Dieselgate: Šéf Volkswagenu reaguje na aféru s emisemi

Volkswagen dnes odpoledne zveřejnil video s prohlášením prof. dr. Martina Winterkorna k současné aféře s podváděním při emisních testech v USA. 

Winterkorn na úvod nedlouhého prohlášení říká, že nesrovnalosti v emisích „jdou proti všemu, co Volkswagen představuje“. Tvrdí, že ani on sám nemá v tuto chvíli odpovědi na všechny otázky, ale že na jejich nalezení se pilně pracuje. 

Zajímavosti | Volkswagen | Palivo | Dieselgate | Krimi | Byznys

Aféra TDI: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Ředitel Volkswagenu dále slibuje úplné, podrobné a transparentní vyšetření kauzy. Říká, že automobilka plně spolupracuje s úřady a že podobná manipulace „se už nikdy nesmí opakovat“. 

„Dámy a pánové, miliony zákazníků po celém světě důvěřují naší značce, našim automobilům i našim technologiím. Hluboce lituji toho, že jsme jejich důvěru narušili. Chtěl bych se také formálně omluvit zákazníkům, úřadům i celé veřejnosti,“ pokračuje.

Dále se Winterkorn obrací k zaměstnancům a říká, že nelze dopustit, aby tisíce z nich doplácely na chyby, jichž se dopustilo „několik málo“ jednotlivců. Na závěr slibuje, že automobilka udělá vše, co bude potřeba, aby minimalizovala škody a znovu si získala důvěru zákazníků i zaměstnanců.

„Dávám své slovo, že to vše budeme podnikat s maximální otevřeností a transparentností, uzavírá.

Kvůli kauze se ve středu mimořádně sejde řídicí komise dozorčí rady skupiny Volkswagen. Bernd Osterloh, který v ní zastupuje zaměstnance, se už nechal slyšet, že bude po Winterkornovi požadovat „rychlé a podrobné“ vysvětlení celé záležitosti. Další člen dozorčí rady, německý politik Olaf Lies prohlásil, že aféra bude mít personální dohru. Winterkornovy dny v čele největší evropské automobilky se s nejvyšší pravděpodobností chýlí ke konci.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků