Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzdě

12 komentářů

Antiautomat
11. března • 16:26

Je uplne normalne ze co len trochu lepsie zabehnuty motor ma viac konikov ako novy. Fyzikalne podmieneny ukaz zvany zabeh. Chapem ze klientom ustavov ako ekonomicka, marketing, pripadne ustavu pre beznadejne pripady ako socialne pavedy apod sa to tazko vysvetluje (tam to nema ani vyznam ani cenu), ale kazdy normalne zmyslajuci jedinec by to mal stravit. Ostatne skuste si take auto s najazdom 5oo a 15.oookm, pokial im teda bola dopriana vymena oleja po 1.5oo a boli zabehnute tak ako sa ma. Niektore motory potrebuju dokonca dvakrat tolko aby sa dostali do idealnej kondicie.

aff
11. března • 18:57

???
He, who talks a lot, but say nothing.

Michal Kohlík (Potkan007)
10. března • 21:33

Opravdu měří ta brzda dobře? Snad jsem ještě neviděl, že byste měřili auto a ono nedosáhlo výkonu, který udává výrobce, nechce se mi věřit, že by všichni tak vesele rozdávali a nemluvili o tom.

Karel
13. března • 15:37

Spíš by bylo divné, kdyby u nového auta nedosáhl výkon na ten deklarovaný. To by stačil jeden případ a automobilka by se nedoplatila majitelům...

Vana666
14. března • 8:16

Tak jeden případ by se asi řešil v klidu v rámci záruky. Ovšem větší překročení deklarovaného výkonu může zase být v rozporu se zařazením auta do daňových nebo pojistných kategorií. Sice se to netýká ČR, ale v jiných státech to může být docela problém.

ferdoz
11. března • 15:09

Ono to môže byť aj tým, že výrobca sa chráni, keďže nedodržanie deklarovaných hodnôt výkonu môže byť dôvod k reklamácii vozidla. Radšej agregáty nastaví o nejaký ten kW nad udávanú hodnotu, než by sa mal súdiť s nejakým chytrákom . . .

Vana666
11. března • 15:29

A jak bys chtěl ten deklarovaný výkon kontrolovat ? Válcovou brzdou ??

ferdoz
11. března • 16:22

Myslíš že nikde na svete neexistuje certifikovaná skúšobňa výkonu motora?

Vana666
12. března • 8:20

Jo, myslím že taková válcová zkušebna neexistuje a z principu měření ani existovat nemůže.

Vana666
11. března • 6:31

Taky jsem zvědavý jestli nám redakce principy a tolerance měření na brzdě konečně osvětlí. Je divné, že po tolika diskuzích a žádostech o vyjasnění se tématu stále velikým obloukem vyhýbají. Opravdu si na to redakce netroufá ? Nebo nás snad chce příjemně překvapit samostatným podrobným článkem ?

tonys
10. března • 22:39

Samozřejmě že všechny naměřené hodnoty "navíc" se pohybují v rámci odchylky měření, ta brzda měří přepočtem výkonu na kolech, což je asi tak přesné, jako vážit dopis na decimálce:-D
Vypovídající hodnota = 0. Co tam máte dál?

Doporučujeme

Články odjinud