Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Německý úřad pro dohled nad automobilovým trhem (KBA) odmítl plánovanou dobrovolnost svolávací akce kvůli kauze Dieselgate. U našich západních sousedů proto budou muset do servisů povinně všichni majitelé dotčených automobilů, což pro Volkswagen znamená dohromady dostat na prohlídku 2,4 milionu vozů. 

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Názory

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Němečtí majitelé koncernových modelů s motory řady EA 189 musí začít jezdit do servisů začátkem příštího roku a vše má být do konce téhož roku vyřešené. Dohlížet na to chce právě v úvodu zmíněný úřad KBA, který také zaslal dopis týkající se této skutečnosti českému ministerstvu dopravy. 

Dan Ťok zatím prohlašoval, že u nás bude návštěva servisů dobrovolná. Jestli se toto stanovisko změní, to zatím ministerstvo ještě neví. Obrátilo se s dotazem do Anglie, kde probíhají evropské homologace modelů Škoda a podle odpovědi se údajně zařídí. 

Zajímavosti | Dieselgate | Volkswagen | Byznys

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

"Nebudeme přijímat nějaká unáhlená rozhodnutí ohledně povinnosti nebo dobrovolnosti svolávací akce. Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemůžou. Nicméně jsme nyní v kontaktu s německými a britskými autoritami, se kterými řešíme další postup," říká ministr dopravy Dan Ťok.

Jen připomeneme, že se stále neví, jaká vlastně opatření v servisu mají být realizována. I český ministr dopravy pouze obecně uvádí zmínky o novém softwaru a případné instalaci zařízení, které vylepší emise. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků