Aféra kolem produkce emisí u dieselových motorů koncernu Volkswagen nabírá čím dál větších rozměrů. Zatím se týká jedenácti milionů aut osazených naftovým dvoulitrem, jenže toto číslo by se mohlo ještě dále navýšit. V podezření je totiž také třílitrový naftový šestiválec montovaných do modelů Porsche nebo Audi.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
Píše o tom například The Independent s tím, že by se stejný problém jako u motoru 2.0 TDI mohl týkat také vznětového šestiválce montovaného do Porsche Cayenne, Audi Q5, A6, A7 a vlajkové lodi A8. Po odhalení softwaru u čtyřválce teď California Air Resources Board otestuje právě větší naftový motor. Porsche se zatím k této skutečnosti odmítlo vyjádřit a stejně tak učinilo rovněž Audi.
Kromě samotného softwaru je nemalým problémem také fakt, že Volkswagen o této skutečnosti úřadům dost dlouho lhal, protože začátek celé této aféry je více než rok starý.