Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

10 komentářů

Zelí
29. září • 17:21

Pokud bosch takový soft prodává zákazníkům, tak ho mají i ostatní a myslím, že ho mají i v prodávaných autech.

LOL
29. září • 21:50

třeba to tak je. A třeba taky ne - možná ho nemají, možná mají, ale nepoužívají.Zatím je to ale v rovině spekulací a nebo dokonce cílené dezinformace.

Adolf
29. září • 15:48

To by se za komunistů nestalo :-)

Skuby
29. září • 15:00

Prosimvás, řekněte mi, jak je to u nás s STK... Auto má dle TP plnit Euro5, tak se to musí každý 2 roky vejít, ne? Nebo to znamená, že fixlovali taky a bez toho "zázračnýho SW" neprojde STK?

jednabedna
30. září • 0:40

Neznamená. EURO x limitů se kauza vůbec netýká a STK (přesněji řečeno Stanice kontroly emisí) měří něco úplně jiného.
To ovšem nic nemění na tom, že kdyby nebylo nesmyslných limitů, postavených na nesmyslných testovacích principech, nebylo by ani podobných kauz.
Vznětové motory, zejména pak ty s vysokými plnícími tlaky a vysokým litrovým výkonem, mají bez selektivní redukce problém s tvorbou NOx, zážehové motory mají pro změnu velký a zatím neřešitelný problém s pevnými mikročásticemi a s emisemi CO (nezaměňovat prosím se skleníkovou euromodlou CO2) při zátěži, na což zatím žádná norma ani metodika neexistují, ač se o problému ví desítky let.

Jiří Hlisnikovský
29. září • 12:15

Díky lumpárně nemuseli navyšovat náklady na auto o $335. Takže podvod oproti konkurenci. A to se pořád najdou borci, kteří melou o nesplnitelnosti limitů a o nějakých fyzikálních zákonech,

Saša
29. září • 12:44

Ano mysleli si jak ušetří a tím zvýší zisk,ale teď prodělají. Buď motory předělají na Euro 6,nebo budou muset auta vykoupit zpět,neboť auto,které nemůže vjet do nizkoemisní zóny je majiteli k ničemu.

jednabedna
30. září • 0:30

Jste zřejmě fundovaný odborník. Mohl byste nám nevzdělancům vysvětlit, jak obcházení amerických testů na NOx laboratorní verzí palivové mapy souvisí s EURO4 a EURO5, které TDI i s testovací palivovou mapou spolehlivě plní, mimo jiné i proto, že revize 4 a 5 v podstatě NOx nesleduje a tedy je ani nelze nesplnit?

Petr
30. září • 22:19

NOx se meří již od euro3. Emisní normy motory plní, ale jen při laboratorním testu. V reálném provozu ne. Podle zveřejněných testů je to obecný problém a je to známo delší dobu a netýká se to jen VW. Teď ale prasklo to, že VW to cíleně obcházel. A to je podvod, ne chyba metodiky.

mex
29. září • 12:02

Je to jasne, jsou to podvodnici a zloději, doufám, ze kvůli tomu zkrachuji!!!!

Doporučujeme

Články odjinud