Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

Kauza Dieselgate má další pokračování. Podle posledních informací se na utajování manipulace s emisemi podílel i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel Volkswagenu.

S informací přišel německý list Bil dam Sonntag, který se odvolává na důvěrné dokumenty přímo ze samotného podniku. Podle těchto dat se měl utajování manipulací s emisemi podílet i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen.

Martin Winterkorn byl v době provalení aféry Dieselgate generálním ředitelem koncernu Volkswagen, v důsledku skandálu však loni v září ze své funkce odstoupil. Podle státního zastupitelství v německém Braunschweigu je nyní Winterkorn v pozici obviněného.

Aféra Dieselgate: Všechno, co potřebujete vědět

Winterkorn se tak dle všeho přidává k Jamesi Liangovi, který pracoval na naftových motorech pro Ameriku. Protože se ale nepodařilo skloubit dostatečný výkon, nízkou spotřebu a požadavky zákazníků, došla řada na odpojovací zařízení. Liang je patrně pouze obětní beránek a do vývoje systému je namočeno mnohem více pracovníků Volkswagenu.

Volkswagen si na výdaje spojené s řešením skandálu vyhradil 16,2 miliardy dolarů (440 miliard korun). Analytikové ze společnosti NordLB však odhadují, že německou automobilku vyjde tenhle problém mnohem dráž. Podle prvotních odhadů to celé společnost přijde na 25-35 miliard eur (675-945 miliard korun).

Dieselgate | Palivo | Volkswagen | Sedany | Byznys

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Američtí majitelé těchto vozů se mohou rozhodnout, jestli si vůz nechají upravit, nebo je Volkswagen odkoupí zpět a oni tak dostanou odškodné (mezi 123 a 241 tisíci korunami). Zajímavé je, že takto k tomu německá automobilka přistoupila pouze v zámoří, v Evropě podobným způsobem postupovat nehodlá.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků