Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

BMW se rozhodlo kompletně změnit směřování své divize i. Už se nebude soustředit výhradně na elektrické pohony. Nyní je jejím hlavním cílem vyvíjet systémy autonomní jízdy. Jedním z důvodů je ale i to, že se produkty divize i neprodávají moc dobře. Vlastně silně zaostávají za očekáváním.

Sportovní hybrid BMW i8 je exkluzivní kusové zboží, o tom se asi nemá cenu moc bavit. Ale masovým produktem měl být elektromobil BMW i3. Jenže v roce 2015 se ho prodalo jen pouhých 25 000 kusů. Navíc BMW nemá v nabídce model, který by se dokázal postavit chystaným elektromobilům konkurence.

Život řidiče | Bezpečnost | Elektromobily | BMW

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Místo toho se tak divize i soustředí na novou generaci elektrického auta, které již bude schopné jezdit úplně samo. Má jít o první sériové auto německé značky s funkcí plně samočinného řízení. Podle BMW se to celé jmenuje „Project i Next“ a vlastně nepůjde jen o auto jako takové, ale rovněž o snahu pochopit uvažování budoucího majitele či spíše uživatele autonomního auta.

Změna směřování divize i může souviset také s tím, že BMW uteklo několik důležitých postav z technického vývoje. Podle analytiků by se už v roce 2025 mělo po celém světě prodávat ročně okolo devíti milionů aut s pokročilými systémy autonomní jízdy, které nebudou ve většině situací vyžadovat zásah řidiče.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků