Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Celá aféra Dieselgate ohledně podvádění emisních zkoušek vznětových motorů TDI koncernu Volkswagen začala už někdy v roce 2005 a minimálně od roku 2007 musel Volkswagen (nebo aspoň někdo z VW) o případných problémech vědět, jak píše magazín Car and Driver.

Falešný software, který přepne auto do jiného režimu při provádění testů, vyvinula na objednávku společnost Bosch. Ta se ale domnívala, že ho Volkswagen použije pouze při testování a vývoji, nikoli v produkčních autech. Už v roce 2007 totiž Bosch koncern varoval, že případné použití těchto řídících jednotek by bylo u produkčních aut nelegální.

Zajímavosti | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Krimi | Palivo

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Bosch dodal do VW řídící jednotky, vstřikování a systémy řízení emisí, ale jak dodavatel uvádí, šlo o specifikaci plně podle požadavků automobilky. Je i na ní, aby pak takový systém upravila a odladila pro použití v produkčních autech. Navíc měly první zprávy o podvádění při měření emisí přijít přímo od lidí z vývoje Volkswagenu v roce 2011.

Vznětový motor pro trh v USA začal Volkswagen vyvíjet v roce 2005 a už tehdy si inženýři automobilky uvědomovali, že je potřeba systém AdBlue, aby motory vyhověly přísným emisním normám. Jenže jeden systém by stál 335 dolarů na auto a to bylo zřejmě pro finanční oddělení Volkswagenu moc. Automobilka tak pravděpodobně cíleně pustila do výroby motor s upravenou řídící jednotkou, protože šlo o levnější řešení.

Život řidiče | Škoda | Dieselgate | Byznys | Audi

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony  

Ještě připomeneme, že Volkswagenu hrozí jen v USA gigantická pokuta 18 miliard dolarů, protože podle nových amerických zákonů se dává za každé prodané auto s vadou pokuta až 37 500 dolarů. Koncern v USA prodal zhruba 482 000 naftových aut s upravenými řídícími jednotkami, celosvětově se pak problém týká až 11 milionů vozů.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků