Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Německý úřad pro dohled nad automobilovým trhem (KBA) odmítl plánovanou dobrovolnost svolávací akce kvůli kauze Dieselgate. U našich západních sousedů proto budou muset do servisů povinně všichni majitelé dotčených automobilů, což pro Volkswagen znamená dohromady dostat na prohlídku 2,4 milionu vozů. 

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Názory

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Němečtí majitelé koncernových modelů s motory řady EA 189 musí začít jezdit do servisů začátkem příštího roku a vše má být do konce téhož roku vyřešené. Dohlížet na to chce právě v úvodu zmíněný úřad KBA, který také zaslal dopis týkající se této skutečnosti českému ministerstvu dopravy. 

Dan Ťok zatím prohlašoval, že u nás bude návštěva servisů dobrovolná. Jestli se toto stanovisko změní, to zatím ministerstvo ještě neví. Obrátilo se s dotazem do Anglie, kde probíhají evropské homologace modelů Škoda a podle odpovědi se údajně zařídí. 

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

"Nebudeme přijímat nějaká unáhlená rozhodnutí ohledně povinnosti nebo dobrovolnosti svolávací akce. Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemůžou. Nicméně jsme nyní v kontaktu s německými a britskými autoritami, se kterými řešíme další postup," říká ministr dopravy Dan Ťok.

Jen připomeneme, že se stále neví, jaká vlastně opatření v servisu mají být realizována. I český ministr dopravy pouze obecně uvádí zmínky o novém softwaru a případné instalaci zařízení, které vylepší emise. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků