Detroit Electric SP:01 jako údajně nejrychlejší elektromobil světa

Americká spolčenost s legendárním jménem Detroit Electric v Šanghaji představila svůj nový sportovní automobil SP:01.

Model Exige se jako kupé verze modelu Lotus Elise z roku 1996 vyrábí od roku 2000 a zatím posledním významným faceliftem prošel před čtyřmi lety. Ale co je nejdůležitější: řada Lotus Elise/Exige se od té doby stala základem pro celou plejádu adaptací. Zmínit je třeba hlavně model Lotus Extrema s motorem Corvette ZR-1, ale především Hennessey Venom GT, jenž se letos v lednu stal podle Guinessovy knihy rekordů nejrychlejším automobilem světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detroit Electric SP:01 na základě Lotusu Elise/Exige

Jakkoli je to s podobnými prvenstvími problematické, konstrukci Lotus Elise/Exige můžeme nyní připsat další. Na autosalonu v Šanghaji totiž společnost Detroit Electric vystavuje model SP:01, jenž je opět adaptací britského konceptu, ale tentokrát se má stát nejrychlejším sériovým elektromobilem světa. Prostor před zadní nápravou opanoval u vozu SP:01 elektromotor s výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 225 Nm.

Zajímavosti | Video | Americká auta | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Ostatní značky

Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Motor je napájen blíže nespecifikovaným akumulátorem 37 kWh, s nímž novinka dle údajů výrobce vykazuje pohotovostní hmotnost jen 1 067 kg. Baterie lze prý dobít za něco přes čtyři hodiny a vůz na jedno „natankování“ ujede přes 300 km. Detroit Electric SP:01 je poněkud překvapivě opatřen upravenou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou z Lotusu Elise, ovšem bez horní dvojice převodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka se opět nachází před zadní nápravou

Na přání chce Detroit Electric pro své vozy dodávat dvoustupňovou převodovku automatickou. Novinka má každopádně zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosáhnout rychlosti 249 km/h. Model Detroit Electric SP:01 stojí na kolech s pneumatikami o rozměru 175/55 R16 vpředu a 225/45 R17 vzadu a o jeho bezpečné zpomalení se stará posílená brzdová soustava s odvrtávanými kotouči Brembo a třmeny AP.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzniknout má celkem 999 vozů této řady, stavět se začne letos v srpnu

Vůz nabídne režim 360 Powerback, skrze který zajistí uživateli dočasné napájení jeho domu v případě výpadku dodávek elektrické energie. Model Detroit Electric SP:01 vznikne v sérii omezené na 999 kusů, přičemž do této chvíle firma údajně shromáždila již přes 40 objednávek. Sériová výroba se rozběhne letos v srpnu přímo v Detroitu a zákazník se může těšit na záruku tři roky/48 000 km, za příplatek pak na pět let/80 000 km. A cena? Začínat má na částce 135 000 dolarů, tedy zhruba 2,66 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků