Devítistupňová převodovka je tu. První ji nabídne Land Rover

Autosalon v Ženevě přinese jednu velmi zajímavou technickou novinku. Po éře osmistupňových převodovek přichází převodovky devítistupňové. O tu, která se bude představovat na blížícím se autosalonu, se postarala opět společnost ZF. Jako první ji nabídne automobilka Land Rover.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Bohužel tisková zpráva toho moc neříká a především neříká, ve kterém konkrétním modelu se nová devítistupňová převodovka ukáže. Samozřejmě podle fotek to vypadá na Evoque, ale oficiální to ještě není. Devět rychlostních stupňů má přinést jenom samé výhody. Těšit by se měli jak zákazníci, kteří chtějí svůj Land Rover používat pro tahání přívěsů, tak ti, kteří jezdí dlouhé trasy na dálnicích.

Co se konkrétních informací týká, můžeme nabídnout pouze fakt, že nová devítistupňová skříň je o šest milimetrů delší než končící šestistupňová převodovka a navíc je o 7,5 kg lehčí (i toto ukazuje na Evoque, případně Freelander). Další podrobnosti budou následovat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Land Rover

Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků