Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Aspoň to tedy tvrdí šéf Volkswagenu pro Severní Ameriku Michael Horn, který vypovídal před Komisí pro energetiku a obchod dolní komory amerického kongresu. Podle něj se nejednalo o korporátní příkaz a úkol zhora, ale muselo jít o rozhodnutí několika málo inženýrů zodpovědných za vývoj softwaru.

Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Audi | Seat

Svolávací akce Dieselgate začne v lednu 2016. Nebude to jen software

Michael Horn odmítl kohokoli jmenovat, protože Volkswagen stále provádí vlastní interní vyšetřování celé události. Horn nicméně připustil, že o problému věděl už od doby, kdy byly publikovány výsledky emisního testu panelu ICCT.

Tehdy se ale přesně nevědělo, proč auta v reálném provozu vypouští několikanásobné množství emisí NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ovšem tvrdí, že ho ani nenapadlo přemýšlet o tom, že mají auta zabudovaný software, který emisní test obejde.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Volkswagen je prý připraven auta značek Audi a VW provozovaná v USA upravit. Spotřeba se údajně nezmění, ale majitelé mohou očekávat drobné zhoršení maximální rychlosti „o pár mil za hodinu“. Nepůjde totiž jen o změnu softwaru, ale Volkswagen bude muset provést i hardwarové úpravy.

Automobilka již vyčlenila prostředky na podporu dealerů vozů VW a Audi v USA. Z těch mají být hrazeny servisní práce (v průměru zabere úprava auta pět až deset hodin) a kompenzace pro zákazníky, například zápůjčky náhradních vozů.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků