Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Aspoň to tedy tvrdí šéf Volkswagenu pro Severní Ameriku Michael Horn, který vypovídal před Komisí pro energetiku a obchod dolní komory amerického kongresu. Podle něj se nejednalo o korporátní příkaz a úkol zhora, ale muselo jít o rozhodnutí několika málo inženýrů zodpovědných za vývoj softwaru.

Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Audi | Seat

Svolávací akce Dieselgate začne v lednu 2016. Nebude to jen software

Michael Horn odmítl kohokoli jmenovat, protože Volkswagen stále provádí vlastní interní vyšetřování celé události. Horn nicméně připustil, že o problému věděl už od doby, kdy byly publikovány výsledky emisního testu panelu ICCT.

Tehdy se ale přesně nevědělo, proč auta v reálném provozu vypouští několikanásobné množství emisí NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ovšem tvrdí, že ho ani nenapadlo přemýšlet o tom, že mají auta zabudovaný software, který emisní test obejde.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Volkswagen je prý připraven auta značek Audi a VW provozovaná v USA upravit. Spotřeba se údajně nezmění, ale majitelé mohou očekávat drobné zhoršení maximální rychlosti „o pár mil za hodinu“. Nepůjde totiž jen o změnu softwaru, ale Volkswagen bude muset provést i hardwarové úpravy.

Automobilka již vyčlenila prostředky na podporu dealerů vozů VW a Audi v USA. Z těch mají být hrazeny servisní práce (v průměru zabere úprava auta pět až deset hodin) a kompenzace pro zákazníky, například zápůjčky náhradních vozů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek