Dieselový Mercedes ML Hybrid se chystá na scénu

Mercedes-Benz se chystá již letos vstoupit mezi výrobce vozů s hybridním pohonem. Po třídě S dojde i na velké SUV ML.

První vlaštovkou na poli hybridních Mercedeů bude model S400 BlueHYBRID, benzinovo-elektrická varianta velkého sedanu řady S. Koncem letošního roku se však dočkáme i druhého k životnímu prostředí svým způsobem přátelského „medvěda“. Bude jím velké SUV ML, jež nabídne dále modifikovanou pohonnou jednotku, odvozenou z typu S400 BlueHYBRID. Důležitou změnou však nebude jen trvalý pohon všech kol, ale záměna zážehového spalovacího motoru za vznětový. Půjde o čestiválec 3,2 CDI využívající technologie Bluetec.

Podle vyjádření automobilky se bude výkon hybridního vozu Mercedes-Benz ML pohybovat okolo 340 koní, tedy v oblasti srovnatelné se stávajícím typem ML500. Hlavním posláním elektromotorů bude zlepšovat akceleraci a shromažďovat elektrickou energii vznikající při brždění v dodatečně instalovaných akumulátorech. Nový vůz však bude schopen dosahovat zajímavých hodnot spotřeby nafty a emisí i při cestách po městě a na kratší vzdálenosti, kde se bude Mercedes moci pohybovat pouze silou elektřiny. Spalovací motor je osazen také systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách, takže je údajně jeho spotřeba o 30 % nižší než u srovnatelně výkonného vozu s konvenčním zážehovým motorem. Na kilometr jízdy přitom vyprodukuje méně než 200 gramů CO2. Je to v dané třídě jistě zajímavá hodnota, na druhou stranu jsou dnes běžně na trhu auta s emisemi takřka polovičními, a to i přes použití běžného a o poznání levnějšího spalovacího motoru. Na věci se tak toho mnoho nezmění a ulicemi měst se dále budou za řevu karcinogeny produkujícího dieselu ploužit mohutná SUV, jejichž vlastnosti naprostá většina uživatelů ani nemůže využít...

Mercedes S400 BlueHYBRID se v Evropě začne prodávat letos v červnu, v srpnu se objeví v Číně a v září si jej budou moci objednat i zákazníci v USA. Model ML s hybridním pohonem bude následovat s jen minimálním odstupem. První hybrid ML se v podobě studie ML450 představil předloni ve Frankfurtu, ale pod kapotou oproti sériovému provedení ukrýval na místě spalovacího motoru šestiválcovou zážehovou jednotku, přičemž slibovaný výkon pohonné soustavy této studie dosahoval 320 koní. Použití dvou elektromotorů o celkovém výkonu 61 koní přitom zvýšilo točivý moment na celkových 480 Nm. Mercedes tehdy uváděl průměrnou spotřebu 7,7 litru benzínu na 100 km jízdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML450 Hybrid

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S400 BlueHYBRID
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků