Dieselgate: Šéf Volkswagenu reaguje na aféru s emisemi

Volkswagen dnes odpoledne zveřejnil video s prohlášením prof. dr. Martina Winterkorna k současné aféře s podváděním při emisních testech v USA. 

Winterkorn na úvod nedlouhého prohlášení říká, že nesrovnalosti v emisích „jdou proti všemu, co Volkswagen představuje“. Tvrdí, že ani on sám nemá v tuto chvíli odpovědi na všechny otázky, ale že na jejich nalezení se pilně pracuje. 

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Palivo | Krimi

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Ředitel Volkswagenu dále slibuje úplné, podrobné a transparentní vyšetření kauzy. Říká, že automobilka plně spolupracuje s úřady a že podobná manipulace „se už nikdy nesmí opakovat“. 

„Dámy a pánové, miliony zákazníků po celém světě důvěřují naší značce, našim automobilům i našim technologiím. Hluboce lituji toho, že jsme jejich důvěru narušili. Chtěl bych se také formálně omluvit zákazníkům, úřadům i celé veřejnosti,“ pokračuje.

Dále se Winterkorn obrací k zaměstnancům a říká, že nelze dopustit, aby tisíce z nich doplácely na chyby, jichž se dopustilo „několik málo“ jednotlivců. Na závěr slibuje, že automobilka udělá vše, co bude potřeba, aby minimalizovala škody a znovu si získala důvěru zákazníků i zaměstnanců.

„Dávám své slovo, že to vše budeme podnikat s maximální otevřeností a transparentností, uzavírá.

Kvůli kauze se ve středu mimořádně sejde řídicí komise dozorčí rady skupiny Volkswagen. Bernd Osterloh, který v ní zastupuje zaměstnance, se už nechal slyšet, že bude po Winterkornovi požadovat „rychlé a podrobné“ vysvětlení celé záležitosti. Další člen dozorčí rady, německý politik Olaf Lies prohlásil, že aféra bude mít personální dohru. Winterkornovy dny v čele největší evropské automobilky se s nejvyšší pravděpodobností chýlí ke konci.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků