Dlouhá zima v Česku: uhlobaronů, vlekařů a čtyřkolek ráj

Nejen vlekaři, uhlobaroni, výrobci elektřiny a tepla si mnuli radostí ruce z letošní prodloužené zimní sezóny. Zasněžené silnice přály také prodejcům aut jak v kategorii SUV, tak především vozům s pohonem 4x4 napříč všem kategoriím. A to jak dealerům nových aut, tak především autobazarům.

Například autobazar Auto ESA prodal v prvním čtvrtletí celkově o 19 procent víc aut, než ve stejném období vloni, byť zástupce tohoto prodejce Tomáš Svoboda přičítá nárůst i otevření nové pobočky v Pardubicích. V kategorii SUV s pohonem čtyř kol se však prodej zvýšil o 21 %. V tomto segmentu mířili zákazníci nejčastěji k vozu Hyundai SantaFe.

U největšího prodejce ojetým automobilů AAA Auto se nejobtížnější podmínky na silnicích za posledních deset let promítly do prodejů čtyřkolek o téměř čtvrtinu (24,9 %) navíc ve srovnání s loňskou zimní sezónou (počítáno od října 2011 do března 2012). Zájem zákazníků byl vyšší i proto, že sníh tentokrát nebyl záležitostí jen horských oblastí, ale značnou část zimy ležel i ve městech.

Podle generální ředitelky AAA Auto Karolíny Topolové se čtyřkolky dobře prodávaly i březnu, tedy v době, kdy už vládlo kalendářně jaro.

„Že je letošní zima opravdu dlouhá, se ukazuje na přetrvávajícím zájmu o vozidla s náhonem na všechna čtyři kola i po začátku astronomického jara. Zatímco v loni od začátku roku prodej čtyřkolek v podstatě stagnoval, letos jsme zaznamenali od ledna dokonce kontinuální nárůst, který zatím nekončí. Jen za březen jsme prodali o více než pětinu čtyřkolek více, než ve stejném měsíci loňského roku,“ uvedla.

Že se zájem o vozy s pohonem čtyř kol přesunul spíše k ojetým automobilům, než k novým, svědčí registrace uváděné Svazem dovozců automobilů ČR. Vloni v lednu jich započítali 2141, letos 2039, což je o 102 kusy méně. V únoru 2012 prošlo statistikou SDA 1915 aut s pohonem 4y4, letos ve stejném měsíci 1702, což je o 213 aut méně.

Letos si v kategorii čtyřkolek zatím vede nejlépe Škoda, kde svádí vyrovnaný souboj Yeti se Superbem, v závěsu za nimi je Octavia 4x4. Na čtvrtém místě je za první dva měsíce roku 2012 další koncernová značka VW – Passat.
 

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků