Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Přes 630 000 aut s diesely musí v Německu do servisu kvůli podezření z úmyslné manipulace s řídící jednotkou motoru. Nově se to týká také Opelů a Mercedesů.

Německo nařídilo dalším domácím výrobcům svolat do servisů ke kontrole a případné opravě zhruba 630 000 aut s dieselovými motory. Hrozí u nich, že používají podobný softwarový trik jako Volkswagen, tedy že se odpojí řízení emisí v určitém jízdním režimu a vůz pak vypouští více emisí, než na co je homologován.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Statistiky | Fiat | Dieselgate | Audi | BMW | Palivo | SsangYong

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Svolávací akce dopadne na automobilky Audi, nově Mercedes-Benz a Opel a také na další vozy Porsche a Volkswagen. U vozů koncernu VW se ale jedná o jiné motory než ty, které jsou již součástí obří mnohamilionové svolávací akce, která právě běží, píší Automotive News.

Německé úřady mají podezření, že i jiní výrobci než koncern VW nepoužívají jen software, který rozpozná měření emisí ve zkušebně a upraví běh motoru, ale že používají také tzv. ochranný program, který v zájmu ochrany motoru před poškozením řízení emisí omezí nebo úplně vypne. To je ale svým způsobem legální.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Renault | Palivo

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Ono je totiž dovoleno řízení emisí vypnout, pokud hrozí poškození motoru nebo je ohrožena bezpečnost posádky či ostatních aut. Této legální kličky se zřejmě někteří výrobci snažili využít a motor se přepínal do „nouzového“ ochranného režimu častěji. Otázkou ale zůstává, zda se skutečně jednalo o ochranu motoru před poškozením nebo jen způsob, jak zlepšit například dynamiku nebo prodloužit servisní intervaly.

Právě podvodný software Volkswagenu měl fungovat na stejném principu, ovšem byl aktivní po celou dobu jízdy po silnici. Evropské úřady se teď budou více zabývat právě využíváním a zneužíváním legální ochrany motoru. A právě nyní v Německu svolávaná dieselová auta musí dostat modifikovaný software, který zajistí, že bude zneužívání této ochrany motoru eliminováno a bude fungovat skutečně jen tehdy, pokud bude hrozit poškození motoru nebo ohrožení bezpečnosti.

Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 61 000 Kč
Opel Zafira 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 121 500 km
Cena: 92 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků