Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Měříme vnitřní prostor

Francouzské kombi s tříválcovým motorem nás vozí už asi měsíc. Nejvyšší čas seznámit ho s naším laserovým měřičem…
Seznam kapitol
  1. Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Peugeot 308 SW jsme si vybrali do dlouhodobého testu spíše kvůli zajímavé kombinaci přeplňovaného zážehového tříválce a samočinné převodovky. Jedná se ale o kombi, takže stranou nemůžeme nechat ani otázku vnitřního prostoru.

Peugeot 308 SW, shodou okolností také bílý, jsme už měřili v rámci našeho megatestu 11 kombi nižší střední třídy. A nedopadl vůbec špatně, v podkategoriích „rozměry zavazadelníku“ a „prostor vpředu“ se prosadil mezi tři nejlepší. Teď jsme si ale měření zopakovali a zahrnuli do něj i některé míry, na které se v rámci megatestu nedostalo.

Připomeňme, že zavazadlový prostor Peugeotu 308 SW patří k největším v segmentu. Délka ložné plochy 106 cm je srovnatelná s Octavií Combi, ale kufr třistaosmičky je v úrovni podlahy o nezanedbatelné dva centimetry širší (104 cm). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ne zcela ideálně vyvážené páté dveře jsou v dolní poloze „těžké do ruky“, po jejich otevření však objevíte opravdu velkoryse dimenzovaný a pravidelně tvarovaný prostor

Šířka je přitom stejná po celé délce, nezasahují do ní podběhy nebo jiné rušivé výčnělky. Pochvalu zaslouží i příjemně nízká nakládací hrana (63 cm) v kombinaci s faktem, že podlaha je s ní v jedné rovině. 

Když sklopíte zadní opěradla (můžete to udělat páčkou na boční výplni zavazadelníku), posunete sedadlo předního spolujezdce zcela vpřed a sklopíte jeho opěradlo co nejvíc dopředu, naložíte dovnitř předmět dlouhý přes dva metry – měřeno od nakládací hrany k horní části předního opěradla.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm)
šířka mezi podběhy 104
Maximální šířka kdekoliv mezi bočnicemi 124
Výška po roletku 50
Délka ložné plochy 106
Maximální délka nákladu (k přednímu opěradlu) 208
Výška nakládacího otvoru 73
Šířka nakládacího otvoru 110
Výška nakládací hrany 63
Výška otevření pátých dveří 189

V životě ale většinou bývá něco za něco. Oč více prostoru nabízí Peugeot 308 SW pro přepravu zavazadel, o to skoupější je k cestujícím na zadních sedadlech. Když řídím, manželka sedává s dcerkou vzadu. Při první takové příležitosti ihned poznamenala, že se cítí daleko stísněnější než v našem C-Maxu. Čísla dávají jejím pocitům zapravdu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice za volantem i velikost sedadla řidiče jsou zcela v pořádku, zato s prostorem pro nohy vzadu to příliš slavné není

Za řidičem vysokým 178 cm zůstává v 308 SW jen 20 centimetrů prostoru pro nohy. Pro ilustraci: i nová Fabia nabízí o centimetr víc. Přesto by nebylo fér srovnávat Peugeot s o třídu menším českým autem. Oproti němu poskytuje 308 přirozenější úhel kolen a především plnohodnotnou délku sedáku i opěradla. 

Testy | Peugeot | Kupé

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Vpředu si na chybějící centimetry nikdo stěžovat nebude. Šířka v úrovni loktů 148 cm je úplně stejná jako v Octavii, prostor nad hlavou je přinejmenším dostatečný. A sedák má velmi dospělou délku přes půl metru (měřeno od opěradla po přední hranu sedáku), takže slušně podepírá dolní končetiny i lidem s dlouhými stehenními kostmi. Opěradlo bych si uměl představit i o jeden dva centimetry delší, ale řidič mojí výšky nemá s oporou lopatek problém.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
Šířka v úrovni loktů vpředu 148
Šířka v úrovni loktů vzadu 143
Min. prostor pro hlavu vpředu 91
Max. prostor pro hlavu vpředu 100
Prostor pro hlavu vzadu 95
Délka sedáku vpředu 54
Délka opěradla vpředu 66
Délka sedáku vzadu 49
Délka opěradla vzadu 65
Šířka prostředního sedáku vzadu 23
Min. prostor pro nohy vzadu 12
Prostor pro nohy vzadu za 178cm řidičem 20
Max. prostor pro nohy vzadu 37
Rozsah posuvu sedadla řidiče 25
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče 9
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S vyjímáním roletky jsme zpočátku bojovali, než jsme zjistili, jak na to – s koncovkou je potřeba nejprve trochu pootočit; postranní přihrádky tvořené vyjímatelnými bočnicemi; podlahu lze zavěsit za okraj dveřního otvoru, aby nepřekážela

Nezapomeňte: Pokud máte v souvislosti s Peugeotem 308 SW nějakou otázku nebo tip pro nás, sem s nimi! A jestli tímto autem jezdíte nebo máte třeba třistaosmičku s jinou karoserií či motorem, budeme moc rádi, když nám napíšete svoje zkušenosti.

Následující kapitola
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků