Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Mercedes-Benz třídy S generace W220 přišel na trh v roce 1998 a Mercedes-Benz třídy E generace W211 v roce 2002. Jedná se tedy o poměrně stará auta, ale jejich základní mechanické skupiny stále žijí a vyrábí se. Montovat je nadále bude čínská automobilka BAIC.

Ta totiž chystá „novou“ generaci sedanu, kombi a SUV. Základ nových aut nebude tvořit nic jiného než platforma Chrysler LX koncernu FCA Fiat-Chrysler, na které jezdí třeba Chrysler 300. A tato platforma zase není nic jiného než předek ze staré třídy S a zadek z třídy E včetně podvozkových dílů.

Zajímavosti | Video | Technika | Auta z Číny | Palivo | Ostatní značky

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Od Mercedesu bude dokonce pocházet i automatická převodovka a také motory, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 1,8 l a atmosférický šestiválec 3,0 l. Původní je i systém kontroly jízdní stability a základní elektronika řízení celého auta. Pokud tedy budeme počítat standardní životní cyklus okolo osmi let, přežijí původní komponenty z Mercedesů více než třicet let ve výrobě.

Produkty čínské automobilky BAIC jsou určeny výhradně pro domácí trh, ale pro českého spotřebitele to představuje jednu zásadní výhodu. O původní podvozkové díly na staré Mercedesy a Chryslery nebude ještě dalších několik let nouze...

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků