Detroit Electric SP:01 jako údajně nejrychlejší elektromobil světa

Americká spolčenost s legendárním jménem Detroit Electric v Šanghaji představila svůj nový sportovní automobil SP:01.

Model Exige se jako kupé verze modelu Lotus Elise z roku 1996 vyrábí od roku 2000 a zatím posledním významným faceliftem prošel před čtyřmi lety. Ale co je nejdůležitější: řada Lotus Elise/Exige se od té doby stala základem pro celou plejádu adaptací. Zmínit je třeba hlavně model Lotus Extrema s motorem Corvette ZR-1, ale především Hennessey Venom GT, jenž se letos v lednu stal podle Guinessovy knihy rekordů nejrychlejším automobilem světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detroit Electric SP:01 na základě Lotusu Elise/Exige

Jakkoli je to s podobnými prvenstvími problematické, konstrukci Lotus Elise/Exige můžeme nyní připsat další. Na autosalonu v Šanghaji totiž společnost Detroit Electric vystavuje model SP:01, jenž je opět adaptací britského konceptu, ale tentokrát se má stát nejrychlejším sériovým elektromobilem světa. Prostor před zadní nápravou opanoval u vozu SP:01 elektromotor s výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 225 Nm.

Zajímavosti | Americká auta | Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Ostatní značky

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Motor je napájen blíže nespecifikovaným akumulátorem 37 kWh, s nímž novinka dle údajů výrobce vykazuje pohotovostní hmotnost jen 1 067 kg. Baterie lze prý dobít za něco přes čtyři hodiny a vůz na jedno „natankování“ ujede přes 300 km. Detroit Electric SP:01 je poněkud překvapivě opatřen upravenou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou z Lotusu Elise, ovšem bez horní dvojice převodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka se opět nachází před zadní nápravou

Na přání chce Detroit Electric pro své vozy dodávat dvoustupňovou převodovku automatickou. Novinka má každopádně zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosáhnout rychlosti 249 km/h. Model Detroit Electric SP:01 stojí na kolech s pneumatikami o rozměru 175/55 R16 vpředu a 225/45 R17 vzadu a o jeho bezpečné zpomalení se stará posílená brzdová soustava s odvrtávanými kotouči Brembo a třmeny AP.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzniknout má celkem 999 vozů této řady, stavět se začne letos v srpnu

Vůz nabídne režim 360 Powerback, skrze který zajistí uživateli dočasné napájení jeho domu v případě výpadku dodávek elektrické energie. Model Detroit Electric SP:01 vznikne v sérii omezené na 999 kusů, přičemž do této chvíle firma údajně shromáždila již přes 40 objednávek. Sériová výroba se rozběhne letos v srpnu přímo v Detroitu a zákazník se může těšit na záruku tři roky/48 000 km, za příplatek pak na pět let/80 000 km. A cena? Začínat má na částce 135 000 dolarů, tedy zhruba 2,66 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků