Francouzské kombi s tříválcovým motorem nás vozí už asi měsíc. Nejvyšší čas seznámit ho s naším laserovým měřičem…
Kapitoly článku:
Peugeot 308 SW jsme si vybrali do dlouhodobého testu spíše kvůli zajímavé kombinaci přeplňovaného zážehového tříválce a samočinné převodovky. Jedná se ale o kombi, takže stranou nemůžeme nechat ani otázku vnitřního prostoru.
Peugeot 308 SW, shodou okolností také bílý, jsme už měřili v rámci našeho megatestu 11 kombi nižší střední třídy. A nedopadl vůbec špatně, v podkategoriích „rozměry zavazadelníku“ a „prostor vpředu“ se prosadil mezi tři nejlepší. Teď jsme si ale měření zopakovali a zahrnuli do něj i některé míry, na které se v rámci megatestu nedostalo.
Připomeňme, že zavazadlový prostor Peugeotu 308 SW patří k největším v segmentu. Délka ložné plochy 106 cm je srovnatelná s Octavií Combi, ale kufr třistaosmičky je v úrovni podlahy o nezanedbatelné dva centimetry širší (104 cm).
Ne zcela ideálně vyvážené páté dveře jsou v dolní poloze „těžké do ruky“, po jejich otevření však objevíte opravdu velkoryse dimenzovaný a pravidelně tvarovaný prostor
Šířka je přitom stejná po celé délce, nezasahují do ní podběhy nebo jiné rušivé výčnělky. Pochvalu zaslouží i příjemně nízká nakládací hrana (63 cm) v kombinaci s faktem, že podlaha je s ní v jedné rovině.
Když sklopíte zadní opěradla (můžete to udělat páčkou na boční výplni zavazadelníku), posunete sedadlo předního spolujezdce zcela vpřed a sklopíte jeho opěradlo co nejvíc dopředu, naložíte dovnitř předmět dlouhý přes dva metry – měřeno od nakládací hrany k horní části předního opěradla.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm) |
šířka mezi podběhy |
104 |
Maximální šířka kdekoliv mezi bočnicemi |
124 |
Výška po roletku |
50 |
Délka ložné plochy |
106 |
Maximální délka nákladu (k přednímu opěradlu) |
208 |
Výška nakládacího otvoru |
73 |
Šířka nakládacího otvoru |
110 |
Výška nakládací hrany |
63 |
Výška otevření pátých dveří |
189 |
V životě ale většinou bývá něco za něco. Oč více prostoru nabízí Peugeot 308 SW pro přepravu zavazadel, o to skoupější je k cestujícím na zadních sedadlech. Když řídím, manželka sedává s dcerkou vzadu. Při první takové příležitosti ihned poznamenala, že se cítí daleko stísněnější než v našem C-Maxu. Čísla dávají jejím pocitům zapravdu.
Pozice za volantem i velikost sedadla řidiče jsou zcela v pořádku, zato s prostorem pro nohy vzadu to příliš slavné není
Za řidičem vysokým 178 cm zůstává v 308 SW jen 20 centimetrů prostoru pro nohy. Pro ilustraci: i nová Fabia nabízí o centimetr víc. Přesto by nebylo fér srovnávat Peugeot s o třídu menším českým autem. Oproti němu poskytuje 308 přirozenější úhel kolen a především plnohodnotnou délku sedáku i opěradla.
Vpředu si na chybějící centimetry nikdo stěžovat nebude. Šířka v úrovni loktů 148 cm je úplně stejná jako v Octavii, prostor nad hlavou je přinejmenším dostatečný. A sedák má velmi dospělou délku přes půl metru (měřeno od opěradla po přední hranu sedáku), takže slušně podepírá dolní končetiny i lidem s dlouhými stehenními kostmi. Opěradlo bych si uměl představit i o jeden dva centimetry delší, ale řidič mojí výšky nemá s oporou lopatek problém.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Rozměry prostoru pro cestující (cm) |
Šířka v úrovni loktů vpředu |
148 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
143 |
Min. prostor pro hlavu vpředu |
91 |
Max. prostor pro hlavu vpředu |
100 |
Prostor pro hlavu vzadu |
95 |
Délka sedáku vpředu |
54 |
Délka opěradla vpředu |
66 |
Délka sedáku vzadu |
49 |
Délka opěradla vzadu |
65 |
Šířka prostředního sedáku vzadu |
23 |
Min. prostor pro nohy vzadu |
12 |
Prostor pro nohy vzadu za 178cm řidičem |
20 |
Max. prostor pro nohy vzadu |
37 |
Rozsah posuvu sedadla řidiče |
25 |
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče |
9 |
S vyjímáním roletky jsme zpočátku bojovali, než jsme zjistili, jak na to – s koncovkou je potřeba nejprve trochu pootočit; postranní přihrádky tvořené vyjímatelnými bočnicemi; podlahu lze zavěsit za okraj dveřního otvoru, aby nepřekážela
Nezapomeňte: Pokud máte v souvislosti s Peugeotem 308 SW nějakou otázku nebo tip pro nás, sem s nimi! A jestli tímto autem jezdíte nebo máte třeba třistaosmičku s jinou karoserií či motorem, budeme moc rádi, když nám napíšete svoje zkušenosti.