Zelená německá buzerace! Já si nedávno koupil VW v Áčkách a jestli mám eko motor nebo ne je mi úplně ukradený. Hlavně že auto jezdí!
Já zas jedu doservisu s autem z Auto ESA TDI co se furt kazí. To byl teda kauf. Passata v ESA už nikdy.
Také jeden názor pro zamyšlení:http://auto.idnes.cz/jeremy-clarkson-afera-die... ...
Panom 'novinarom' trvalo 24 hodin, kym spravu zverejnili pre svojich citatelov. Bud su natolko neschopni, alebo islo o to, aby fakt, ze VAG dostal od nemeckych uradov po hube, zapadol v piatok vecer...No a dalsi kusok, ktory sa podaril redakcii je skreslit spravu a obmedzit povinnu zvolavacku na Nemecko, hoci uz vcera bolo jasne, ze pojde o celoeuropsku akciu.Je naozaj neuveritelne, ako sa cesky novinar snazi za kazdu cenu tvrdit, ze 2+2=5, hoci vedenie VAG uz mesiac pozna, a verejne priznava, ze spravnu odpoved pozna.Teraz neviem, ci je vacsie vlezdoprdelectvo redaktorov alebo ich hlupost.
Tyto automobily vyrazne klesnou na hodnote, jak v bazarech tak u majitelu. Je to konec nafty v osobacich, cilena akce .... Je jasne ze povinna uprava znehodnoti urcite vlastnosti... ktere neprokazete vlivem stari motoru a certifikovane zkusebny pujdou na ruku statu.
Stačí se podívat na:http://www.hwag.com/media/archive2/Abgasreduk... ... a nachvilku se zamyslet, aby měl člověk jasno.Hodně mě baví jak lidi nadávají na "čoudící" diesely a jak se musí ty rok dva staré auta okamžitě a povinně snad celé předělat, protože nedodržují normu Euro 5 či 6. A nikomu vůbec nedochází, že produkují zhruba stejně zplodin jako Euro 4, takže pořád produkují mnohem méně škodlivin než 90 - 95% aut na silnici. A tam patří jak staré diesely tak staré benzíny.A že někomu auto splňuje normy a pravidelně chodí na technickou a emise a cítí se hrozně poškozen je zábavné, zvlášť když ten jeho 15+ let starý křáp splňuje pouze normu EURO 1(pokud vůbec) a jeho auto vyprodukuje mnohem víc nebezpečných látek než diesel z této kauzy.První co by se mělo řešit, aby vymizela stará auta, které doopravdy produkují obrovské zplodiny.Pak by bylo potřeba aby normy nedělali politici nebo úředníci, ale lidé z oboru, protože očekávání, že během pár let auta místo produkce zplodin budou fungovat jako čističky vzduchu je neuvěřitelně stupidní. A jelikož fyzikální zákony odrbat nejdou tak výrobci (protože museli jinak by to mohli zabalit a jít všichni na pracák) začali odrbávat zákony EU.Bohatě postačí když normy se budou pomalu a lehce zpřísňovat místo aktuálního skokového postupu, aby výrobci stíhali přicházet s rozumnými technickými řešeními a ne podvody. Lidé si budou moci vybrat auto jaké chtějí a stát např. daňově zvýhodní ty auta, která budou splňovat přísnější limity.
To co píšeš je moc hezké,ale tady jde spíš o princip,takhle to někdo natavil a pravidla by se dodržovat měla.A pokud to Wv,nebo kdokoli jiný bude ojebávat tak má být potrestaný!Spousta výrobců si to uvědomila a naftu v US ani nenabízí(asi vědí proč)V čem je nafta výhodnější?Pokud by nebyl pokřivený trh a nafta danově zvýhodněná tak toho opravdu moc neni.Vůbec nezávidim majitelům,ale pokud se nad tim mávne rukou tak je to špatně,samozřejmě že majitelé si koupili nějaký výrobek podle parametrů na který je ten motor stavěný,takže nějakým softwarem bych se taky nespokojil.To že tu po silnicích jezdí to co jezdí je jiná věc a má to řešit někdo jiný,ale to co udělal Wv je nehorázný PODVOD !!!p.s. dnes jsem už i četl že mají problém v americe i Euro 6
Také jeden názor pro zamyšlení:http://auto.idnes.cz/jeremy-clarkson-afera-die...... ...
Nebezpečné látky vypouští evropská komiseB-]
Zabít frau Merkel není zločin. Je to cesta do nebe :-D
Nebožák co se narodil EU bude po narození vočipovám + otisky prstů. A za trest bude mít vyšší daně (na uprchlíky) nebude smět slavit Vánoce a žrát vepřové. :-D Občanská válka bude. Možná i světová.
Jako majitel tohoto motoru se tedy ptám:- co se stane když nenavštívím servis? oprava není, výměnou vstřiků, FAPu, odlučovače nebo EGR tento problém nevymizí logicky dojde k omezení výkonu a tím snížení emisí a to nechci, samozřejmě že ve VW si na to vymyslí nějákou pohádku aby to vyznělo, že úprava je zcela normální- co se stane když mě s neupraveným autech chytí policie v Něměcku?
Myslím, že pokud máte vstřiky v pohodě, vyhozený DPF filtr a zaslepený EGR ventil a měníte olej co 15 000 km, tak Vás to trápit nemusí. Navíc díky tomu, že budete jezdit za méně paliva a automobil Vám déle vydrží. Nehledě tomu, pokud máte odborně provedený chip, tak je i vozidlo celkově bezpečnější díky většímu jak výkonu, tak i kroutícímu momentu, což se nejen při předjíždění hodí.
A jak to policie v Německu pozná?:-D
nemyslim ze je problem hodit VINka do databaz a ak by za to davali dostatocne mastnu pokutu, tak by sa to aj ciastocne vratilo
podle mnoha nazoru jsou schopni merit emise primo pri silnicni kontrole, ale nevim jestli to tim zjisti.... Doufam ze na to nezavedou nejakou specialni kontrolu. Tim vyhledanim VIN v databazi by to ale rozhodne slo, beztak ty VIN u aut z "vychodu" radi kontroluji.
Fašismus v praxi? :-D
Ťok podle mě jede tu linii současné vlády / ANO - hlavně nikoho moc nedráždit. Babiš nechce, aby lidi jitřili nějaké emoce, jako je třeba pomyšlení, že jejich auto by muselo povinně do servisu. Vždyť se to týká hoooodně lidí v ČR. Přece slíbili, že bude líp, ale teď by líp nebylo, protože by to hůř jelo a víc žralo. Jsou to sr*či, protože se bojí udělat nepopulární krok.
Ta akce by měla být celoevropská,když nám Frau Merkel povinně cpe islamisty,tak ať stáhnou všechny čouďáky a opraví to. A že to pak nepojede,nezájem,ať to vykoupí zpět nebo odškodní majitele. Chci dýchat čistý vzduch.
Ludvíku, pokud chceš dýchat čistý vzduch, tak by ses měl zamyslet na realitou, jak jsem již jinde uvedl. Minulý rok byla situace v Česku na trhu s osobními auty následující: 40 % vozů bylo nových (vyrobeno nebo dovezeno) a 60 % tvořily dovezené ojetiny, z nichž 50 % bylo starší 10 let. V takové situaci je zcela směšné řešení "chyby" v software naftových motorů. Zejména, když se zcela běžně provádí chipování motorů, což je zásah do software řídící jednotky. Některé firmy to snad dělají v souladu s normami Euro, ale řada "expertů" to udělá zcela po svém a český zákazník je spokojený, že mu motor po úpravě dobře táhne. Co mu "táhne" ale z výfuků, to ho už nezajímá (některé staré nafťáky jsou "nádherně vytúněné soudě podle oblak černého dýmu valícího se z výfuků...). Proč tedy řešit svolávací akce na opravu software, když se to týká v Česku minima vozů a skutečný problém vykazuje naprostá většina prastarých aut nejen naftových ale i benzinových?Nebo si myslíš, že dovezené ojetiny starší 10 let, které mají najeto mraky km a ne zrovna výjimečně jsou v žalostném stavu, jsou méně škodlivé než nová auta s "chybou" v software? Měl bys spíše křičet: "Zakažte dovoz starých ojetých aut a nedělejte v Česku na komunikacích "vrakoviště". Já bych to osobně přivítal. Jsem naštěstí v situaci, kdy si mohu dovolit kupovat jen nová auta. Ale co takoví, co takové štěstí nemají a auto nutně potřebují k životu na vesnicích na dojíždění do práce apod. a prastará ojetina za pár korun je pro ně jediná možnost? Pokud by se to zpřísnilo a zmizelo ze silnic 50 procent aut, to by byla pohoda, to by se mi líbilo... Jenže nemohu být přece "sobec"....Trošku Ludvíku přemýšlej a neblbni na základě to, když někde v tisku přečteš "tutovku" o "podvodech", která je v konečném důsledku u nás naprosto bezvýznamná vzhledem k tomu, co všechno a v jakém množství po silnicích v Česku jezdí.
Jake strasne emise podle Tebe produkuji stara auta rekneme na urovni benzinove Felicie? Jestli to nema odstraneny katalyzator tak zadny vazny problem nevidim, jestli ma, tak to nemuze projit EK. Urcite jsou i vraky ktere vypousteji skodliviny, ale to uz obvykle trapi i majitele ze mu to zere palivo/olej, netahne, spatne startuje a hlavne neprojde STK a EK. Moc bych ta stara auta do jednoho pytle nehazel, hlavne emise NOx a mikroskopickych pevnych castic jsou problemem spis u tech novych a taky je to individualni.
Blbečku nájdi mi feldu ktorá má po tých rokoch funkčný katalizátor. Resp. nájdi mi majitela feldy ktorý do nej kúpi nový katalizátor. :-D
Přesně tak. Auta Euro3 jsou v naprosté pohodě. Jen média z nich dělají strašák. Ono v podstatě se zas tak nic hrozného neděje. Ale je potřeba z toho udělat humbuk, aby si lidi nevšímali jiných věcí, třeba proč jim auta nevydrží tak dlouho a proč je tu tolik kurvítek....
Asi jsem to uplne nepochopil, ale co se zmeni navstevou servisu? Vzdyt ten software funguje pouze pri homologaci. Auto najednou nezacne jezdit o nic vic ekologicteji nez predtim.Tady zase rozhodoval nekdo kdo o cele kauze nema ani paru.
Nic
Populismus je českým politikům přítomen hluboko pod kůží. Pan ministr si neuvědomuje, že je státním úředníkem a ne manažerem v soukromé firmě. Stát si platíme, aby hájil zájmy občanů, nikoli zájmy majitelů postižených dieselů. Přesto, že nic neprovedli. Díky podvodu koncernu VW se stali majiteli vozidla, které může potenciálně svými emisemi ohrožovat životní prostředí občanů, kteří rovněž nic neprovedli. Takže stát má povinnost nařídit podvedeným majitelům aut s podvodným softwarem návštěvu servisu za účelem provedení příslušných úprav. Pokud pak nebude majitel s chováním svého auta spokojen, měl by se obrátit na podvodného dodavatele, tedy koncern VW, s požadavkem na vrácení zboží. Pokud mu nebude vyhověno, má plné právo podat na podvodného dodavatele žalobu u soudu. Případně se spojit přes právníky s dalšími postiženými majiteli a podat hromadnou žalobu na náhradu škody. Tak má fungovat stát a potažmo svobodný trh. Pane Ťoku...
Přesně tak. Pan Ťok mne udivuje. Na ochranu spotřebitelů tady jsou jiné rezorty. Škoda Auto a.s. je častým příjemcem všemožných dotací a proto by Ťok měl tvrdě vyžadovat povinnou výměnu SW u všech postižených vozů. Tady nejde o majitele těch vozů, tady jde především o zdraví nás všech.
A co ti brání podat žalobu na VW? Můžeš vydělat melouny ;-)
A svoboda je taky o tom, že jsem si něco řádně homologovaného, vyhovující legislativě zaplatil z legálně nabytých příjmů a nikdo nemá právo mě šikanovat k nějaké prohlídce. O tom, že se SW upraví a fyziku nejde obejít = zhoršení výkonu není pochyb. Pak se můžeš chytrolíne soudit. Odečtou ti 5 let užívání vozu a dostaneš vyplacený šušeň za který si akorát zaplatíš toho tvého právníka...
Až z tvého křápu dostanu rakovinu, tak tě půjdu zapíchnout. A dostaneš přes kušňu i bez šikanování.
Spíše si stěžuj na ojeté "křápy" starší 10 let, které se ze západní Evropy do Česka každoročně dováží.:-) Těch aut s "podvodným" softwarem je proti nim nepatrný zlomek a škodí životnímu prostředí násobně méně, než ty prastaré ojetiny s vyběhanými motory (často už bez fitrů, katylyzátorů,...). Měl bys křičet: "Pryč se všemi auty staršími 10 let." (mně by se to osobně líbilo, kdyby zmizela polovina aut z komunikací, protože jezdím jen s novými auty...) :-) A potom dostaneš přes kušňu od těch lidí, kteří potřebují auto každý den, aby se dostali z vesnic do práce, za doktorem, do nemocnice a do obchodu, a na nová auta nemají. Prober se Ludku_II a nechovej se a neargumentuj jako debil...:-)
Je to přesně naopak. Stát má právo "šikanovat" své občany v zájmu například většiny ostatních. Od toho je to stát. Mně se taky nelíbí, že musím se svým autem co dva roky na technickou prohlídku. Nařídil to stát a nic s tím nenadělám. Podobnost s podezřelými diesely není náhodná. Navíc, výrobce se sám přiznal, že do svých aut instaloval zařízení, jehož účelem je obcházet státem nařízené měřící procedury. To znamená, že byl podveden nejen vlastník takového dieselu, ale hlavně stát! Majitele tedy musí vyzvat, aby se dostavil do servisu a nechal své auto opravit. Pochopitelně bezplatně. A koncern VW usiluje získat zpět ztracenou reputaci. To již deklaroval mnohokrát. Myslím si, že jako jeho zákazník jsi ve velké výhodě. Jenom se zkrátka musíš postarat a využít jí. :-))
Návštěvou servisu ti udělají přehrátí SW řídící jednotky:a) smažou režim, který rozpozná měřící cyklus a tomu přiřadí jinou sadu dat (mapu), kde se emise vejdou do limitu. Na provoz to nebude mít žádný vliv...b) nahrátím SW splňující EU5 v reálném provozu bys získal odhadem 66kW a 200Nm namísto 103/320. A ty místo bezproblémového ježdění budeš řešit soudní tahanice. Když je to tvoje hobby...SW který plní normy nemají a 90% žádné automobilky. Tak už se probuď a netrvej na sploštění zeměkoule, když to kdysi kdosi vymyslel...
A když si koupíš Vlašák se salmonelou, tak ho taky sníž i když budeš vědět že ji má.
Když v Německu, tak i u nás to bude povinné. Jestli bude pak možné znova čipovat, tak na tom čipovači pěkně zbohatnou.
Jak se slyšel inde , tak oni budou muset údělat povinně svolavačku, ale lidé na ní nebudou muset povinně jít. Geniální toho Švejka máme opravdu společneho.
Myslím, že naše MD zatím tvrdí, že svolávání povinné rozhodně nebude.
Nebude,protože si někdo na MD uvědomil realitu v Česku. Za minulý rok byla situace následující: 40 % vozů bylo nových (vyrobeno nebo dovezeno) a 60 % tvořily dovezené ojetiny, z nichž 50 % bylo starší 10 let. V takové situaci je zcela směšné řešení "chyby" v software naftových motorů. Zejména, když se zcela běžně provádí chipování motorů, což je zásah do software řídící jednotky. Některé firmy to snad dělají v souladu s normami Euro, ale řada "expertů" to udělá zcela po svém a český zákazník je spokojený, že mu motor po úpravě dobře táhne. Co mu "táhne" ale z výfuků, to ho už nezajímá (některé staré nafťáky jsou "nádherně vytúněné soudě podle oblak černého dýmu valícího se z výfuků...). Proč tedy řešit svolávací akce na opravu software, když se to týká v Česku minima vozů a skutečný problém vykazuje naprostá většina prastarých aut nejen naftových ale i benzinových?V celém kontextu je moc hezké, jak bohatá západní Evropa řeší situaci na silnicích a průměrné stáří vozového parku a co dělají se starými ojetinami. Rád bych věděl, kolik vůbec na Západě sešrotují starých vozů. Pro ně je pohodlnější a efektivnější stará auta jednoduše prodat do Východní Evropy (a také do Česka, které svým vozovým parkem patří spíše na ten Východ).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.