Dieselgate IV: Fiat měl také úmyslně obcházet měření emisí dieselů

Na pranýř se nyní dostává také italská automobilka Fiat. Testy v Německu totiž odhalily, že Fiat 500X s dieselem 1,6 l měl mnohonásobně vyšší emise NOx než dovoluje norma Euro 6. Německé úřady se teď zaměří právě speciálně na dieselová auta značky Fiat, protože se domnívají, že i italská značka úmyslně obchází emisní normu.

Německý test emisí totiž běžel 20 minut a začínal se studeným motorem. V té době bylo všechno v pořádku. Když ale procházel Fiat 500X měřením s již zahřátým motorem a delší dobu, emise NOx vzrostly 11x až 20x. Značka tak čelí podezření, že má rovněž v řídící jednotce nahraný software, který test rozpozná a obchází.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Statistiky | Volkswagen | BMW | Dieselgate | Palivo | Audi | Fiat | SsangYong

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Německý magazín Bild am Sonntag napsal, že na možné švindlování Fiatu upozornila německá společnost Bosch zabývající se mimo jiné vývojem řídících jednotek, palivových systémů a zařízení pro dočišťování zplodin motorů.

Poslední výzkum ukazuje, že spousta dieselových aut pravděpodobně používá velmi často jakýsi ochranný režim motoru. Při něm je dovoleno odpojit dodatečné systémy dočišťování zplodin (například EGR ventil) a překračovat emise nad dovolenou hranici, pokud tím má být ochráněn motor před poškozením a má být zajištěna bezpečnost provozu.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků