Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Kvalita vozů Opel se zdvihá, to je zřejmé. Horší už je to s image německé značky. Kam vlastně patří? Problém je, že to zřejmě pořádně nevědí nejen lidé z jejího vedení, ale ani z vedení koncernu General Motors, kam patří.

Prodejci Opelu jsou už z toho nervózní, tápou, neví, co bude. Potřebují, aby se GM jasně vyslovilo. Aby definovalo postavení Opelu a Chevroletu. Kdo kde stojí. Chtějí slyšet, zda Opel je nebo není značka přibližující se těm prémiovým.

Někteří dokonce přímo navrhují, aby GM orientoval Opel proti značce Škoda. To je podle nich ten správný soupeř, ne Volkswagen.

Reagují tak na slova, která řekl viceprezident GM Steve Girsky v březnu na autosalonu v Ženevě, že představitelé koncernu General Motors vidí koexistenci Opelu a Chevroletu podobně jako spolužití Volkswagenu a Škody.   

„Vezměte si Volkswagen a Škodu,“ řekl Girsky reportérům. „Opel bude dražší, s lepší výbavou, Chevrolet bude nabízet vozy levnější.“

I přes tato pronesená slova to ale vypadá, že u GM stále nevědí, co chtějí. „Jejich strategie se neustále mění,“ řekl analytik Christian Mayes ze společnosti Edward Jones. „Potřebují ty dvě značky, Chevrolet a Opel, lépe, výrazněji odlišit.“

Nyní to vypadá tak, že se GM snaží Opel a jeho vozy nabízet světu jako „předního evropského automobilového výrobce, který nabízí vysokou kvalitu, přitažlivé modely, postavené v duchu německého inženýrství“.   

Snaží se znovu nabídnout Opel jako tu dražší značku v Evropě, přitom za pochodu vymýšlejí strategii pro Chevrolet, pro jeho místo na trhu.

U Opelu nyní mají o co se opřít. Úspěch malého SUV Mokka je nezpochybnitelný. Hodně pozornosti přitahuje i mini Adam. Faktem ale také je, že Opel je v Evropě ztrátový již třináct let za sebou. 

Chevrolet je celosvětově prodávaná úspěšná značka GM společně s Cadillacem. V Evropě se mu ale nedaří. Opel letos na trhu s novými vozy v Evropě drží podíl 6,8 procent, oproti loňskému roku žádná změna. Zato Chevrolet ztrácí, přišel o čtyři desetiny, nyní má tržní podíl 1,1 procenta.
 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků