Dieselový šestiválec od BMW má dostat tři turba a 350 koní

Podle nejnovějších zákulisních informací, se konstruktérům německé automobilky BMW zřejmě zdá být současný výkon třílitrového dieselu nedostatečný. V současnosti sice činí 210 kW/286 koní, což rozhodně není málo, ovšem sportovně-úsporně-těžká X5, kam by měl inovovaný agregát směrovat, výkonu zkrátka vyžaduje více. Místo osazení větším agregátem se však automobilka pohrává s myšlenkou přidat tomuto třílitru ještě třetí turbodmychadlo. Výkon tohoto motoru by se pak mohl vyšplhat až někam k hodnotě 350 koní a ptáte se proč tohle všechno?

BMW již předčasem avizovalo představení nové verze modelu X5, který by se mohl pochlubit dostatečným výkonem pro velmi svižnou jízdu a zároveň by se jeho spotřeba udržela v relativně normálních mezích. I právě proto má novinka disponovat paketem Efficient Dynamics, který zahrnuje třeba systém stop and start nebo systém regenerativního brzdění. Součástí bude i vylepšená aerodynamika, takže X5 by mohla být vhodnou alternativou pro ty, kteří rádi sešlápnou plyn o trochu víc a zároveň nechtějí, aby se spotřeba vyšplhala do astronomických čísel. Na konkrétnější informace si ale ještě budeme muset počkat.
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků