Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

29 komentářů

tony
10. října • 22:20

Kdo stal nekdy na krizovatce za jakymkoliv TDI, tak mu muselo byt jasne, ze ty motory jsou vse, jen ne ekologicke. Dym a smrad jako prase.Uplne nejhorsi jsou ale lidi, kteri v diskusi nadavaji na vsechny, jen ne na sve smradlave auto od automobilky, ktera bezostysne a systematicky podvadi. Americani, ekologove, evropska unie ... vsichni muzou za tento skandal, jen VW je asi svaty. Vrchol pokrytectvi!

Antiautomat
11. října • 17:45

mno, minule som isiel za jednym peugeotom a bolo to horsie ako Avia. Uplne zamerne som spomalil, a ked sme dosli do mensej kolony, musim konstatovat ze ho bolo citit na pol kilometra. Diesel skratka nema v osobnom aute co hladat a preto som /ako vidno predcasne, uznavam - ale aj to len vdaka nehoraznej nenazranosti vyrobcov a setreniu na materiale - vital TSi/. Vela malych dieselov /navyse takych, co sa recykluju s prvym nastartovanim kedze su zlepene z blata/ je skratka problem. A propos, ked sme uz pritom : pozrel sa niekto dokladnejsie na to, co do tych milionov kost katovanych motorov lejeme? Nemyslim brusnu pastu menom longlajf /ten tomu takisto prida v mene ekomarketingu, co je pojem nezlucitelny, svoje/, ale tu zakladnu a trivialnu vec a tou je P-A-L-I-V-O? Alebo zeby to mala nadnarodna lobby tak skvele pod kontrolou ze odtialto neprenikne ani atom pravdy?

Jarmil
10. října • 14:03

uff ještě že moje milované BMW takový věci nedělá .. je to nejlepší automobilka světa

josephko
9. října • 15:40

Samozrejme treba nájsť obetných baránkov. Teraz sa nehrá o fazuľky, ale o miliardy dolárov. Ak sa koncernu VW podarí Amíkov presvedčiť, že to nebolo "oficiálne" a posvätené zhora, tak ušetria pekných pár miliárd dolárov.
Tí obetní baránkovia asi budú musieť z firmy odísť, ale dostanú za to (a za mlčanie) také prachy, že nebudú musieť do konca života ani prstom pohnúť. Samozrejme že nie oficiálne.

Quebe
9. října • 13:03

Samozřejmě, že žádný příkaz k vývoji falešného softwaru od vedení nepřišel. Odtud přišlo jediné: "Udělejte si to jak chcete, ale ty motory musí testem projít." a poté byla cesta falešného softwaru pouze vedením schválena. Tak jako ostatně u všech jiných značek.Jen je trapné, že se poté ono vedení snaží opět zahojit na těchto lidech, kterým předtím dalo nůž na krk. To jsou ti silní manažeři vůdcovského typu, což? ;-)

honza
9. října • 15:28

Ve jménu své cti technici mohli odejít. Špičkoví odborníci by si jistě na trhu práce něco našli za více než průměrnou mzdu. Pohodlnější jim byla varianta, kterou zvolili. Ale detaily neznáme, třeba někteří opravdu byly nahrazeni. Já taky dělal konstruktéra, všechno nebylo košer, ale člověk musí mít své limity. A vedení to (zpravidla) všechno chápe. A když ne, pak je opravdu lepší vyměnit lokál.

Quebe
9. října • 15:38

Já osobně na té úpravě nic neetického nevidím. Je nastavena metodika, při které to musí splňovat a při té to splňuje. Je logické, že při jiném jízdním režimu bude mít auto jiné parametry, stejně jako to, že když s tím někdo bude jezdit stejným stylem jako při testu, bude ten soft aktivní i mimo samotné testování. Těžko říct, proč vedení takto stáhlo ocas, do toho asi neuvidíme, ale správným řešením by bylo, si své jednání obhájit, odkrýt celou tu emisní frašku posledních let a prokázat, že to dělají úplně všichni, jelikož to za současného stavu jinak nejde. A ne to nechat vyžrat ty pod nima a dělat jakože nic. Holt dělat ze sebe macha před podřízenýma jde jednoduše, ale když jde reálně o kejhák, zalezou pod stůl.

honza
9. října • 18:19

Já ti nerozumím. Píšeš, že je to fraška, kterou hrají snad všichni výrobci a Brusel dělá, že nic, ale chceš po vedení VW, aby on svým hořením na hranici zajistil nápravu či šel příkladem? To není v jeho kompetenci - upravit směrnice a vyžadovat jejich plnění může jen moc zákonodárná, výkonná a soudní. VW není ani jedno. Nehledě na to, že automobilky sotva se budou domáhat utažení šroubů.

Quebe
9. října • 21:20

Je to velmi jednoduché - VW má v testu dosáhnout určitých hodnot a těch dosáhl. Hotovo. Za co ho chce kdo trestat? A teď, když ho chce někdo takhle vyšplouchnout, má jim to pěkně omlátit o hlavu, na jaké si hrají pokrytce - automobilky tuhle frašku jako první hrát nezačaly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lethal924
5. ledna • 10:59

Ani s odstupem casu nechapu proc ma Quebe tolik minusu, vzdyt rika cistou pravdu. Je to klasicky pripad padajiciho hovna. Brusel tlaci na automobilky, automobilky na techniky, kteri delaji temer nemozne aby ukol splnili. Zakaznik je pak nasrany co mu to prodali za paskvil. Takze chudak technik to schytava ze vsech stran, ale sam to dal nema kam poslat a musi to skousnout. Zoufale situace vedou k zoufalym cinum. No a ted za to sli jeste sedet, misto aby si vinu rozdelil cely retez lidi zodpovednych za sve jednani. Sam delam v korporatu tak vim jak to funguje. Nerikam ze neudelali chybu, je to trestuhodne, ale sakra kdyz chce nekdo nemozne a neda si rict, tak si ten clovek na konci toho hovnnopadu roztahne destnik, rekne nasrat, udelam to takhle a zavru jim huby. Nebo dam vypoved (spravna varianta) ale kdovi kolik jich odeslo nez se nasel nekdo kdo to udelal. Vzdycky se nekdo najde. O tom je ideologie vsech korporatu - kazdy je nahraditelny.
A co se tyce oznaceni emisnich boju jako "frasky" - ona to ale opravdu fraska je. Snizovani emisi je dulezitejsi nez si vetsina lidi uvedomuje, ale jak k tomu za posledni dve dekady lidstvo, vlady, vyrobci pristupovali je opravdu smutne. Pritom dlouhodobejsi reseni uz davno zname. To je ale jina diskuze.

lethal924
5. ledna • 11:04

A ze to dela kazda automobilka se potom proflaklo taky. To je jen dukaz toho jak za hranou cela situace je.

Mirek
9. října • 14:51

Jenom doplním ten příkaz od manažerů pro inženýry: "A ať jsou ty EKO motory co nejlevnější!"

KK
9. října • 10:56

Co sa ale nedozvieme, je ze Horn po dalsich otazkach kongresmanov pripustil, ze sa mu zda nepravdepodobne, ze by islo o aktivitu 2 technikov.Co sa tiez nedozvieme, ze VAG zastavil v USA predaj VSETKYCH dieselov modeloveho rocniku 2016.

mpolan
9. října • 10:23

Nevím, jestli je horší firma, kde vedení nařídí podvádění, nebo firma, kde vedení neví, co dělají její inženýři.
Jestli to ten blázen myslel vážně, pak je VW ještě větší odpad, než jsem si dosud myslel. Než VW, radši kolo a MHD.

Francois
9. října • 11:18

Jo, TSI místo TDI, to by byla výhra... :-))) To už radši vážně to kolo či MHD...

Antiautomat
9. října • 14:11

TSi je z hladiska uzivatelskeho a aj jazdne podla mna podareny /aj ked ja mam rad inu charakteristiku/. Problem je, ze akosi nik nepocital s tym, ze viac tlaku na mensiu plochu akosi nutne znamena ze sa to neda lepit z blata. To tak dopadne ked sa vystudovany odbornik s diplomovkou na excel a power pojnt (rozumej fajnens alebo marketing) do toho zamontuje. Ruky odtat.

Francois
9. října • 14:28

Souhlas - nápad dobrý, provedení problémové...

honza
9. října • 15:17

Každý byznys není o charitativním vyrábění nezměrné kvality, ale o zisku. A VW prodává a patrně má nastavenou kvalitu tak, že se mu vyplácí poměr mezi prodejní cenou a náklady na výrobu a servis. Tak to prostě je a obchodní oddělení není třeba zesměšňovat. Můžeš jít nakupovat jinam.

Pilot
9. října • 10:29


.. ty snad čekáš že budou říkat pravu? ..... :-D.. teď jen o to se vykroutit z odpovědnosti ... hodit to na pár lidí, chudáků, kteří jen dělali co museli, tak aby ti co dělají rozhodnutí zůstali čistí ... .. naprostý standard úplně všude ... je to politika ... pravdu a upřímnost nečekej ... :-/

mpolan
9. října • 11:10

S rozsahem toho průšvihu? Docela jo, čekal jsem, že při 11 milionech postižených aut po celém světě prostě přiznají "zvorali jsme to".
Ještě horší ovšem bude, pokud jim to Amíci sežerou.

Jig
9. října • 11:50

To je celkem naivní představa. Žádný velký kolos nepřizná "zvorali jsme to" ... protahování, výmluvy, svalování viny, to ano, ale přiznání sotva. Něco jako když chytneš děcko s pusou od čokolády a bude ti zapírat že čokoládu nemělo :)

honza
9. října • 12:59

Nejhorší je, že normy k ochraně životního prostředí jsou pro srandu králíků. Je ostudou Bruselu, že si toho "nevšiml" a neřešil to mnohem dříve. Sice se to tváří jako nehorázná kauza VW, ale ve skutečnosti je to systémová chyba. Je jedno, zda VW použil šidící software nebo ne, podstatné je, že obecně auta při homologaci vykazují jiné výsledky než v reálu. VW bude za otloukánka a exemplárně potrestán, aby se uklidnilo "rozzuřené" veřejné mínění a skutečný problém - neschopnost Bruselu normy vymáhat - unikal pozornosti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
9. října • 13:08

Normou fyziku holt nepředěláš. Ono se totiž těžko bude reálně vymáhat něco, co je technicky nemožné dodržet. A protože to každý ví, tak si jedni hrají, jak to dodržují a druzí jak to dodržování kontrolují, aby si společnost myslela, jak jsme rok od roku víc eko. Případně se tohle veřejné tajemství využije k negativní kampani vůči konkurenci, když začne mít příliš velký vliv, jak můžeme teď názorně vidět.

mpolan
9. října • 16:43

Ale ta norma se dá dodržet. Jen ne současně s představou, že dvoutunové auto bude jezdit dvoustovkou a se spotřebou pěti litrů. Chyba není jen v normě, jakkoli je zastaralá. Chyba je také v lidech.

Quebe
9. října • 17:02

A co bys chtěl? Aby lidé dobrovolně přešli k horšímu a vrátili se v automobilismu o desítky let zpět? To se dřív změní ty fyzikální zákony.

mpolan
9. října • 17:53

K horšímu? Fakt nepovažuju SUVkrabice za "to lepší"...

Quebe
9. října • 17:57

Nemluvím o SUV krabicích. Ty jsou jasné, že jsou na hovno :-D

Jau
9. října • 9:50

Vyměnit TDI za TSI :-D

KK
9. října • 16:12

Jeden za 18, druhy bez 2 za 20.... Alebo po vasom, prašť jak uhoď.

Doporučujeme

Články odjinud