Devět nejspolehlivějších ojetin podle Dekry: Němci v čele, ale bez VW

Německý provozovatel stanic technické kontroly zveřejnil aktuální přehled závadovosti kontrolovaných aut. Jeho součástí jsou i nejčastější zjištěné závady u jednotlivých modelů.

Nejméně závad při technické kontrole mají auta německých výrobců. Tak vyznívá nejnovější zpráva společnosti Dekra o ojetých automobilech. Německé modely zvítězily v šesti z devíti vypsaných tříd. 

Zpráva s oficiálním názvem „DEKRA Gebrauchtwagenreport 2014“ vychází ze statistik technických kontrol. Organizace známá i z České republiky patří v Německu k nejvýznamnějším provozovatelům tamní obdoby STK – podle vlastního vyjádření jí náleží tržní podíl 35 procent. 

Sjeté gumy se nepočítají, děravý výfuk ano

Statistiky, na nichž zpráva staví, zahrnují patnáct milionů technických kontrol provedených v uplynulých dvou letech. Vyloučeny jsou modely, které nebyly kontrolovány alespoň v tisíci exemplářích. 

Dekra zohledňuje kilometrový nájezd a při sestavování přehledu nebere v úvahu závady typicky způsobené zanedbanou údržbou: ojeté pneumatiky, opotřebovaná stírátka stěračů, rozbitá zpětná zrcátka. Za závady na elektroinstalaci, brzdách nebo výfuku se ale trestné body udělují.

Zajímavosti | Technika | Byznys

Žebříček spolehlivosti SUV podle Auto Bildu: od Tiguanu po Duster

Výsledky přehledu lze vyhledat na webu Dekry v sekci Gebrauchtwagenreport, který vedle němčiny nabízí rovněž francouzštinu, angličtinu, italštinu, polštinu a švédštinu. 

Nejdříve v rozbalovacím seznamu vlevo dole vyberete kategorii, model vozu a kilometrový nájezd. Po klepnutí na „Weiter“ (další) zjistíte, jak si konkrétní typ stojí v rámci své kategorie.

Octavia v průměru

Nechybí ani stručné slovní hodnocení každého modelu včetně typických závad zjištěných při technické kontrole. Například Škodu Octavia s nájezdem 50-100 000 km označuje Dekra za „dobrého představitele průměru třídy“. U vozů s nízkým a středním nájezdem se prý nadprůměrně často vyskytují poruchy elektroinstalace a bývají neseřízená světla včetně mlhových.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Mezi závadami Octavie Dekra uvádí poškozená pryžová uložení tlumičů pérování, pouzdra ložisek příčných ramen a opotřebené brzdové kotouče. 

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Vítězové jednotlivých kategorií

  • Minivozy a malé vozy : Audi A1 (DMI 96,4* )
  • Nižší střední třída: BMW řady 1 ( 96,8 )
  • Střední třída: Volvo S60 / V60 ( 98,7 )
  • Vyšší střední a vyšší třída: Mercedes-Benz třídy E ( 97,4 )
  • Sportovní vozy a kabriolety: BMW Z4 ( 97,2 )
  • Terénní vozy a SUV: Mercedes -Benz GLK ( 95,0 )
  • Osobní MPV: Mercedes-Benz třídy B ( 99,2 )
  • Minivany: Škoda Roomster / Praktik ( 83,1 )
  • Dodávky: Renault Master ( 83,1 )

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Nejlepší auta napříč kategoriemi

  1. Mercedes-Benz třídy E (DMI : 93,5 )
  2. Audi Q5 ( 91,0 )
  3. Audi A5 ( 88,1 ) 

*DMI = Dekra Mängelindex (Index zjištěných závad), vyjádřený jako rozdíl mezi procentem vozů daného typu s nulovým výskytem relevantních závad a procentem vozů, u nichž byl zjištěn jeden nebo několik „závažných“ nedostatků. Vyšší číslo znamená lepší výsledek.

Podobný žebříček jako Dekra zveřejňuje rovněž konkurenční TÜV. Viz

Život řidiče | Názory

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků