Designérská hvězda Petera Schreyera stoupá, bude se starat i o Hyundai

Peter Schreyer byl jmenován do funkce prezidenta, který bude dohlížet na designérská střediska Hyundai a Kia. Jeho jmenování ohlásil Woong-Chul Yang, viceprezident Výzkumného a vývojového střediska Hyundai Motor Group v Koreji.

Woong-Chul Yang při jmenování kromě jiného řekl: „Design je nejen nejviditelnějším aspektem vozu, ale také oblastí, s níž zákazníci navazují silné emocionální spojení. Peter Schreyer disponuje obrovskými zkušenostmi v oboru designu v globálním automobilovém průmyslu a znalostí skupiny Hyundai Motor Group. Tyto cenné kvality nám pomohou postavit základy potřebné k tomu, aby se značky Hyundai a Kia staly vedoucími globálními výrobci automobilů.“ 

Schreyer, který převzal značku Kia v roce 2006, pro ni stvořil novou filozofii. Charakterizovala ji „jednoduchost rovných linií“.

Když přicházel do funkce, řekl: „Vozy Kia jsou snadno přehlédnutelné. Když nějaký spatříte na silnici, nevíte, zde je to korejské či japonské auto. Myslím, že je naprosto zásadní, abyste vůz Kia poznali okamžitě, na první pohled.“

Vozy Kia, které byly navrženy pod jeho vedením, získaly za svůj moderní vzhled mnoho prestižních designérských ocenění, například red dot nebo iF.

 

Kariéra Petera Schreyera

1953 Narozen v Bad Reichenhallu, v Německu
1975-79 Studium na Průmyslové designérské škole aplikovaného umění v Mnichově a na Royal College of Art v Londýně
1994-2002 Vedoucí designu Audi
2002-2006 Vedoucí designu Volkswagen
2006-2012 Šéfdesignér společnosti Kia Motors Corp.
2013 Jmenován prezidentem designérských středisek Hyundai a Kia

 
Kia

Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků