Dívka na sobotu: česká kráska Gabriela Kratochvílová jezdí v Cliu

To, že nová královna krásy dostane mezi jinými dary také automobil, berou vítězky i diváci u obrazovek už jako samozřejmost. První novodobá Miss Ivana Christová obdržela v roce 1989 ( ještě za totality) zájezd s CKM, předplatné časopisu Burda a šicí stroj. To až druhá Miss v pořadí, Renata Gorecká, si z ostravského finále v roce 1990 odvezla tolik žádanou Škodu Favorit.

Když dva týdny po letošním finále převzala klíčky od nového Renaultu Clio Grandtour Miss 2013 Gabriela Kratochvílová, už si asi nikdo nevzpomněl, že stejný typ, ale první generaci Clia, dostala za své prvenství v roce 1991 i Michaela Maláčová, dnešní zakladatelka a majitelka soutěže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Miss 2013 Gabriela Kratochvílová v Renaultu.

"Auto mi sloužilo několit let a ještě poté, co jsem ho prodala, jsem ho potkávala v Brně," vzpomínala před několika lety Michaela Maláčová na vůz, který v roce 1991 představoval pro Čechy málo dostižný luxus. Clio stálo přes 300 tisíc československých federálních korun (Škoda Favorit se pohybovala někde těsně nad 100 000 korunami).

Další Miss v pořadí, Pavlína Baburková v roce 1992, se stala majitelkou Fordu Fiesta. Třídvéřový vůz s motorem 1,1 litru stál 315 900 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední federální Miss, vítězka z roku 1993 Silvia Lakatošová dostala Citroën ZX. V levnější verzi stál 424 000 korun.

Připomeňme, že darovaný automobil byl v prvních letech soutěže pro první uchazečky o Miss jednou ze silných motivací účasti, ne-li tou hlavní. Pomineme-li začínající podnikatele, národ škodovkářů, trabantářů a žigulíkářů o vozech západních značek i přes otevřené hranice ještě víceméně snil.

Auta pro krásky v prvních letech ještě nevěnovala centrální zastoupení automobilek, ta buď neexistovala nebo teprve poskrovně vznikala. Takže auta pro Miss byla na bedrech sponzorů a každý rok si vítězka odvezla jiný typ a jinou značku.

Klepněte pro větší obrázek

Až postupem doby prodejci zjistili, že předávání klíčků v přímém přenosu před miliony televizních diváků je velmi slušná reklama, nehledě na zájem médií v pozdější době - jak se Miss jezdí, kolik platila pokut, jak svého miláčka opečovává...

Automobily však přinášely krasavicím vedle radosti a pýchy také problémy. V roce 1997 při finále v Plzni si Terezie Dobrovolná vybojovala vedle celkového prvenství i divácky titul Miss Sympatie. Problém byl v tom, že pro oba tituly věnovalo zastoupení značky Mercedes-Benz po jednom voze. Organizátor soutěže si po vyhlášení výsledků vymínil, aby čerstvá královna krásy jeden z vyhraných vozů ještě na pódiu „dobrovolně a s radostí“ věnovala na charitu.

Kuriozitou byly první ročníky České Miss, které probíhaly souběžně s tehdy původní soutěží Miss České republiky a kdy spolu soutěžili Miloslav Zapletal a Michaela Maláčová. Jedním z těch, kteří jí poskytli podporu a kapitál, byl i majitel autobazarů AAA Anthony J. Denny, takže v jednom z ročníků si vítězky převzaly do ročního užívání bazarové vozy.

Mezi další auta, která vozila české krasavice, patřila například také Škoda Felicia, Škoda Fabia, Ford Fiesta, Citroën ZX, Suzuki SX 4, Suzuki Swift, VW Golf, Seat Leon a další.

Renault se mezi „missí“ automobily vrátil přesně po dvaceti letech. Předloňská vítězka obdržela Renault Megane CC, loňská Česká Miss se mohla radovat z malého RenaultuTwingo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To je radosti... vítězka z roku 2011 Jitka Nováčková.

Významnou změnou pro poslední tři Miss je, že mohou jezdit v autech bez polepu, že se jedná o vůz České Miss. V dřívějších letech trvali sponzoři, aby minimálně rok do dalšího finále měla vítězka vůz oblepený nápisy a symboly soutěže. Renault na tom poslední dva ročníky netrvá.

„Je to na jedné straně reklama, na druhé straně to přitahuje nežádoucí pozornost k vozu ze strany těch, kteří třeba něco takového dívkám nepřejí,“ říká tisková mluvčí značky Jitka Skaličková. 

Klepněte pro větší obrázek
A tady jsou další krasavice - Renata Langmannová, první zprava (2006)...
Klepněte pro větší obrázek
... Eliška Bučková (2008)... 
Klepněte pro větší obrázek
... a Veronika Machová (2010).

 

Zajímavosti | Video | Paparazzi

Dívka na sobotu: explozivní Brazilky v čase karnevalu na vozech neudržíte


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků