Nissan Qashqai dCi 110: Graf akcelerace 0-130 km/h

Nissan Qashqai dCi 110: Graf akcelerace 0-130 km/h

Nissan Qashqai dCi 110: Graf brzdění 150-0 km/h

Nissan Qashqai dCi 110: Graf brzdění 150-0 km/h

90
Fotogalerie

Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Jak moc potřebujete crossover?

Kapitoly článku:


Už z předchozí kapitoly je zjevné, že Qashqai dCi 110 nebude ideální volbou pro řidiče, kteří tráví hodně času na dálnici. Potenciál motoru samozřejmě s rezervou dostačuje i na obvyklé tempo německé dálnice, ale když potřebujete nabrat rychlost v kopci nebo se rychle zařadit do mezery v připojovacím pruhu, rychle si uvědomíte, že oproti běžnému standardu dvoulitrových dieselů tady něco chybí.  

Nissan Qashqai dCi 110 204.jpgNissan Qashqai dCi 110 205.jpgNissan Qashqai dCi 110 206.jpg
S motorem o objemu 1,5 l je Qashqai lépe na venkovských silnicích než v levém pruhu dálnice; při rychlých dálničních přesunech nenadchne ani dynamikou, ani spotřebou

A kdovíjakou radost z jízdy si neužijete ani potom, co z dálnice sjedete. Qashqai má pověst jednoho z těch řidičsky atraktivnějších kompaktních SUV, ale upřímně řečeno, to vypovídá spíš o tom, jak neveselé poměry v této kategorii panují. Oproti moderním kompaktním hatchbackům tento crossover citelně zaostává co do přesnosti směrového vedení, schopnosti odolávat náklonům karoserie, agility a rovněž komfortu odpružení.

Nissan Qashqai dCi 110 189.jpgNissan Qashqai dCi 110 190.jpgNissan Qashqai dCi 110 188.jpgNissan Qashqai dCi 110 193.jpgNissan Qashqai dCi 110 192.jpgNissan Qashqai dCi 110 191.jpg
Qashqai se neřídí špatně, ale čím více času jsme trávili za jeho volantem, tím víc jsme si uvědomovali, o kolik jezdí moderní kompaktní hatchbacky lépe

V řízení je patrná hystereze příznačná pro elektrický posilovač umístěný na sloupku a vlečená zadní náprava přenáší rázy od nerovností do karoserie, přestože testované auto jezdilo na obutí s vysokým profilovým číslem. Opakovaně mě také překvapovalo, jak rychle ztrácejí přední pneumatiky Bridgestone Blizzak 215/60 R17 trakci ve zcela triviálních situacích, zejména pokud se měly zároveň starat o směrové vedení. (Představte si výjezd z ostřejší zatáčky nebo rozjezd s odbočením v křižovatce.)

Nissan Qashqai dCi 110 195.jpgNissan Qashqai dCi 110 194.jpgNissan Qashqai dCi 110 196.jpg
Některé motorizace se vyrábějí s víceprvkovou zadní nápravou, ale dCi 110 má vzadu vlečená ramena a zkrutnou příčku; na ovladatelnosti i komfortu je to znát

Abychom výše řečenému dali správné měřítko: jízdní vlastnosti Nissanu Qashqai nejsou nesnesitelné a už vůbec ne nebezpečné. Vrátit ho kvůli nim jistě nepůjdete. Zároveň ale platí, že kdejaký běžný hatchback jezdí mnohem lépe. Což se výmluvně ukázalo, když jsme na týden vyměnili Qashqai za Pulsar do srovnávacího testu s Méganem:

Stejný motor, prakticky identická technika, a přece Pulsar nabídl řidiči mnohem více jistoty při rychlé jízdě i lepší komfort na špatném povrchu. Zákazníci oceňují na SUV lepší výhled a pocit bezpečí, ale možná není špatné zamyslet se nad tím, jestli to stojí za ústupky v jízdním chování auta. Já bych se jako řidič rozhodně cítil mnohem spokojenější v Pulsaru. 
Nissan Qashqai dCi 110 203.jpgNissan Qashqai dCi 110 202.jpgNissan Qashqai dCi 110 201.jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud