Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Naftové motory se navzdory emisnímu skandálu stále těší velké oblibě. Už za pár let by tomu ale měl být podle všeho konec. Jejich popularitu mají v budoucnu začít přebírat zejména elektromobily. Za důvodem ale nehledejte změnu preferencí u zákazníků, nýbrž stále přísnější předpisy, které mají elektromobily prosadit za každou cenu.

Společnost AlixPartners vypracovala studii, která odhaduje budoucí vývoj. Cesta, kterou se bude automobilová doprava ubírat, je podle nich poměrně jasná - budou to elektromobily. Právě elektrifikace je prý jedinou možností, jak plnit čím dál přísnější emisní normy. Konvenční spalovací motory prý už za pár let nedokážou plnit stanovené normy, takže automobilky v zásadě čekají jen dvě cesty - platit velké daně za jejich překročení, nebo se přeorientovat na výrobu elektromobilů.

Zajímavosti | Technika | BMW | Palivo

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Většina z nich si nejspíš vybere tu druhou možnost. Do roku 2022 má počet továren na výrobu spalovacích motorů klesnout na 55 z loňských 62. A na straně druhé má narůst počet továren na elektromotory z aktuálních 26 na rovných 40. Poměr se má až do roku 2030 dále měnit v nastoleném trendu, což se pochopitelně odrazí také na podílu prodaných dieselů.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo | Cestování

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Žebříčku by měly za necelých patnáct let vévodit benzínové hybridy s podílem 28 %, následované klasickými benzínovými modely s 25 %. Následovat budou čisté elektromobily s 20 %, plug-in hybridy se spalovacím motorem by měly mít na trhu podíl 18 %. Diesely by měly prodeje uzavírat s pouhými 9 procenty.

Jak vidíte budoucnost automobilové dopravy vy, dali byste přednost hybridu či čistému elektromobilu před naftovým autem s velkým dojezdem?

Podíl na trhu v roce 2030 Druh pohonu
28 % Hybrid se zážehovým motorem
25 % Zážehový motor
20 % Elektromobil
18 % Plug-in hybrid se zážehovým motorem
9 % Vznětový motor
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků