Nissan Qashqai dCi 110: Graf akcelerace 0-130 km/h

Nissan Qashqai dCi 110: Graf akcelerace 0-130 km/h

Nissan Qashqai dCi 110: Graf brzdění 150-0 km/h

Nissan Qashqai dCi 110: Graf brzdění 150-0 km/h

90
Fotogalerie

Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Jak moc potřebujete crossover?

Kapitoly článku:


Pozice za volantem se nevymyká obvyklým poměrům ve třídě kompaktních crossoverů – vyšší a napřímenější než v tradičním hatchbacku, ale zase ne tolik, abyste si připadali jako na bidýlku. K lepší orientaci přispívá fakt, že z místa řidiče jsou viditelné prolisy na kapotě, zato směrem dozadu by to bez kamery nebyla žádná sláva. Jedna speciální pochvala: zatímco mnozí zejména evropští výrobci ve snaze o snižování emisí CO2 zmenšují zpětná zrcátka až za únosnou mez, Qashqai v tomto ohledu zachovává věrnost tradiční japonské škole: jeho zrcátka jsou velká a přehledná.

Nissan Qashqai dCi 110 234.jpgNissan Qashqai dCi 110 230.jpgNissan Qashqai dCi 110 232.jpgNissan Qashqai dCi 110 240.jpgNissan Qashqai dCi 110 238.jpgNissan Qashqai dCi 110 239.jpg
Přední sedadla jsou pohodlná a obě mají nastavitelnou bederní opěrku; zadní sedáky jsou sice dlouhé, ale posazené trochu nízko

Komfort sezení vpředu je navzdory krátkému opěradlu zcela adekvátní. Vzadu ale reálný dojem zaostává za očekáváním vyvolaným naměřenými čísly: sedák, ač příkladně dlouhý, je totiž posazený docela nízko, takže muž běžného vzrůstu stejně nemá při sezení podepřená stehna.

Nissan Qashqai: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
První řada sedadel  
Šířka v úrovni loktů  147
Minimální prostor pro hlavu 93
Maximální prostor pro hlavu 99
Délka sedáku  48
Délka opěradla  59
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče 25
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče 6
Druhá řada sedadel  
Šířka v úrovni loktů  147
Prostor pro hlavu  94
Délka sedáku  49
Délka opěradla  64
Minimální prostor pro nohy 14
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 178 cm 23
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 190 cm 18
Maximální prostor pro nohy 38

Konstruktéři Nissanu si zato dali záležet na zavazadlovém prostoru. Užitečná je nejen značná šířka mezi podběhy, ale zejména praktická falešná podlaha, kterou můžete použít také jako svislou přepážku, aby třeba menší tašky necestovaly po celém kufru. Lidi vysoké hodně přes 1,8 m, což je třeba kolega Lukáš, potěší i značná výška otevření pátých dveří – nehrozí tak úraz čela o trčící zámek.

Nissan Qashqai: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm)
Šířka mezi podběhy 111
Šířka v nejširším místě 140
Výška po roletu (s falešnou podlahou) 51 (38)
Šířka vstupního otvoru 116
Výška vstupního otvoru 86
Výška otevření pátých dveří 191
Délka ložné plochy (s falešnou podlahou) 70 (82)
Max. délka nákladu (k přednímu sedadlu spolujezdce) 173
Výška nakládací hrany 76
Teoretický minimální kvádr (s falešnou podlahou) dm3 396 (346)
Nissan Qashqai dCi 110 246.jpgNissan Qashqai dCi 110 243.jpgNissan Qashqai dCi 110 241.jpg
Nissan Qashqai dCi 110 244.jpgNissan Qashqai dCi 110 245.jpgNissan Qashqai dCi 110 242.jpg
Variabilitu zavazadlového prostoru zvyšuje dvojdílná falešná podlaha; pod opravdovým dnem najdete rezervní kolo s nářadím

V další kapitole se podíváme na výkon motoru a naměřenou dynamiku:

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud