design nemeckých tvarovačov je rovnaký tie isté línie v opel astra ako aj vSportageaj ford focus ako vajce vajcu sa podobaju..nič moc a v Sportage ako obrnené vozidlo...B-]
muzete vlozit odkaz na cely rozhovor ? predem dik
Ty KIE se začínají podobat jedna druhé.Maska ,prolisy.Je vidět,že vystřílel prach.Dělají pohledný kabát,ale pod ním se skrývá tuctová kvalita.:-))
Takze zacinaji se podobat... To rekni designerum VW nebo Audi.
A pod "netuctovým" kabátem koncernu se skrývá co asi? Stačí se podívat na fatální problémy současných motorů 1.2TSI (rozvody, mazání turba atd.)
Bez Schreyera by korejci v evropě šli do kytek. Tento člověk je pro korejce to nejcenější co mohliv evropě získat.Pro motoristické fandy je velmi zajímavé jeho sdělení, že v evropě do konstrukce aut dávají srdce, je tam touha udělat auto co nejlepší. U asiatů je to chladný kalkul a na těch autech jak japonských tak i korejských je to znát. Ty auta jsou studená jak psí čumák. Velmi přesné sdělení od člověka, který poznal dění zcela zevnitř.
To jo, orezavani nakladu ve skodovkach (viditelne na kilometry daleko mezi O1 a O2 a jeste vic F1/F2 plus v celem pristupu k prvnimu Superbu, ktery byl splacany na urovni Dacie) neni chladny kalkul, to je to "srdce" :-D Pri pohledu na nudny design vetsiny koncernovych aut je tak silne zmagoreni az neuveritelne. Neco jako fanaticky fanousek betonove zdi.
Ale skodovky maju velky kufor, to je to najdolezitejsie.Ale vaznejsie a k teme. S tym sefdizajnerom to nie je celkom pravdive. Prve kieceed vyrobene na Slovensku boli dizajnovane este predtym nez si ho zamestnali, on dal prve ciary az na trojdverove auticko, pomenovane nadnesene a honosne akoze sport. Zial, toho prveho dizajnera nepozname, nikdy sa o nom nepisalo. A ze tu bol zaklad, svedcia uspechy tohoto modelu od zaciatku. Materska Hyundai sa snazila ako mohla, hlavne vsadila na luxusnejsie materialy, ale nepomahalo. A az teraz je prvy konkurencny model i30 ktory predajom asi predbehne surodenca. Pisem len o tychto dvoch znackach, nepisem teraz o inych. Takze chvalenie je zatial este stale predcasne, uvidime po cca troch rokoch. Ked bola uverejnena prva fotografia z autosalonu s nim ako sefom dizajnu, stal pri prvej ceed a ta nebola ani ciarkou jeho. Pri popise pod fotografiou to ani netvrdili. Len akoze stoji tam slavny dizajner.
Už jsem to tu psal, Korejcům jde u každého auta v prvé řadě o náklady. A jde to poznat, hlavně když člověk zná zevnitř i z venku jiné značky.
Prosil bych o ukazku byt jedineho serioveho auta s cenovkou do par milionu, kde tato veta neplati. Plati dokonce i pro Saab, Alfu a tak dale, ale tam je jeste kombinovana s neschopnosti auto prodat.
Těch ukázek je spousta, stačí mít znalost těch aut z pohledu opraváře. Korejci spoustu věcí jěště nestihli domyslet a ne všude, ke všemu je optimální přístup a ne vše je tak dotažené, jako u značek, které auta vyrábí déle. Tohleto jsou věci, které se nedají dohnat skrze jednu zlomovou generaci. Na dotažení detailů je potřeba čas.
No, treba takovy Hyundai Veloster rozhodne chladny neni...
Pozor, já bych to nemíchal dohromady. Kia je mladá značka a korejce moc neznám, ale co se týče japonců, tak Ti srdce měli, to co se všude teďka děje s kvalitou aut je věc druhá. Mám téměř 17 let starou toyotu a to auto má větší srdce než nový golf, polo i mondeo dohromady, které mám v okolí. Nikomu nic netlačím, je fakt, že doba je celá neosobní, ale rozdělil bych auta na ta, co mají srdce a ta, co ho nemají spíš než rozdělení na značky, jsou tradiční auta - hodně "přitažlivá" a pak jsou auta tuctová (tak je to snad u všech značek). Třeba je fakt, že audi má jednotný design a ta auta jsou velmi podobná, stejně jako BMW, takže kdo miluje jejich design, příjdou mu strašně srdeční... Japonci, asi i korejci nemají tolik podobná auta mezi kategoriemi. Můj názor. ;-)
ma vacsie srdce myslis akoze ma vyssiu spotrebu a zere olej, co ? lebo ine prednosti 17 rocna toyota oproti vw nemoze mat.
No u auta jde o víc než o čísla, ale budiž. 17 let a je spolehlivější, má lepší podvozek, olej nežere. Spotřebu samozřejmě vyšší má, ale tak pak už se dostáváš do srovnání třeba teda starého golfu 1,6 a tohohle 1,8 a tohle má nižší spotřebu než golf, nemůžeš srovnávat čísla.Hádat se nechci, současné VW má technicky navrch, ale prd to vydrží a mluvím o prožitku z jízdy. Nepopírám, že technika jde dopředu, to ne, jen říkám, že ten osobitý styl a čistotu ta auta ztrácejí s novějšími ročníky, jasně, zase jsou pohodlnější, proto je to subjektivní a každý čeká něco jiného, to je jen můj názor!
Ájéé, tady zase někdo hraje na city. Chlapci, je potřeba si uvědomit, že auto (ano, to je ten kus plechu) nemá ani srdce, ani duši a ani žádný jiný zhovadilosti. Pokud si někdo myslí opak, tak se z něho stala ovce, která dokonale skočila na lep marketingu automobilek. Jestli je něco čistý kalkul, když použiju řeč Zelího, tak je to přesně tento případ, kdy se automobilky snaží u zákazníka navodit ten správný pocit, že si kupuje něco víc než jen kus železa. Lidi z toho jednoduše postupem času začali dělat něco, co to není. Zářným příkladem jsou italové, respektive italská auta a jejich majitelé. Ti by skrze fiktivní "duši a srdce" jejich miláčka dokázali omluvit i to, kdyby jim skočila ojnice rovnou do klína. A to je přesně to oč automobilkám jde, abyste změnili způsob uvažování nad kusem neživé věci a omluvili i to, co by se jinak omluvit nedalo.
Mel jsi fikuse, mas corsu, takze tvuj nazor chapu, ale sdilim jen do urcite miry. Tedy souhlasim, ze auto je jen kus plechu, nicmene zazitky z rizeni uz rozhodne stejne nejsou. Samozrejme pouze pro toho, koho to vubec zajima a dokaze to ocenit. S marketingem to nema spolecneho nic. Analogicke je to ve sportu. Par milionaru lita s hokejkama po lede a pulka naroda se muze zblaznit. Pro nekoho pritom muze byt pohled na MS stejne atraktivni, jako pohled z rychliku na zamrzly rybnik, kde se placaji mali kluci. Cloveku, ktery dal nekolik tisic za to, aby se dostal na stadion to ale nevysvetlis. Soucasne bych cekal, ze kdyz jsme (zatim) na Autorevue (brzo nejspis cyklorevue), tak budes mit k rizeni/autum nejaky vztah. Jinak te asi moc nechapu (ja aspon na fora o vecech, ktera me nezajimaji, nechodim). Nicmene prave tahle cast muze souviset s tim, cim jezdis. Kdo by hledal za zminenymi auty nejake zazitky, ze?
to Skyline: Ajaj, tohle je od tebe přestřelení jako vrata. Za prvé, soudíš někoho o kom nemáš ani páru, co mu prošlo pod rukama, což bych zrovna od tebe nečekal. A za druhé, zážitky z řízení a celkově pocity za volantem nemají pranic společného s tím, jestli má auto srdce či duši. Samozřejmě že nemá, je to neživá věc. Vím, lidi tu analogii rádi používají a to je přesně to o čem jsem psal. Mimochodem, ty si taky myslíš, že má auto srdce nebo duši?P.S.: Myslíš, že si koupí člověk motokáru na kolech typu Corsa GSi, který nemá vztah k řízení? Kterého nezajímají auta? Který si nechce jízdu užít? WTF? Já tě asi budu muset povozit. Už jenom fakt, že tohle auto má v republice tolik lidí, že bych je na prstech jedné ruky spočítal, ti musí napovědět, že ten, kdo si ho za ty prachy pořídí, musí být ku*va fanda do aut.
Prvni odstavec nechapu, jasne jsem napsal, ze souhlasim ohledne toho, ze auto je jen kus plechu.Ad PS: dle toho, co jsi napsal to vypada jinak. Protoze ted pises tak, ze si s puvodnim prispevkem protirecis - jsi snad obeti marketingu? Nebo ma pro tebe jizda v GSi jinou hodnotu, nez kdyby sis koupil Clio v rope? A pokud to druhe, v cem se vlastne rozchazime a co jsi tim prvnim prispevkem chtel rict?
to Skyline: No já abych pravdu řekl, tak jsem vůbec nepochopil, co jsi chtěl říct ty mně tím prvním příspěvkem. Takže to uděláme tak, že ty mi teď vysvětlíš, co jsi tím myslel a já ti v zápětí vysvětlím, co jsem myslel já. I když u mě je to celkem jednoduchý, já tím chtěl říct akorát to, že je používání analogie srdce a duše u aut nesmysl a zhovadilost, toť vše. Jak to souvisí s FF, Kozou, jízdníma vlastnostma, zážitkama a fandovstvím do aut opravdu netuším.
Pises:"A to je přesně to oč automobilkám jde, abyste změnili způsob uvažování nad kusem neživé věci a omluvili i to, co by se jinak omluvit nedalo."Tak to rozklicujem:- Clovek zblbly z reklamy obvykle kupuje uplne jina auta, nez nejaka s udajnou "dusi", staci se podivat do statistik a na zeliho.- To, cos uvedl jako priklad - tedy ze "dusi" nekdo omlouva, ze si koupil kram - se dle meho tyka jen velmi maleho procenta ridicu (a ano, u nekterych znacek je to procento vyssi, nez u jinych, nicmene porad je - dle meho nazoru - male)- Casteji vsak autu odpustis nedostatky proste proto, ze ma natolik kladne stranky, ze nedostatky vyrazne zastini. Tady ale nejde o zblbnuti marketingem, ale vcelku racionalni pohled na vec, doplnenou neracionialni prvky (jako je treba radost z jizdy, kterou nelze nijak zmerit, ale lze diky ni autu ledacos odpustit - logicky cim je ta radost vetsi, tim vice lze odpustit a naopak)- S fandovstvim do aut to ma pak spolecneho to, ze pokud beres auta pouze jako kus plechu bez dalsich rozdilu (cemuz odpovida vyse uvedena citace), neni mi jasne, proc se vidis jako fanda do aut - no a presne tohle jsi svym dalsim prispevem vyvratil, takze co si z toho pak ma jeden vzit?)
Přesně řečeno. Souhlas.
No.. svatá pravda, přesto i ten kus plechu někdy nabízí víc než ostatní. Já se nezastávám jednotlivých značek, ale takové EVO, WRX STi, celica, NSX, lancia, porsche 911, mustang, rolls royce teoreticky taky a další, tyhle auta srdce mají :-D .. a o tom mluvím :) Ikdyž třeba existují lepší auta, tohle jsou symboly. :-P
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.