Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

36 komentářů

Josef
16. září • 0:51

Když se člověk podívá na vývoj cen elektromobilů a prudký růst dojezdu el. mobilů pod milion korun - prakticky dvojnásobek co 2 roky. Pak rozhodně nečekám ,že v roce 2030 budou lidé tolik kupovat drahé hybridy , když si za stejnou cenu budou moci koupit el. mobil s dojezdem 600km a dobou nabíjení 30 minut u pumpy. Podle mého názoru budou prodeje el. mobilů asi na polovině celkových prodejů. Budou si je kupovat ti, co hodně jezdí. Ta druhá polovina bude čistý benzín nebo diesel - budou si je kupovat ti, co potřebují s autem tahat těžké přívěsy ( lodě , karavany ) , velké SUV , nebo jezdí tak málo ,že se jim prostě el. auto nevyplatí - což je docela dost řidičů. Segment hybridů bude do 10% objemu trhu a koupí si ho ti ,kteří budou jezdit krátké trasy s velkým autem a pak pár krát za rok pojednou někam s lodí nebo karavanem . takže přes rok budou jezdit na el. energii a na dovolenou se zatíženým autem využijí hybridní pohon. Samozřejmě , že mluvím o osobních vozech nikoli o užitkových vozech, tam se patrně el. mobilita neprosadí tak rychle. Jinak to co je psáno v článku platilo před zhruba 2 lety , dnes se díky vývoji baterií fakticky změnil pohled automobilek na el. mobily a mnoho z nich v nich vidí jedinou alternativu do budoucna investují se ohromující peníze do vývoje, první el. mobil , na kterém jsem se podílel byl VW UP (2006-2007) a reálným dojezdem něco přes 100km , tedy ještě nebylo jasné jestli to půjde vůbec do výroby. Příští rok bude reálný dojezd 300 km a více podmínka úspěchu na trhu a ve vývoji jsou modely ještě s delším dojezdem s těmi už bude možné pohodlně jezdit i na dovolenou - půjde to na trh tak okolo roku 2020 automobilkám jde jen o to , aby si to lidé mohly za reálnou cenu koupit jinak to nemá smysl vyrábět .

Mičurin
1. července • 7:57

Podle mě se na 9% nedostanou. Už dnešní EURO6 dělá z dieselu zboží pro neználky a v budoucnu tohle zesílí i kvůli perfektně kultivovaným eletromotorům s charakterem břitvy.

pcwifi
1. července • 8:39

elektro ? ten smesny pokus udelat auto s normalnim dojezdem vzdy skoncil fiaskem, jesi nejaka krabicka na tuzkove baterky ujela 300km a nestala pod 4mega, tak to byla vyjimka ci zazraq. A ac udajne investuji nejake ty drobne do fabrik na baterky apod., tak neverim ze se do 7 let objevi neco skutecne vyznamneho ve smyslu cena do 2 mega, dojezd 1000km. A i potom to bude jen okrajove zbozi, protoze bezny smrtelnim proste neda za auto leckdy ani pul mega natoz vic.

Mičurin
1. července • 9:16

Málokdo v autě ujede v kuse víc jak 150 km na jeden zátah, takže přestávka na dobití není problém. Víc jak 200 km dojezd je poměrně málo potřebný. Těch 1000 km je blud v tvojí hlavě. Boom v oblasti aku již nastal v podobě opravdu masivních investic snad na všech kontinentech. I u hybridu si můžeš užít perfektní charakter elektromotoru. Diesel je symbol nekultivovanosti, smradu a zaostalosti. Lidi co se svezli v nějaké té elektrice si v 2,0TDI připadají dost retro a nekomfortně. O elektriku se neboj - pro naše štěstí má i silnou politickou podporu.

John
1. září • 21:46

Ja zasnem ake su vase znalosti a schopnosti co sa vizionarstva tyka. Radsej by som sa vratil k tym rastlinam pane..B-]

Pavel
2. července • 14:30

Ano, mě stačí dojezd Brna do Prahy v zimě, kdy topím a je třeba počítat i s nějakým zdržením v koloně takže svícení a topení. Takový elektromobil do 500 tis. kč máte?

bzzz
1. července • 11:07

Ja se citim fajn v elektru i v - podle tebe nekultivovanem smradlavem a zaostalem - 2litrovem dieselu. Supr bylo i benzinove nefoukane atmo, ale umele tlaky/regulace ho poslali do kytek. Navic kdyz to jde, snazim se maximalne vyuzivat maximalne MHD a verejnou dopravu.Symbolem nekultivovanosti a zaostalosti jsou spise prispevky a reakce jako od tebe. Moc to hrotis. Toto neni tridni boj. Je to evoluce a vetsina ridicu jsou vicemene rukojmi naladovych eko/normo/trendo-tvurcu.Preju hezky den.

Ota
1. července • 10:12

jako, ze se bude tisnit u jedny nabijecky 50 aut a cekat, az se jim to naloaduje?

Vladko
1. července • 10:07

Tu podporu myslíte tady u nas v ČR ?:-D

Neurotic
30. června • 23:03

Kde? V USA? To pochybuju, že si začnou amíci kupovat diesely, aby se na těch 9% dostali. Západní Evropa? Tam se bude jezdit na velbloudech. ČR? Tam budou jezdit ty auta co se ted prodávají jako nová na západě dieselů je určitě o hodně víc jak 9%:-D

Jim
30. června • 22:33

Zajímá mě výkon a spotřeba. Na emise kašlu.

milanekjablonecak
30. června • 22:11

Elektromobily zatím plněj tak akorát prdy dudy, jo kecama určitě, takže studie bych nechal těm, který na takovýdle kraviny dostávaj granty od ještě větších pitomců, než jsou sami.

Martin P.
30. června • 21:07

Jezdim na CNG a mam tichy a usporny motor (1 Kc/km) a uz nemam potrebu jezdit na naftu. Pred tim jsem mel dvoulitr naftu. Nyni mam asi petinove emise oproti naftaku.Ale je znat hlavne ta fin. uspora. A nelitaji za mnou cerna mracna, kdyz pridam plyn. Nic proti nafte, ale elektromobily a stlac. zemni plyn CNG ji casem vytlaci.

Lojza
3. července • 11:27

take bych chtel tichy a usporny motor na CNG alespon 250 koni upraveny primo z tovarny co mi nabidnete, a dojezd alespon 800km na jednu nadrz.

LOL
1. července • 7:00

nesmíš kupovat dehtomety od VW a Fordu. ;-) Jsou i diesely co nekouří, jeden takový mám, černé mraky z něj nejdou ani při max akceleraci.

pcwifi
1. července • 8:32

ale si nerozumime, me to nevadi, naopak tesi ze to hezky zahuli :-P

qwertz
1. července • 8:08

Nezáleží na značce, ale na DPF, který dnes mají všichni povinně. Takže jediným rozhodujícím faktorem je pak ten dobytek, co s tím jezdí (a pro úsporu servisních nákladů DPF vymontuje)

LOL
2. července • 18:13

Bohužel nemůžu souhlasit. Pár relativně nových VW/Fordů mám v okolí a na tuty nic vymontovaného, přemostěného ani neudržovaného nemají. Přesto čoudí...

Marek
3. července • 8:48

Mužou kouřít při regeneraci... Protože jsou studený a majitel jim dá čočku... Dost jezdím, a téměř jsem neviděl že by nějakej novej VW, škodovka nebo i ford kouřil...

pcwifi
30. června • 21:53

neni nad poradny dýýýýýým za autem B-] at to svisti, konící jen se probehnete :-D

Aladin
30. června • 19:20

Emisní nařízení škodí automobilovému průmyslu. Tudíž bych se moc divil, kdyby nepřispěchali lobisté a emisní zákony se zázračně neupravily. Emisní nařízení mají tyto hlavní důvody:
1) snížit ropnou závislost na Arabech, Číně, Rusku
2) souběžný efekt s bodem 1) - umělé vynucení rychlejšího tempa vývoje hi-tech. Každá civilizace v historii naší planety, která byla zároveň vládnoucí civilizací, stála na těžbě přírodních produktů a technologickém náskoku

Jindra
30. června • 20:47

Čína koupí ruskou ropu,Rusko koupí čínská auta a všichni budou spokojeni. My "vládci" planety si tu budem každý den nabíjet ta naše hi-tech autíčka.

neodborník
30. června • 21:33

....no a vladcům planety bude šumafuk, co si v Rusku počnou, až jim ropa dojde.

jarecek
30. června • 18:48

pri takovejch si vzpomenu na komrdesat zarucenejch predpovedi par roku zpatky, ze podil androidu na mobilech bude z tech tehdejsich cca 70 procent klesat. staci jit vedle na mm a pohledat :-D

neodborník
30. června • 19:04

Jenomže je taky spousta studií, které se realitě opravdu hodně přiblížily. No a za nějakých patnáct ještě dost dlouhých let je možné, že o diesly nebude velký zájem. Jaké byly předpovědi pro pevné linky ? Když už jsme u těch mobilů.

jarecek
1. července • 8:05

ale jo, to mate pravdu. i kdyz v te paralele jsou podle me trochu odlisnosti. u telekomunikaci bylo jasny, ze jedna technologie nahrazuje druhou. tady nam jich bezi nekolik zaroven (nejen benzin, nafta a elektro) a tezko predikovat, jak se bude ktera posouvat. viz treba prave soubeh vice mobilnich platforem. ale to je jen muj nazor. no big deal ..

eurohujer
30. června • 18:32

No hlavne by se meli eurokomisari zamyslet nad retarderama, nad povolenejma rychlostma, ono rozjizdeni na tricitku, brzdeni za sto metru na pet a pak zase rozjezd na tricet vytvori daleko vic emisi nez plunyla jizda 40 na ctyrku.

Martin
30. června • 17:55

Škoda, že se neudělá nezlobovaná studie, která by zjistila, že auta se podílí na znečišťování ovzduší naprosto zanedbatelně a především, že způsob měření automobilových emisí je naprosto nereálný...

mpolan
2. července • 17:35

Škoda, že hlupáci stále nepochopili, co je cílem snižování emisí aut...

sokar
30. června • 17:43

Celý problém emisí má jednoduché řešení a sice odstranit ty, kteří tyto normy vytváří v excelu. Zastavit to na euro 5 a hotovo.

Marty
1. července • 9:38

budeš muset přejít na benzín no, konec sazometů se blíží:-D:-D

!
3. července • 20:33

Přímovstřikový benzíňák má produkci sazí pár tisíckrát větší oproti dieselu s euro 6. Pěkně sis naběh.

Pavel
2. července • 14:26

Přeplňované benzíny ty desely v produkci sazí dokonale nahradí.

qwertz
1. července • 5:56

...prohlásil majitel dehtometu:-DEURO 5 je naprosto nesmyslná norma už jen proto, že na turbochrochty klade nižší nároky než na benzín.

John
30. června • 17:11

No takychto prognoz tu uz bolo.B-]

Pavel
2. července • 14:24

U nás bude v roce 2030 vyrcholit jejich nabídka v AAA.

Doporučujeme

Články odjinud