Dieselový Mercedes ML Hybrid se chystá na scénu

Mercedes-Benz se chystá již letos vstoupit mezi výrobce vozů s hybridním pohonem. Po třídě S dojde i na velké SUV ML.

První vlaštovkou na poli hybridních Mercedeů bude model S400 BlueHYBRID, benzinovo-elektrická varianta velkého sedanu řady S. Koncem letošního roku se však dočkáme i druhého k životnímu prostředí svým způsobem přátelského „medvěda“. Bude jím velké SUV ML, jež nabídne dále modifikovanou pohonnou jednotku, odvozenou z typu S400 BlueHYBRID. Důležitou změnou však nebude jen trvalý pohon všech kol, ale záměna zážehového spalovacího motoru za vznětový. Půjde o čestiválec 3,2 CDI využívající technologie Bluetec.

Podle vyjádření automobilky se bude výkon hybridního vozu Mercedes-Benz ML pohybovat okolo 340 koní, tedy v oblasti srovnatelné se stávajícím typem ML500. Hlavním posláním elektromotorů bude zlepšovat akceleraci a shromažďovat elektrickou energii vznikající při brždění v dodatečně instalovaných akumulátorech. Nový vůz však bude schopen dosahovat zajímavých hodnot spotřeby nafty a emisí i při cestách po městě a na kratší vzdálenosti, kde se bude Mercedes moci pohybovat pouze silou elektřiny. Spalovací motor je osazen také systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách, takže je údajně jeho spotřeba o 30 % nižší než u srovnatelně výkonného vozu s konvenčním zážehovým motorem. Na kilometr jízdy přitom vyprodukuje méně než 200 gramů CO2. Je to v dané třídě jistě zajímavá hodnota, na druhou stranu jsou dnes běžně na trhu auta s emisemi takřka polovičními, a to i přes použití běžného a o poznání levnějšího spalovacího motoru. Na věci se tak toho mnoho nezmění a ulicemi měst se dále budou za řevu karcinogeny produkujícího dieselu ploužit mohutná SUV, jejichž vlastnosti naprostá většina uživatelů ani nemůže využít...

Mercedes S400 BlueHYBRID se v Evropě začne prodávat letos v červnu, v srpnu se objeví v Číně a v září si jej budou moci objednat i zákazníci v USA. Model ML s hybridním pohonem bude následovat s jen minimálním odstupem. První hybrid ML se v podobě studie ML450 představil předloni ve Frankfurtu, ale pod kapotou oproti sériovému provedení ukrýval na místě spalovacího motoru šestiválcovou zážehovou jednotku, přičemž slibovaný výkon pohonné soustavy této studie dosahoval 320 koní. Použití dvou elektromotorů o celkovém výkonu 61 koní přitom zvýšilo točivý moment na celkových 480 Nm. Mercedes tehdy uváděl průměrnou spotřebu 7,7 litru benzínu na 100 km jízdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML450 Hybrid

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S400 BlueHYBRID
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků