Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzdě

Vzali jsme dlouhodobě testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, abychom ověřili parametry motoru na válcové zkušebně.
Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzdě
Seznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzdě
  2. Technické údaje
  3. Fotogalerie

Bílý Nissan Qashqai už je s námi v redakci nějaký ten týden. Nejvyšší čas vyrazit s ním do Modletic na válcovou zkušebnu společnosti Dieselpower, kam jezdíme i s některými auty testovanými v běžném týdenním režimu.

IMG_3961arx.jpgIMG_3963arx.jpgIMG_3968arx.jpg
Qashqai dCi 110 by měl podle Nissanu nabízet 81 kW (110 k) a 260 Nm

Pokud jste četli úvodní část dlouhodobého testu, víte, že Nissan nám půjčil motorizaci dCi 110. Označení udává výkon v koňských silách. Patnáctistovka od Renaultu by měla podle výrobce dosahovat výkonu 81 kW/110 k v 4000 min-1 a točivého momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Jaká je realita?

Technika | Zajímavosti | Život řidiče

Na brzdě: Přehled všech aut, jimž jsme dosud změřili výkon

Slibovaných sto deset koní poskytuje motor v širokém rozsahu, přibližně od 3200 až do 4600 otáček za minutu. Křivka za třemi tisíci pozvolna stoupá ve třech jasně patrných stupních a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v příjemných 4275 min-1. Tím se vysvětluje, proč motor působí tak točivým dojmem. 

20160304_d2503_m1_st5_serie.jpg
Graf zachycující průběh výkonu a točivého momentu 

A co točivý moment? Plochý vrchol křivky přichází o chloupek později, vydrží však déle, než říkají oficiální údaje. V 1750 otáčkách chybí do udávaných 260 Nm ještě asi desítka newtonmetrů, ale slibované maximum se dostavuje ani ne o sto ot./min. později. V Dieselpoweru naměřili maximum 266 Nm a nad jmenovitými 260 Nm se křivka drží v intervalu cca 1800-2900 min-1, tedy po jedenáct set otáček. 

IMG_3985arx.jpgIMG_3977arx.jpgIMG_3997arx.jpg
Qashqai vyšel z měření se ctí, na válcové zkušebně firmy Dieselpower jsme mu naměřili o osm koní a šest newtonmetrů víc

V příštím pokračování dlouhodobého testu se podíváme, co s těmito parametry Qashqai předvede při měření akcelerace. 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Nissan Almera 1.769
Rok výroby: 2000
Stav: 189 475 km
Cena: 45 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2007
Stav: 117 674 km
Cena: 70 000 Kč
Nissan X-Trail 2.184
Rok výroby: 2007
Stav: 171 671 km
Cena: 135 000 Kč
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

dnes | Dalibor Žák | 15 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 7 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků