ve velkém motoru se objem paliva spálí za dejme tomu poloviční otáčky ve větším objemu, u prcka se ho spálí na cyklus méně, ale těch cyklů bude o X% více. Je to řečeno silně zjednodušeně, ale energie v palivu je stejná a účinnost motorů podobná. Takže co jsem tím chtěl říct - že nelze čekat zázrak typu, že 1,0 motor pojede za 3x nižší spotřebu, než 3,0 motor. Kravina! Pro stejný charakter jízdy - průběh zrychlenía výsledná rychlost při stejné hmotnosti auta bude spotřeba velmi podobná. To nakonec dokazují kupy řidičů, kteří se nechali oblbnout např. kdysi Fabií 1,2HTP40 a ve výsledku jezdili az více, než kolegové s 2,0 motory. ( a to nemluvím o životnosti prcků - od pidi ložisek, přes tenké stěny válců, poddimenzované uzly jako pístní čepy, písty, ojnice, řetězy, atd...)Mě by například daleko více, než odchylka spotřeba +/- 1litr zajímalo, jak je na tom Seat s celkovou odolnsotí, s odolostí vůči korozi = pro mě zcela absolutně zásadní parametr, jak se staví dýleři k řešení oprav/reklamací (u Forda již léta platí sloga" vše, co děláte, platíme my - tedy sorry, je to naopak, tzn. že vše si zákazníku zacáluj, tak jako vyjebávka v podobě 5ti leté garance u Kia - vše do puntíku zaplatíš) nebo zdali do kombíka dám dvě jídzní kola s demontovanými předními koly, aniž bych musel vozit střešní nosič a pod??? A tady se už tejden mele o litru postřeby sem tam...

Antiautomat
7. listopadu • 18:03

Hlavny dovod je samozrejme v tom, ze objem rastie s tretou mocninou a povrch s druhou. Cim je v podstate povedane vsetko.

Radek
7. listopadu • 11:59

Ta Jawa350 je v ceně jako bonus ? :D

Miloš
6. listopadu • 15:06

Pri obdobnej trase a štýle jazdy ako je popísaná v článku mne na Passate Variant 3,6 FSI reálna spotreba vyjde na cca 8 l/100 km, mozno aj menej záleží od premávky a tak. A to je 4x4 a väčšie auto, a kultivovanost, lineárnosti záťahu motoru a ticho je tiez niekde inde.

stealth01
6. listopadu • 16:38

Jak jsem psal výše, na spotřebu se dá jet i s M4 za 8 litrů. A oproti Passatu Variant 3.6 FSI je zátah motoru jako z jiné galaxie. Větší motory se podle mého názoru vezou na síle a kroutícím momentu. Prostě s těmi šestiválci ta auta jedou kopec nekopec jen tak pianko, prostě stačí jen lechtat nohou pedál.

Zelí
7. listopadu • 11:50

Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec. 3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávatsamozřejmě i podstatně lepší zrychlení. Benzínový motor musí mít ve válci množství paliva, které se dá zapálit svíčkou, takže motor o shodném objemu a shodných otáčkách bere více méně stejně. To se projeví obzvláště u proponovaných jízd třílitrových šestiválců nízkou rovnoměrnou rychlostí.
Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....
Pak ve stejném režimu jako s třílitrovým šestiválcem nepojedeš za 7 ale za 5 litrů. Pokud potřebuješ výkon, tak na to šlápneš a máš ho tam.
V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.

Josef
8. listopadu • 18:58

Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx] - ach jo Zelí, Zelí, ty ses zase předvedl... Přečti si pozorně, co jsi zase vyplodil a zkus se na tím zamyslit. I když nemáš čím, tak vývojově opožděné 3 mozkové závity by ti měly k tomu stačit, abys poznal chyby v obsahu tvého několikařádkového písemného výplodu.

Zelí
9. listopadu • 10:35

Je to napsáno "po lopatě pro běžný lid", aby to pochopil. Tys to nepochopil, ale to mě nepřekvapuje. Ty máš svůj mentální limit nastavený hodně dole. Chtělo by to nachipovat.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
9. listopadu • 21:59

Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx] - ach jo Zelí, Zelí, ty ses zase předvedl... Přečti si pozorně, co jsi zase vyplodil a zkus se na tím zamyslit. I když nemáš čím, tak vývojově opožděné 3 mozkové závity by ti měly k tomu stačit, abys poznal chyby v obsahu tvého několikařádkového písemného výplodu.Reaguji na Zelí | 09. 11. 2015 10:35 | [78.80.205.xxx] Zelí, Zelí, děkuji ti za reakci, kterou jsi opět potvrdil, že neumíš číst, a proto nejsi schopen správně reagovat. Já jsem ti nepsal, že ti nerozumím, ale že máš chyby v tvém „příspěvku“. Ty jsi měl reagovat, buď že chyby nalezneš a opravíš obsah svého sdělení, nebo budeš konstatovat, že si za obsahem příspěvku stojíš a chyb si nejsi vědom. Jenže ty jsi zareagoval jako „Zelí“. Líbí se mi, že ses přiznal k podstatě tvého „problému“, že jsi příspěvek napsal „po lopatě“ standardní velikosti „pro běžný lid“. To vysvětluje, že tě úder do hlavy tou lopatou otřásl tvé vývojově opožděné 3 mozkové závity, a proto jsi ani chyby v tvém příspěvku nemohl najít.
Takže ti tvé chyby v tvém příspěvku uvádím:
První chyba. Napsal jsi „Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec.“ Skutečnost je taková, že moderní turbomotory už žádné turbo kopance nemají a plynule táhnou v souladu s výkonovými charakteristikami motoru. A naopak silná velkoobjemová atmosféra dokáže hezky plynule „zatáhnout“, když se to umí.
Druhá chyba. Napsal jsi „3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávat samozřejmě i podstatně lepší zrychlení.“ To je zajímavá „Zelnatá“ logika, aby s menším výkonem se dalo očekávat podstatně lepší zrychlení.
Třetí chyba. Napsal jsi „Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....“. Skutečnost je taková, že smyslem downsizingu není snížení objemu nasáte směsi, ale přeplňování motorů s menším objemem. Tím, že se pod tlakem do menšího válce vžene více vzduchu a více paliva, které se v menším válci díky dostatku „natlačeného“ vzduchu dokáže spálit, generuje v menším válci ve srovnání s větším válcem atmosférického motoru stejné nebo dokonce i větší množství energie (záleží na hodnotě přeplňování), jako je tomu u většího válce atmosférického motoru (čím větší objem válce, tím dokáže nasát větší objem vzduchu…). Přeplňované benzinové motory mají možnost nastavit charakteristiky maximálního kroutícího momentu a výkonu tak, že jsou použitelné už v nízkých otáčkách, čímž se v určitých režimech provozu mohou projevovat jako atmosférické motory s podstatně větším objemem válců. To, co skutečně vede k downsizingu, jsou limity exhalací, které se dají lépe u přeplňovaných motorů regulovat. Dále je to menší hmotnost malých motorů, menší tření menších pístů, atd. To, že to jde ale řešit i jinak (zatím), to ukazuje například Mazda.
Čtvrtá chyba, no možná jen polochyba. Ta tebou uvedená spotřeba rozdíl 7 a 5 litrů může být, ale nemusí být pravda. Záleží to na konkrétních podmínkách a srovnání konkrétních typů motorů a zejména na řidiči, který zná charakteristiky motoru a umí je správným způsobem využívat.
Pátá chyba. Napsal jsi „V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.“ Samozřejmě záleží na typu motoru, typu auta (velikosti, hmotnosti,…) a způsobu používání. Pokud půjde o Fabii 1,2 TSI 77 kW a bude s ní jezdit „důchodce“, tak bys mohl mít pravdu. Pokud půjde o Fabii 3 válec 44 kW a bude s ní jezdit rodina na hory, na chatu, k moři, často po dálnici a třeba ještě k tomu bude tahat za sebou vozík s 5 metráky, tak už tvoje tvrzení je nesmysl. Pokud si koupí Imprezu jako soutěžní auto nadšenec, který toto „auto“ bude používat jen pro soutěže/okruhy, tak opět je tvoje tvrzení nesmysl. Pokud si ale koupí nějaký důchodce 8 válcovou limuzinu, se kterou bude jezdit jen „okolo komína“ do „kostela“ a k „doktorovi“, tak opět nebudeš mít pravdu, protože se toto „auto“ bude pohybovat v nízkém výkonu po 99,9 % své existence.Zelí, Zelí, neměl jsi těch chyb nějak mnoho? Co se týče tvé rady, abych zlepšil chipováním mentální limit, tak to se děje. Já neustále „chipuji“ a celkem se mi daří. U mě na rozdíl od tebe je totiž co chipovat, viš? U tebe to na rozdíl ode mne nehrozí, není co chipovat. Mentální úroveň prvoka či žížaly nelze ničím zvýšit, ani tím chipováním…
:-)

Petr
6. listopadu • 17:05

Jo objem a valce nicim nenahradis, ja mam superb 3.6 mam ho rok muj rekord 7,1 na trase 200 km prumer po 25 tis km mam 9,4

Petr
6. listopadu • 12:29

Mám Mondeo 2litr turbobenzín a delší trasy po okreskách dávám taky za 7.0litru. Zajímala by mě ale jiná věc. Píšete jak ten Seat jede, jaká je to raketa - má 280koní. Moje Mondeo má 240 koní, ale vůbec bych to raketou nenazval. Jestli těch 40 koní navíc udělá pocitově takový rozdíl?

colin
6. listopadu • 12:57

Tak se taky podívej na váhu Mondea na pak na Seata a hned uvidíš, kde je rozdíl - 5dvířko oproti Mondeu o 170kg lehčí o 40/50 koní výkonnější a navíc Mondeo je vždy jen s automatem a ten nebyl u Fordu nikdy z nejrychlejších. Roli taky hrej u Seatu plný kroutící moment 350Nm v rozmezí 4100 ot., kdežto u Mondea je to 2600 ot.

Petr
6. listopadu • 13:03

Mám manuál. Pokud je tam takový hmotnostní rozdíl, tak by se to pochopit dalo. Už je vyřešený problém s rozvody u TSI motorů?

colin
6. listopadu • 13:13

Předpokládal jsem, že se bavíme o posledním modelu Mondea, u něho jsem ani v ceníku nenašel manuál. Co jsem různě četl o mondeu, tak poslednímu mondeu naměřili daleko větší hmotnost, než se uvádí ve specifikacích, ale zase neutíšm, jak to bylo u předchozích modelů a kolik se ve skutečnosti naměří Seatu. Spíš bych si myslel, že ten váhový rozdíl bude ještě větší.Jinak TSI modely jsou myslím EA211 a ty už by s rozvody problém mít neměly, alespoň jsem se to nikde nedočetl. Navíc doma jeden EA211 máme a zatím po 50tis km v pořádku.

Roman1
6. listopadu • 13:11

Tak to už je snad vyřešený několik let, ne?

Clanek
6. listopadu • 14:13

(majitelum) nezbiva nez doufat :-D

Brumla
6. listopadu • 12:01

No dobře, tak co je tedy lepší volba? Leon Cupra nebo Subaru Levorg?Požadavky:- schopnost převést 4 dospělé lidi ve slušném komfortu na delší trase (musí přežít např. Praha Drážďany a zpět a nebýt úplně nasraní a schvácení)
- dostatečně velký zavazadelník
- schopnost bezpečně předjíždět
- spolehlivost
- spotřeba na rozumné úrovni
- zábava pro řidiče, kterému už není 25, ale kolem 40, tzn. nejezdí jak magor, ale má rád auto svižné v zatáčkách
- cena max 850 tis. vč. DPH

Pavel
12. listopadu • 18:19

Cupra ST :-)

pacho
9. listopadu • 21:44

ešte si v podmienkach zabudol uviesť, že to musí byť koncern od VW.

Brumla
10. listopadu • 0:30

Nezabudol, ty kokot :-D

PepaJ
6. listopadu • 19:38

Jasné ..Levorg..řídil jsem oba vozy.. I pres deficit více jak sto koní..je to jasné..ten podvozek STI se 4kolkou a vektoringem je zcela jiná liga..čím více ho trapis tím lépe funguje..akorát pod 9L se nepodivas..daň za trvaly pohon 4x4...pořádně blaho bude verze 2.0T s 300koniky..Škoda, že se do EU nepodiva:(

Brumla
7. listopadu • 12:12

Dík

KK
6. listopadu • 13:55

"schopnost bezpečně předjíždět"Toto je schopnost len a len vodica. Nie auta."má rád auto svižné v zatáčkách"No, podla vysledkov losieho testu maju Golf GTI a Toyota Auris Hybrid kombik rovnaky limit, takze vyber sa ti razom rozsiri :)Videl by som to na benzinovu Mazdu 6.

Brumla
7. listopadu • 12:19

Mazda 6 je fajn, mám předchozí generaci, ale trochu dlouhá, v garáži není k hnutí, horší parkování, atd. Chtěl bych něco trochu kratšího.Jinak s tím předjížděním je to samozřejmě tak, že záleží na pružném zrychlení. S výkonnějším autem si dovolím předjet tam, kde bych si se slabým nedovolil. S felicií 1.3 nepředjedu ani traktor na okresce při průměrném provozu, protože je to o držku. S Teslou S P90D můžu předjíždět skoro kdykoli kohokoli. To je asi jasný, že jo.

Antiautomat
7. listopadu • 18:24

No tak to potom, kde byvas, musia jazdit potom tie traktory strasne rychlo :-D:-D:-D:-D

Brumla
8. listopadu • 12:02

To jo, Zetor je nejlepčí :) Byla to trochu nadsázka. no..Ale ono v reálu to spíš záleží na hustotě provozu v protisměru, než jak rychle jede ten traktor před tebou..

PepaJ
7. listopadu • 17:29

Jasné je i to ze ideál by zde byla mazda 3 combi 2,5AT 4x4..což byla i pro me jasna volba ..jak směrem k velikosti ..ceně..spotřebě..radosti z řízení..spolehlivosti..atd atd..Škoda jen, že nam pani inženýři z Horosimi ..nedopreji 3-[

SuperForce
6. listopadu • 9:48

Mozem len potvrdit. Sam mam Cupru 5dv. Co sa tyka spotreby, dostal som sa uz aj na papierovych 6,7, vacsinou to mam ale za 8-9. Adaptivny tampomat som si kedysi vyskusal, mam s nim rovnake skusenosti ako spomina autor, preto som si ho do auta neobjednaval. Mne akurat zacal vrzgat spojkovy pedal. Je to tam cele z plastu, kamosi vraveli, ze nieco take este nevideli, idem to reklamovat. Inak maximalna spokojnost. Mozno jedine, co mu chyba je, ze ked idem pomaly, tak sa necitim vynimocne, ako som sa citil v Megane RS. Je to akoby som mal pod kapotou obycajnu 1.4 TSI

Pavel
12. listopadu • 18:17

Moc tu diskuzi nechápu. Kupují si Cupru a soutěží ve spotřebě :-) :-) . Economy run :-) :-)Co se plastů týká - nic nového pod sluncem. V Peugotu 405, vyrobeném v 90 létech mně při rozjezdu na křižovatce ulítl spojkový pedál :-). Plastové uložení se rozlomilo..."Mozno jedine, co mu chyba je, ze ked idem pomaly, tak sa necitim vynimocne, ako som sa citil v Megane RS. Je to akoby som mal pod kapotou obycajnu 1.4 TSI"
... No to mi hlava fakt nebere. Máš to auto vůbec a víš proč sis ho kupoval?
To auto je právě skvělý a zajímavý hlavně tím, jaký je to allround. V Meganu RS bych tedy určitě chtěl jezdit po rozbitý Praze každý den do práce.... to bych si vymlátil v hubě všechny plonby... :-) :-) :-) Chce jezdit pomalu a přitom se cítit vyjímečně :-) :-) :-).
A co takhle Ferari :-). Některý týpci s tím jezděj tady v centru Prahy do cukrárny :-) :-)

pacho
9. listopadu • 21:41

no vidíš, aj mám v 308-čke adaptívny tempomat, a nedokážem si ho vynachváliť. Je fajn, že sa nastavuje časový odstup, a nie vzdialenosť. Jedine čo nezvláda, je keď sa mi niekto "nasáčkuje" 2m pred auto.

Stan
6. listopadu • 9:33

Jezdím O3 RS 220 v manuálu. Najeto 22.000 km a od 0 nemazána dlouhodobá spotřeba, která je na hodnotě 8,1 l/100km. Je to složeno z hodně krátkých tras jako každý den do práce přes město, nákupy, malé výlety s rodinou, spousta ukázkových jízd pro známé a i já rád prošlápnu plyn. Převážně s autem jezdím svižně.Ostrava - Jeseník - režim eko a naprosto pianko 6,8l
Ostrava - Bílá - režim sport a naprostý rapl v pasáži od Šance, zbytek cesty svižně 7,5l
Ostrava - Ostrava - 10km do práce přes město 9l
Ostrava - Liberec - projížďky po okolí - 4 lidi + bagáž - dálnice kolem 170 km hustčí provoz, ostatní cesty svižně pod 8l.
Běžná spotřeba je opravdu kolem 7,5LJe to moje služební auto, které jsem dostal, takže i tomu odpovídá režim zacházení, kdy auto nemám potřebu šetřit. Jsou to objektivní postřehy, třeba to někomu k něčemu bude.

John
6. listopadu • 8:46

Redaktor sa chcel zavdacit za pozicanie auta, tak jazdili setrne ,aby bola spotreba prijatelna. To auto ma v reale pri beznom jazdeni ,(nie 120km/h podla tacha) co je nejakych 115 podla GPS spotrebu cez 10L/100km. Taketo testy su zavadzajuce!!!B-]:-O

takurcite
7. listopadu • 12:23

Bud jste clanek necetl, nebo mate problem s pochopenim souvisleho textu. Autor jasne nekolikrat psal, ze se "obetoval" a na rozdil od kolegu v tom nejezdil jako dobytek (v CR mame 50-90-130) za 11 litru, ale pomalu za 7.
V beznem provozu pri dodrzovani zakonu (zni to lepe nez rychlosti) se stejnym pomerem mesto/mimo/dalnice to auto jezdi kolem 8 litru.
Pak uz se jen nabizi otazka: Proc chtit takoveto auto, kdyz krom okruhu je v CR skoro na nic? Odpoved je, ze jsem na to neprisel a proto si ho nebudu porizovat i kdyz se mi velmi libi, radeji vezmu neco "svizneho" o ctvrt mice levnejsiho. Mimochodem cupra v CR nedavno docela citelne zdrazila :|

Pavel
12. listopadu • 18:07

:-D :-D :-D

Roman1
6. listopadu • 13:08

Meleš úplný kraviny!!!!

Karel
6. listopadu • 9:13

Povidas nesmysl. Auto mám a co píše redaktor, tak sedí. Jezdím po dálnici 150-160 tacho a průměr je pak kolem 9-10 v závislosti na profilu. Pokud jedeš podle předpisů, jezdíš okolo 8.

Pavel
12. listopadu • 18:35

Přesně tak. I při víc než 160 a svižné jízdě se většinou vejde do 10 l.

John
6. listopadu • 15:18

A niekto tu popiera zakony termodynamiky a fyziky ako takej , ze??,B-]

stealth01
6. listopadu • 16:32

Audi RS3 367 koní - 50 km po dálnici velmi jemně - 6.8 litru na 100 km
BMW M4 431 koní - 167 km dálnice okresky vesnice podle předpisů - 8.0 litrů na 100 kmVše zdokumentováno na kameru.
Jinak běžná jízda (tzn ne na spotřebu a ani ne pila) u obou shodně cca 11 litrů

John
6. listopadu • 15:11

Nad dvacetilitrovou hranici se apetit motoru podíval jen na okruhu, naopak stále svižnou, ale klidnější jízdu zvládne vůz okolo 10 litrů naturalu (ideálně 98, ale zvládá i 95) na sto kilometrů.
Toto je test Seatu na Autoforum cz. mal som to auto od kamosa na 10dni a pod 10L som sa moc nedostal. Nijak zvlast som ho netrapil. Tie nazory ludi tu povazujem za omluvu, ze im to tolko zerie. Inak kazda liska si chvali svoj chvost.B-]

stealth01
6. listopadu • 17:13

Tak jak teda vysvětlíš, že M4, která má o dva válce více a výkon vyšší o 161 koní dokáže jezdit za osm litrů s přehledem (dva dospělí, dvě děti a kufr plný k prasknutí)?

John
6. listopadu • 18:51

Vysvetlim ti to. Tu jazdu co mas na videu tam je jasne vidiet, ze motor ide v ciastocnej zatazi na nizke otacky. (okresky) Ziadne moc pridavanie plynu pianko plynula jazda do 100km/h (tachometrovych) Spotreba mierne cez 8L/100km. Ale na to nepotrebujes trojliter a BMW. Jazda po dialnici tachometrovych 130km/h a v pravom pruhu stale konstantnou rychlostou a bez predbiehania a vytacania motora. Opat sa jedna o ideal, co sa zatazenia tyka pre motor.
Spotreba 8L/100km. Ale na to zas nepotrebujes BMW.
Ukaz mi spotrebu dialnica 150-160km/h po 200km. Typujem 12L/100km.
Skus si ist zajazdit razantnejsie okresky do 4-teho prevodoveho stupna. Stale drzat motor v otackach na jednotlive stupne. Spotreba 15L/100km.
BMW som predaval dva roky a mam na nom najazdenych par desiatok tisic. Aj na M-kovych verziach.
B-]:-O:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
6. listopadu • 20:25

Ja jen nechápu co jsi tím chtěl říct. Ano jede v nejnižší možné zátěži. Smyslem bylo ověřit si nejnižší možnou spotřebu. To co popisuješ ani zkoušet nemusím. Nikde přece nepíšu, ze M4 jezdí za 8. Píšu, ze dokáže jezdit za osm. Normální spotřeba bude někde mezi 10-15, což je třeba pro me stále přijatelné.

John
6. listopadu • 21:15

Tak potom sa zhodneme. Ja som mal dojem , ze si reagoval na to, ze pisem o tom Seate, ze sa mi ta spotreba niektorych ludi tu o tom pisucich zda nerealna.B-]

Roman1
6. listopadu • 16:00

Až půjdu do garáže, nafotím ti displej infotaimentu s dlouhodobou spotřebou, abys konečně uvěřil. Je to hlavně o tom, co se nachází mezi pedály, volantem a sedačkou.

John
6. listopadu • 17:34

Roman ja viem, ze je to medzi sedackou a pedalmi.Suhlasim. Skus ist dlhsiu cestu po dialnici tachometrovych 140km/h a potom mi povies ake je to auto usporne. A to nie je nic moc ta rychlost.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
12. listopadu • 18:02

A proč by to auto mělo být úsporné? K tomu to tedy rozhodně není. Pokud nemáš na benzin kup si Fabii 1,2. Tohle auto je úsporný na to, jak je rychlý a výkonný! Je to 2,0 s 28 HP si dovolím připomenout... . A po běžných okreskách se s ním dá jet i za 7,3. A to úsporně jezdit neumím. Na dálnici nevím, nikdy jsem tam 120 - 130 nejel ;).

Roman1
6. listopadu • 17:56

Přesně tímto způsobem jsem před časem absolvoval cestu z Liberce do Plzně (tachometrových 140, převážně se zapnutým tempomatem) a následně do Klatov. Sám, bez spolujezdců, bez bagáže, bez zapnuté klimatizace. Výsledná spotřeba byla asi 7,8 l, možná 8,0 ale už si to nepamatuji přesně. A tutéž trasu jsem jel v létě s rodinou z dovolené (3 lidi, plně naložený kufr, 3 kola na střeše, puštěná klima) ale po dálnici kvůli kolům jen 120 a doma jsem měl spotřebu tuším 8,7. Taky už to nevím ale úplně přesně. Já tu vzrůstající spotřebu s rostoucí rychlostí nezpochybňuji, tak to je.

John
6. listopadu • 18:15

Co si napisal teraz s tym mozem suhlasit. Ja som isiel s tym autom do Grada (Taliansko) nejakych 650km. Zena,syn a bagaz. Po dialnici 150-160km/h (tachometrovych. vysledna spotreba 11,5L/100km. Bol to kombik.

stealth01
6. listopadu • 18:13

Myslím, že by se měl John podívat do kalendáře. Píšeme už rok 2015 a spotřeba je prostě jiná, než nám vykládali tátové u rozebraných motorů v garážích... ;-)

John
6. listopadu • 14:55

Teraz si vymyslas!!! A pak si se zobudil!!!!B-] To hovor svojej babke.

Seat
6. listopadu • 10:14

Mam na dalnici spotrebu pri 130km/h 7.5 (jedu pijanko). Dlouhodobou mam 9.2 jezdim hlavne mesto.
Jinak na mokru a vlhku je to hrabos hrozny a ty rany do palubky 3-[

Pavel
12. listopadu • 17:57

Jaký rány do palubky, co to blábolíš?
Hraboš? No samozřejmě, že předokolka, která má 280 HP a sériově blbý pneumatiky (Bridgestone), že kola občas proklouzují, když dáš plyn na podlahu. To dá zdravý rozum.

Martin Motyčka
6. listopadu • 14:20

a co čekáš od auta co má 280k na přední nápravě? Pokud chceš rychlost za všech podmínek tak 4x4...

Kokosacek
6. listopadu • 8:23

Ty spotreby jsou jak z rise snu a opravdu nevim, jak v realu je nekdo schopen jezdit s timto autem za prumerku uvadenou v clanku. Sam jezdim den co den OIII 1.8 TSI DSG 4x4 a dlouhodoby prumer mam 9,2. Jezdim jen mesto nebo dalnice.
Moje typicka jizda cca 15 km huste mesto a najezd na dalnici. Na dalnici najizdim s prumerkou kolem 9,1, po cca 80 km na dalnici tempomat 145-150 prijizdim do mesta nekde 8,5-8,8. Pridam k tomu zase skakani po meste a jsem zpet na 9ti.
A to jsem klidny ridic. Kdybych to vodil svizne po okreskach,tak pod 10 to asi nepujde.

dr. 120l
7. listopadu • 10:42

asi proto, ze 140 - 150 se po dalnici nejezdi, ty prase ....

Filip
6. listopadu • 13:43

Ano je to přesně tím jak říkáš, máš 4 kolu a jezdíš co jezdíš. Já mám O II Rs benzín a moje dlouhodobá za 10 000 km je 8,5, převážně město a okresky. A to rozhodně nejezdím piánko.. Jasně, není problém jezdit za 10 - 12 - 15, ale to buď člověk musí schválně hodně prasit a nebo jezdit jako blb brzda plyn a nikde auto nenechat dojíždět, ale tak je pravda, že takhle jezdí většina českých řidičů. :-D Když člověk jede v klidu a mimo město okolo těch 90 - 120 km/h není problém se dostat k 6,5l/100.

fri
6. listopadu • 13:38

Navíc jde o hodnoty vyčtené z palubáku - a ten má za úkol především potěšit řidiče, ne ukazovat pravdu.
Podle mojí zkušenosti z koncernových aut ukazuje min. o 0,3 l méně než je skutečnost podle tankování, někdy i 0,6 l.

Roman1
6. listopadu • 13:06

Ale vždyť to přesně odpovídá tomu, co autor popisuje. Do 120 to žere málo, při 140 už o dost více. Já mám OIII RS TSI (manuál) a musím s autorem naprosto souhlasit. Mám ji zhruba 1,5 roku a za celou dobu (16 t km) mám dlouhodobý průměr 7,1. Ale téměř nejezdím dálnici a i toho městského provozu je málo. Jezdím převážně meziměsto a hlavně piánko. Od posledního vynulování (cca 2,2 t km) mě tam svítí dlouhodobá sp. 6,8. Jinak palubák jsem několikrát kontroloval dle dotankování a sedí to přesně. A hlavně se mě tady zase neptejte, proč jsem si kupoval RS, když jezdím klidně.

jouda
6. listopadu • 13:33

Proš sis kupoval RS, když jezdíš klidně? :-D

stealth01
6. listopadu • 17:34

Myslím, že to je zase jeden z největších omylů lidí, hned po domněnce: "bohatí lidé spotřebu paliva neřeší".
Jak jako chceš jezdit se silným autem v běžném = hustém provozu? Neklidně? :-)

Pavel
12. listopadu • 17:50

Ha Ha Ha. Docela snadno.
(Seat Leon Cupra)
Ad spotřeba záleží na sklonu, kopeček se na spotřebě silně podepíše. Když se svážu, vezmu sedativa... dokážu jet s Cuprou 7,3 - 7,6.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
12. listopadu • 17:52

... a spotřebu fakt neřeším :-)

Martin Motyčka
6. listopadu • 14:18

protože když zrovna nehledáš "O3 v holobytu" a nějaou tu výbavu chceš, tak RS má poměr cena / výbava jeden z nejlepších...

Tycoon
6. listopadu • 11:39

Jenže máte čtyřkolku, to je hned litr paliva "zbytečně" navíc.

Vavris
6. listopadu • 10:03

Vidíš, odpověděl sis sám. Výhradně městský a dálniční provoz je příčinou tvé spotřeby. Pokud bys do toho zakomponoval okresky a městské periferie nebo vesnice, jezdil bys za míň.

SuperForce
6. listopadu • 9:51

ked na Cupre dodrzujem predpisy, viem sa dostat aj po 8 litrov (samozrejme zavisi od premavky). V meste mam aj ja vysoku spotrebu, okolo 10, ale mimo mesta to pekne klesa. Dlhodoby priemer mam 9,3, auto ma zatial 6tis km a uz sa s nim par tis km nemaznam :-)

R
6. listopadu • 7:52

Zajímala by mě trakce na sněhu

Doporučujeme

Články odjinud